Test: Toyota Proace City Verso – Prostor bez granica

Test: Toyota Proace City Verso – Prostor bez granica

Toyota sve ozbiljnije napada segment lakih gospodarskih vozila i njihovih putničkih izvedbi, a Proace City Verso je model koji bi mogao poboljšati prodaju jer nudi mnogo prostora za putnike i prtljagu, a uz to je i nešto povoljniji od PSA braće.

Započela prodaja osvježenih Peugeot SUV-ova: novi 3008 i novi 5008
Toyota Highlander, veliki SUV sa 7 sjedala, po prvi puta dolazi u Europu
Još jedan strujić iz Mercedesa: EQB je kompaktni SUV sa 7 sjedala

Toyota na europskom tržištu nije forsirala svoja laka gospodarska vozila, no sada radi na tome da se to u potpunosti promijeni. Partnerstvo je pronašla u PSA grupaciji još prije gotovo 15-ak godina pa se već 14 godina nudi Toyota Proace, koja je bliski rođak Citroena Jumpy, odnosno Peugeota Expert. Produbljivanje suradnje bilo je vidljivije 2016. godine, kada je predstavljena druga generacija Proacea koji se sada nudio na gotovo svim tržištima u Europi u svojoj dostavnoj, ali i u putničkoj izvedbi.

Izvedba na testu dugačka je 4403 mm i to je tzv. Compact verzija, dok je duža dugačka čak 4753 mm

Izvedba na testu dugačka je 4403 mm i to je tzv. Compact verzija, dok je duža dugačka čak 4753 mm

Prošle je godine predstavljena i Toyota Proace City, a City u nazivu označava manji model koji se puno lakše snalazi na gradskim prometnicama, a koji se temelji na Citroen Berlingu/Peugeot Partneru i Rifteru te Opel Combu. Osim teretne izvedbe, Proace City je dostupan i u Verso izvedbi, koja označava putničku izvedbu istog modela. Podsjetimo se, Toyota je nekad Verso oznaku koristila na monovolumenskim izvedbama svojih modela, a sada Verso oznaku nose putničke izvedbe dostavnih vozila.

Doista impozantna količina prostora za odlaganje stvari

Doista impozantna količina prostora za odlaganje stvari

A kakav je Proace City Verso Family? Pa baš kako i paket opreme kaže, kao stvoren za obiteljske potrebe za sve one koji trebaju puno prostora. Testni je model bio opremljen sa 7 sjedala i kratkom kabinom, a moguće ga je dobiti i samo s 5 sjedala, ali i s dužom karoserijom s 5 ili 7 sjedala, tako da će neki od modela sigurno zadovoljiti vaše potrebe. Ima čak tri ISOFIX priključka za dječje sjedalice u drugom redu sjedala, što ga čini iznimno privičanim za obitelji s manjom djecom.

Sva tri srednja sjedala dolaze s ISOFIX priključcima

Sva tri srednja sjedala dolaze s ISOFIX priključcima

Testni model je imao samo jedan mali problem, a to je prtljažni prostor ako su se vozili svi putnici u autu. Naime, tada je prtljažni prostor jednak ili čak manji nego u Aygu, no zato će svih sedam putnika putovati udobno. Ako izvadite stražnja dva sjedala, dobivate prtljažnik od 641 litre ispod stražnje police, koja se može postaviti na dvije visine, a ako pak preklopite i drugi red sjedala, prtljažnik raste na 1.414 litara u razini prozora, odnosno 2.126 litara ako ga natovarite do krova. Uz to, nudi se i nosivost od 684 kg, a može povući i teret do 1.150 kg, pa može poslužiti i za selidbe.

U prtljažniku se nalaze sjedala na rasklapanje koja se jednim potezom mogu izvaditi

U prtljažniku se nalaze sjedala na rasklapanje koja se jednim potezom mogu izvaditi

No, iako je u ovoj kombinaciji prtljažnik malen, u unutrašnjosti se nalazi toliko pretinaca za pohranjivanje da možda neki i zaboravimo spomenuti. Tako se iznad glave vozača i suvozača nalazi velika polica za pohranjivanje stvari, a rub je izdignut pa stvari neće ispadati s nje. Na armaturnoj ploči postoje dva držača za čaše, u koje stane i boca od 0,5 litara. Ispred vozača, iznad instrumentne ploče je pretinac s poklopcem, koji nažalost nema nikakav držač, već ćete ga morati držati s jednom rukom dok posežete po stvari. Tu je i jedna otvorena polica koja je smještena iza središnjeg infotainment zaslona, a ispred suvozača se nalazi jedna otvorena polica, dok se iznad nje, ali i ispod nje nalaze dva zatvorena pretinca.

Ako se izvade stražnja i preklope srednja sjedala, dobiva se vrlo veliki korisni prostor

Ako se izvade stražnja i preklope srednja sjedala, dobiva se vrlo veliki korisni prostor

No, ni to nije sve. Između sjedala voza i suvozača se nalazi veliki, mogli bi čak reći i ormar za pohranu stvari. Toliko je dubok i velik da u njega možete pospremati i dvolitrene boce, a unutra je i mala polica. Ostaju još i pretinci u vratima, a i jedan otvoreni pretinac ispod komandi klima uređaja. Mislimo da nismo ništa zaboravili, ali biste vi možda mogli zaboraviti u koji ste točno pretinac spremili neku sitnicu.

