Volvo je predstavio potpuno novi EX90, električni SUV sa 7 sjedala

Volvo je predstavio potpuno novi EX90, električni SUV sa 7 sjedala

Najnoviji i najveći Volvo je EX90, a riječ je o potpuno novom SUV modelu sa 7 sjedala koji će u budućnosti zamijeniti model XC90.

Ovako japanski kupci zamišljaju savršen automobil: Toyota Sienta
Toyota Highlander, veliki SUV sa 7 sjedala, po prvi puta dolazi u Europu
Honda je objavila prve teaser fotografije nove generacije modela CR-V

Volvo je već ranije najavio kako će od 2030. godine proizvoditi samo električna vozila, a do tada će predstaviti čitavu gamu električnih modela Jedan od njih je i model EX90, električni SUV koji dolazi sa 7 sjedala, a u neku je ruku nasljednik modela XC90. No da ne bi bilo zabune, aktualni XC90 će uskoro biti osvježen i ostat će u ponudi ovog proizvođača još neko vrijeme, ali samo u plug-in hibridnoj inačici.

Novi EX90 je postavljen na SPA2 platformu koja mu omogućuje mnogo prostora u unutrašnjosti, ali i sve najnovije sigurnosne sustave, jer je Volvo i dalje fokusiran na sigurnost. Tako su ugrađeni sustavi koji štite putnike u vozilu, pješake, bicikliste, ali i ostale sudionike u prometu.

Tu je i pregršt tehnologije, pa tako temeljni sustav u vozilu pokreće NVIDIA DRIVE AI platforme Xavier i Orin, platforme Snapdragon Cockpit tvrtke Qualcomm Technologies i vlastiti softver koji su razvili Volvo inženjeri. Iz Volva kažu kako ovo neće samo biti novi automobil, već će to biti napredno računalo na kotačima, no ovo ćemo uzeti s rezervom i nadati se da neće biti potrebno često resetiranje sustava.

Središnji multimedijski zaslon ima dijagonalu od 14,5 inča i temelji se na Google aplikacijama, no naglašavaju i kako je sustav kompatibilan s Apple CarPlayom i to pomoću bežičnog spajanja.

Što se pak pogona tiče, EX90 će u ponudi imati dvije izvedbe, i to početnu snage 300 kW/408 KS sa 770 Nm okretnog momenta i snažniju snage 380 kW/517 KS s 910 Nm okretnog momenta. Obje izvedbe su dvomotorne, a pogon je na sve kotače. Tu je i baterija kapaciteta 111 kWh, a koja bi trebala omogućiti autonomiju do 600 km. Za sada nisu objavljene cijene, kao ni točan početak prodaje.

KOMENTARI