Prvi europski monovolumen je bio Espace, a Renault ga je predstavio još daleke 1983. godine, a upravo je predstavljena 6. generacija Espacea, koji više nije monovolumen, već je postao SUV, ali se nudi u konfiguraciji s 5 ili 7 sjedala. A osim ponudom prostora, pokušat će se nametnuti na tržištu i najvećim panoramskim krovom na tržištu, koji je površine 1 m2.
Novi je model napravljen na Alijansinoj modularnoj platformi CMF-CD, a njegove su središnje i stražnje jedinice produljene. Iako je za 14 cm kraći od svojih prethodnika te njegova duljina iznosi 4,72 m, putnički je prostor produljen (duljina do trećeg reda sjedala iznosi 2,48 m). Putnici u drugom redu imaju na raspolaganju 321 mm prostora za koljena, a mogu namještati nagib naslona do 31 stupnja, a tu je i izvlačivi središnji naslon za ruke s dvama držačima čaša.
Putnici u trećem redu sjedala imaju prostor za koljena od 128 mm, te Easy Access koja omogućuje pomicanje drugog reda sjedala (za 260 mm) i njihovih naslona prema naprijed. Svi sigurnosni remeni imaju predzatezače, stropna rasvjeta uključuje se na dodir, a tu su još i USB-C utičnice te audiosustav Harman Kardon (ovisno o inačici).
Prtljažnik novog Espacea jedan je od najvećih na tržištu, pa preklapanjem drugog reda sjedala, obujam prtljažnika izvedbe s pet sjedala iznosi 1818 l; pomicanjem drugog reda sjedala u cijelosti prema naprijed, obujam prtljažnika izvedbe s pet sjedala iznosi 777 l, dok obujam prtljažnika izvedbe sa sedam sjedala iznosi 159 l s postavljenim trećim redom sjedala. Baš kao i njegovi prethodnici, novi Espace nudi pregršt prostora za pohranu ukupnog obujma 39 l raspoređenih po čitavoj kabini.
Početna razina opreme Techno dostupna je 24-inčnim zaslonom OpenR, električnim poklopcem prtljažnika, bežičnim punjačem pametnog telefona, 19-inčnim naplatcima, Isofix pričvrsnim točkama za lijevo i desno sjedalo u drugom redu te paketom sigurnosnih značajki, uključujući upozorenje na vozilo u mrtvom kutu.
Inačica Esprit Alpine nova je u ponudi Espacea, a odlikuje se sportskim detaljima u unutrašnjosti. U naslone za glavu utisnut je logotip u obliku slova A i strelice, obloge armaturne ploče od Alcantare ukrašene su plavim šavovima, a sjedala su presvučena profinjenom i skladnom kombinacijom Alcantare, umjetne kože i tkanine Latis Bright.
Inačica Iconic može se pohvaliti novom razinom luksuznog uređenja koje uključuje umetke od pravog drva jasena na armaturnoj ploči, podstavljene kožnate presvlake svjetlosive boje Sand i Mokka smeđe obloge. Sjedala ove inačice imaju funkciju grijanja (kao i upravljač) te ih je moguće električno podesiti prema duljini, visini i nagibu. Vozačevo sjedalo opremljeno je i funkcijom masaže donjeg dijela leđa.
Za pogonski sklop je odabran hibridni pogonski sklop E-Tech koji se sastoji od 1,2-litrenog trocilindričnog turbo benzinca koji razvija maksimalnu snagu od 96 kW/130 KS i nudi 205 Nm okretnog momenta, te dvaju elektromotora – glavnog elektromotora (50 kW / 70 KS, 205 Nm) koji opskrbljuje litij-ionska baterija od 2 kWh / 400 V (za vožnju na električni pogon) i visokonaponskog elektropokretača-generatora (25 KS, 50 Nm) koji pokreće termički motor i omogućuje promjenu stupnjeva prijenosa. Uz automatsko pokretanje u 100 % električnom načinu rada i prikupljanje energije prilikom svakog usporavanja i kočenja, ovaj motor omogućuje da do 80 % vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40 %. Tako možete uživati u svim prednostima električne vožnje, bez brige o punjenju. Maksimalna brzina mu je 175 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,8 sekundi, a pritom je prosječna potrošnja goriva po WLTP-u 4,7 litara. Za pohvalu je što je obujam spremnika goriva 55 litara, što je danas sve rjeđe vidjeti, posebice u hibridnom automobilu.
I novi Espace dolazi s 4CONTROL Advanced sustavom zakretanja stražnjih kotača koji smanjuju krug okretanja na 10,4 m, a dostupan je i Multi-Sense odabir načina rada motora. Espace dolazi i s 27 sustava za pomoć u vožnji, a dostupan je i novi head-up zaslon veličine 9,3 inča. Renault još nije objavio cijene za novi Espace, no narudžbe će se početi primati tijekom proljeća, dok se prve isporuke očekuju na jesen ove godine. Po nekoj našoj procjeni, cijene će kretati od oko 45.000 eura pa na više.
KOMENTARI