Ovo okruglo u sredini je automatski mjenjač

Ovo okruglo u sredini je automatski mjenjač

Uz sve to, izdašnog prostora ima i na mjestu vozača i na mjestu suvozača, a nije tijesno ni u drugom redu sjedala, no odraslima bi moglo nedostajati prostora za dva sjedala u trećem redu. Putnici u drugom redu sjedala imaju ventilacijske otvore, a mogu i birati između četiri brzine puhanja, a tu je i jedan USB priključak. Šteta što Toyota nije stavila još jedan, koji bi zasigurno smanji svađe mlađih suputnika straga.

Klizna vrata s obje strane osiguravaju komfor putnicima pri ulasku

Klizna vrata s obje strane osiguravaju komfor putnicima pri ulasku

Ulaz je i sprijeda i straga lagan. Sprijeda zahvaljujući vratima koja se otvaraju pod velikim kutem, a straga zahvaljujući kliznim vratima, koja sada nude i spuštanje prozora i to električnim putem. Malo teže će se provući samo putnici koji se trebaju smjestiti u treći red.

Motorizacija može biti turbo dizelska sa 102 ili 130 KS te kao trocilindrični 1,2 litreni turbobenzinac sa 110 ili 130 KS

Motorizacija može biti turbo dizelska sa 102 ili 130 KS te kao trocilindrični 1,2 litreni turbobenzinac sa 110 ili 130 KS

A čak i da ga u potpunosti natovarite, ugrađeni 1,5-litreni turbo dizel motor će imati dovoljno snage kako bi bez problema pokretao ovaj model. Razvija maksimalnu snagu od 96 kW, odnosno 130 KS i pritom nudi 300 Nm okretnog momenta koji je dostupan od 1.750 okretaja. Pogon je na prednje kotače, a motor je uparen s 8-brzinskim automatskim mjenjačem. Ovdje moramo odmah spomenuti ručicu automatskog mjenjača, koje nema, već se odabir brzina vrši pomoću velikog okretnog kotačića. No, već smo vidjeli i tipke, i joysticke pa ćemo se morati naviknuti i na ovakva rješenja. Ne smijemo zaboraviti i kako ovaj model nudi i ručno prebacivanje brzina pomoću lopatica iza volana, no za namjenu ovog vozila nam se čine nekako nepotrebne.

Iako nije riječ o vrhunskim performansama, one su i više nego dobre za minimalno tonu i pol težak automobil koji ima i veliki otpor zraka, a pretočeno u brojke to znači 12,3 sekunde za ubrzanje od 0 do 100 km/h, odnosno 184 km/h maksimalne brzine. No, rijetko ćete se voziti tom brzinom, što radi buke, tako i radi potrošnje. Tada će potrošnja biti i preko 10 litara, što je puno više od 7 litara, koliko troši pri brzinama od 130 do 140 km/h. U gradu će trošiti nešto preko 6 litara, dok na otvorenoj cesti normalne vožnje možete računati s 5,5 do 6 litara, ovisno o tome koliko je opterećen.

Visok je 1880 mm

Visok je 1880 mm

I za kraj ostaje još jedino cijena, koja se sa svim doplatama popela na 214.900 kuna, dok bez doplata cijene kreću od 183.100 kuna za izvedbu s 5 sjedala i ručnim mjenjačem. Svakako treba naglasiti i izuzetno bogatu opremu testnog modela koja je uključivala i sustav za automatsko kočenje, sustav za prepoznavanje znakova i sustav za alarmiranje kod prelaska trake, automatski dvozonski klima uređaj, 8-inčni središnji infotainment sustav, prednji i stražnji parking senzori, kamera za vožnju unatrag, preklopivo suvozačevo sjedalo te preklopni stolići za putnike u drugom redu, automatsko zatamnjivanje retrovizora, aluminijske naplatke i još mnogo toga.

Ako želite potrošiti nešto manje novaca, možete izabrati i slabiju dizelsku izvedbu od 102 KS ili čak benzinsku ako ne prelazite puno kilometara, a koje dolaze s 110 ili 130 KS. Ako ste poduzetnik i ne smeta vam fiksna pregrada iza stražnjih sjedala, izaberite N1 izvedbu jer cijena Family izvedbe sa 130 KS i ručnim mjenjačem iznosi 177.460 kuna, a u tom slučaju možete opravdati i 100 % iznosa PDV-a, pa cijena tada pada na 141.968 kuna. Malo novaca za stvarno veliki, dovoljno snažan i odlično opremljen automobil.

Treba spomenuti i kako početna cijena za Proace City Verso Combi (kraća verzija s pet sjedala) s benzincem 1,2 P od 110 KS do registracije iznosi 129.900 kn, ako se kupuje kao N1 vozilo, što znači da se odbija 100 % PDV-a i ne plaća Posebni porez na motorna vozila, pa tada njegova cijena iznosi ispod 100.000 kn.

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 4403 x 1848 x 1880 mm
Osovinski razmak 2785 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1430 kg/ 690 kg
Veličina prtljažnika 641/2126 litara
Vrsta motora/broj cilindara Dizel / 4
Obujam/pogon 1499 ccm / prednji kotači
Mjenjač Automatski, 8 stupnjeva
Snaga 96 kW / 130 KS (pri 3750 okr/min)
Okretni moment: 300 Nm (1750 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 184 km/h / 12,3 s
Potrošnja (prosječna l) 6,0 litara
CO2 emisija 112 g/km
LED svjetla / laki naplatci ne/da
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema 7 sjedala, tempomat, automatski klima-uređaj, aluminijski naplatci, DAB radio, 8-inčni infotainment zaslon, 16-inčni aluminijski naplatci, stražnji parking senzori…

KOMENTARI