Test: Dacia Jogger Hybrid Extreme

Test: Dacia Jogger Hybrid Extreme

Jogger je prva Dacia koja se nudi sa 143 KS snažnim hibridnim pogonskim sklopom poznatim iz mnogobrojnih modela Renaulta, a u ovom sedmerosjedu se pokazao kao izuzetno štedljiv, a jedina mana mu je visoka cijena.

Još jedan strujić iz Mercedesa: EQB je kompaktni SUV sa 7 sjedala
Ovako japanski kupci zamišljaju savršen automobil: Toyota Sienta
Konačno je predstavljen potpuno novi Mitsubishi Outlander PHEV

Već smo imali prilike voziti električnu Daciju, a sada smo konačno proveli tjedan dana i s prvom hibridnom Dacijom. Riječ je o modelu Jogger sa sedam sjedala i s bogatim paketom opreme Extreme. O modelu Jogger smo već puno puta pisali, no za one koji ne znaju, riječ je o modelu koji osnovu dijeli s modelom Sandero Stepway, no dolazi s produženom platformom i povećanim međuosovinskim razmakom, puno većim dimenzijama u koje sane do 7 osoba i malo prtljage. To je ukratko to, ali Jogger je puno više od toga.

S dužinom od 4547 mm riječ je o najvećoj Daciji koju trenutno možete kupiti, dok ne stigne Bigster, a trenutno je jedini model koji se nudi u konfiguraciji sa 7 sjedala. On je ujedno i najpovoljniji sedmerosjed na tržištu, jer svi ostali spadaju u visoku klasu ili pak u SUV modele koji nisu direktna konkurencija, a kompaktnih monovolumena sa 7 sjedala više nema. Stoga nije ni čudno da ga često vidimo kao TAXI vozilo. A upravo bi s ovim motorom mogao biti pravi izbor za taksiste?

Pa mogao bi biti, jer je riječ o izrazito štedljivom modelu, koji u gradskoj vožnji ne troši puno. Naime, nama je nakon testa prosjek bio 5,3 litre, s time da smo proveli dosta kilometara na autocesti, ali i na otvorenoj cesti. U gradskim gužvama potrošnja pada i na ispod 5 litara, jer se većinu vremena vozite na struju, dok će na otvorenoj cesti potrošnja biti između 5 i 6 litara, ovisno koliko je auto natovaren i koliko vam je teška noga na gasu. No najviše će benzina potrošiti na autocesti, kada je prosjek 7 litara, pri brzinama od oko 130 km/h. S višim brzinama raste i potrošnja, no veći je problem buka vjetra koja već pri 140 km/h nije ugodna, i već se morate nadvikivati sa suputnicima. No kada se sjetite koliko malo troši, oprostit ćete mu to.

A hibridni pogonski sklop je poznat iz ostalih modela grupacije, pa smo ga imali prilike isprobati u Cliju, Capturu, Meganu Conquest i Nissanu Juke, a već je dokazano da je riječ o štedljivoj kombinaciji. A za one koji žele znati više, slijedi detaljniji opis ovog sustava. Riječ je o hibridnom sustavu koji se sastoji od atmosferskog benzinskog motora obujma 1,6 litre koji razvija maksimalnu snagu od 70 kW, odnosno 93 KS, a koji je uparen s elektromotorom snage 36 kW, odnosno 49 KS. Tu je i starter-generator od 15 kW, pa tako dolazimo do ukupne snage sustava od 105 kW/143 KS. Ugrađena baterija ima kapacitet 1,2 kWh, a čitav sustav je uparen s MultiMode automatskim mjenjačem koji radi na isti način kao i na bolidu Formule 1.

Ovo je i najbolja vrsta hibridnih motora jer ne trebate misliti o punjenju koje se vrši otpuštanjem papučice gasa ili kočenjem, što olakšava korištenje, a uz prilično velik spremnik goriva, brojka od 1000 km prijeđenih kilometara s jednim punjenjem je lako dosegljiva. U zadnje vrijeme je to prilično teško postići s modernim automobilima koji nemaju velike spremnike goriva i bez dizel motora.

