Ovo je potpuno nova Toyota Mirai s vodikovim gorivnim člancima

Ovo je potpuno nova Toyota Mirai s vodikovim gorivnim člancima

Druga generacija modela Mirai donosi privlačniji dizajn i veću prostranost u unutrašnjosti, a nova GA-L platforma omogućuje i trećeg spremnika vodika, pa doseg automobila raste na 650 km.

Sony je predstavio koncept Vision-S 02, a uskoro bi mogla početi i proizvodnja
Renault kartica „Slobodne ruke“: 20 godina inovacije
Nissan Ambition 2030.: Europa je na prvom mjestu Nissanove elektrifikacijske strategije

Toyota prepoznaje vodik kao jednog od pogona budućnosti, a sada tržištu predstavlja i drugu generaciju modela Mirai, koji s prethodnikom dijeli samo ime i pogon na vodik. Riječ je o vozilu koje ispušta nula grama CO2, a jedini nusprodukt ovakvog pogona je – voda! Nova Toyota Mirai je izgrađena na Toyotinoj modularnoj platformi GA-L, a ona je omogućila učinkovitiji i dobro uravnoteženi razmještaj novog pogonskog sklopa FCEV, a to se prije svega odnosi na premještanje paketa gorivnih članaka u predio motora, pa više ne zauzimaju dragocjen prostor u kabini. To je omogućilo više prostora za sve putnike, posebice za one na stražnjim sjedalima.

Novi razmještaj je omogućio i ugradnju tri visokotlačna spremnika vodika čime se je povećao doseg za 30 % u odnosu na prethodnika i sada on iznosi 650 km. Spremnici su čvršći, višeslojne konstrukcije te izuzetno težinski učinkoviti – vodik čini 6% ukupne težine goriva i spremnika.

Toyotin novi paket gorivnih članaka i pretvarač snage gorivnih članaka (FCPC) su razvijeni posebno za korištenje uz platformu GA-L. Konstruktori su uspjeli posložiti sve dijelove unutar okvira paketa (uključujući pumpe za vodu, intercooler, klima uređaj i zračne kompresore te pumpu za recirkulaciju vodika) pri čemu su svaki sklop učinili manjim i lakšim, istovremeno poboljšavajući performanse. Kućište paketa gorivnih članaka je sada manje zahvaljujući zavarivanju trenjem, što je smanjilo zazor između gorivnog članka i kućišta. Paket gorivnih članaka koristi kruti polimer, kao na aktualnom Miraiju, ali je sada manji i ima manje članaka (330 umjesto 370). Unatoč tome, postavio je novi rekord u pogledu specifične gustoće snage od 5,4 kW/l (isključujući rubne ploče). Najveća snaga je tako povećana sa 114 kW na 128 kW. Poboljšan je i rad na niskim temperaturama, pa je sada pokretanje moguće i pri -30˚.

Koncentracijom spojeva sustava unutar kućišta, smanjen je broj potrebnih dijelova, čime je ostvarena dodatna ušteda prostora i težine. Usredotočivši se na inovacije i poboljšanja u svim komponentama, ostvarena je ušteda na težini od 50%, uz povećanje snage od 12%. Nove mjere uključuju pomicanje paketa, smanjenje veličine i težine članaka, optimiranje oblika separatora plinskog voda i korištenje inovativnih materijala za elektrode.

Novi Mirai je opremljen litij-ionskom visokonaponskom baterijom umjesto nikal-metal hidridnog sklopa aktualnog modela. Iako je manja veličinom, energija je gušće pohranjena, pa je izlazna snaga veća, uz smanjeni utjecaj na okoliš. Sadrži 84 članka, napon je 310,8 V umjesto 244,8, a kapacitet je 4,0 Ah, umjesto 6,5 Ah. Ukupna težina je smanjena s 46,9 na 44,6 kg. Snaga je povećana s 25,5 kW x 10 sekundi na 31,5 kW x 10 sekundi. Manje dimenzije baterije omogućavaju njezin smještaj iza stražnjih sjedala, pri čemu ne smanjuju veličinu prtljažnika. Ostvarena je optimirana trasa zraka za hlađenje, s diskretnim uvodnicima s obje strane stražnjih sjedala.

Okolišne pogodnosti vožnje Toyote Mirai nadmašuju puku nultu emisiju, i idu do ”negativne emisije” – ovaj automobil doista čisti zrak dok se kreće! Toyotina inovacija, pročistač nalik katalizatoru je smješten u usisu zraka. Kako vozilo uvlači zrak radi dobave do gorivnog članka, električni naboj na tekstilnom ulošku zraka hvata mikroskopske čestice onečišćenja, uključujući sumporov dioksid (SO2), dušične okside (NOx) i čestice PM 2,5. Ovaj sustav učinkovito uklanja 90 do 100% čestica promjera od 0 i 2,5 mikrona iz zraka dok ovaj prolazi kroz sustav gorivnih članaka.

Uz uvođenje novog Miraija, Toyota želi ostvariti veću tržišnu penetraciju uz deseterostruko povećanje prodaje. Ovakvom rastu će pridonijeti snažnije performanse novog modela i veća privlačnost za kupce, prije svega zahvaljujući činjenici da je sada dostupniji jer je prodajna cijena smanjena za oko 20%.

KOMENTARI