Kod Joggera ovaj motor ne nudi sportski osjećaj kao u Cliju, ali je ovdje riječ o puno većem i težem automobilu, posebice kada je u potpunosti natovaren. Ne možemo reći kako je spor, jer nije, ali na pameti inženjera je u ovom slučaju bila što niža potrošnja, a ne što bolje ubrzanje. A u tome su i uspjeli. Jer ipak se ne radi o sportskom autu.

Jogger je pravi obiteljski auto u koji će stati mnogo prostora, doduše, ako se ne upotrebljavaju sva sjedala, no oda dobro dođu serijski modularni nosači koji se za 5 minuta postave u okomit položaj i na koje je onda moguće postavljati stvari. Naime, 160 litara je obujam prtljažnika s upotrebom svih sjedala, to je dovoljno za vikend šoping, no već s vađenjem stražnja dva sjedala, što traje minutu za oba sjedala, prtljažnik raste na 506 litara. Iako, naše „nestručno“ oko govori nam da je obujam i nešto veći, no vjerovat ćemo službenim podacima. Ako pak preklopite i drugi red sjedala, prtljažnik raste na ogromnih 1807 litara gotovo pravilnog prostora, što je dovoljno i za selidbe. Prednost su i velika vrata prtljažnika koja omogućuju utovar velikih predmeta. Nije ni čudo da ovaj automobil kupuju mlade obitelji kojima uvijek treba dodatan prostor za bar još jednu igraču, a prava je šteta što se ne može kupiti izvedba s 5 sjedala, već ćete stražnja dva sjedala morati negdje spremiti ako vam ne trebaju.

Novost u Extreme opremi su i sjedala presvučena Micro Cloud tkaninom, odnosno tkaninom po kojoj se ne kliže, a lako se održava jer ne upija tekućine. Osim sjedala, istom je tkaninom presvučena i površina duž prednje konzole, a istu možemo naći i na vratima. Dacia ponovno uvodi neke standarde za jednostavnost po pristupačnoj cijeni. Prostranost je velika, posebice za prva dva reda sjedala, a u treći će stati djeca, a odrasli nižeg rasta tek na kraće relacije. Zanimljivo je i kako se u drugom redu sjedi dosta više nego u sprijeda, a upravo takav smještaj sjedala omogućuje više prostora.

Sprijeda je prostora dovoljno, a instrument ploča je poznata iz Sandera, što znači jednostavno i oku ugodno. Sve je na dohvat  ruke, a jedino je USB priključak za glazbu smješten pomalo nespretno iza nosača mobitela. Onaj drugi, na dnu središnje konzole služi samo za punjenje uređaja. Multimedijski zaslon je pregledan i jednostavan za korištenje, a tu su i odlične komande klimatizacije s tri okretna gumba koja nam se sviđaju radi lakoće upravljanja. Serijski dolazi i središnji naslon za ruke sprijeda, koji je postavljen na pod i skriva pretinac, no površina mu je od običnog materijala, te je prilično klizav. Možda Dacia i njega obuče u novu tkaninu, kao i sjedala.

I što reći na kraju? Pa hibridni Jogger je zanimljiv izbor, prvenstveno radi niske potrošnje, ali i automatskog mjenjača kojeg ne možete dobiti na drugim izvedbama, no najveći problem mu je cijena. Naime, hibridna je izvedba dostupna samo s najskupljim paketom opreme Extreme, pa se cijena testnog modela popela na 30.700 eura, te je ovo ujedno i najskuplja Dacia. S istom opremom benzinska izvedba košta oko 24.000 eura, dok izvedba s plinom košta parsto eura manje. Stoga će rijetki kupovati hibridni Jogger.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4547 x 1784 x 1674 mm
Osovinski razmak 2897 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1460 kg/ 535 kg
Veličina prtljažnika 160/506/1807 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, MultiMode
Snaga 105 kW / 143 KS
Okretni moment 205 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 167 km/h / 10,0 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,3
CO2 emisija 108 g/km
Cijena 30.700 eur
Oprema 8-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, digitalni instrumenti, 7 sjedala, Extreme paket…

 

KOMENTARI