Test: Renault Espace Iconic E-Tech Full Hybrid 200

Test: Renault Espace Iconic E-Tech Full Hybrid 200

Iako više nije monovolumen, Espace će se na tržištu pokušati nametnuti kao SUV sa 7 sjedala. Konkurencije nema puno, posebno ne po toj cijeni, pa bi novi koncept mogao dobro proći kod kupaca.

Test: Dacia Jogger Extreme 1.0 TCe 110 7 sjedala
Stigla je Toyota Highlander Hybrid sa 7 sjedala i velikim prtljažnikom
Isprobali smo novu Daciju Jogger, sedmerosjed koji je sada dostupan i domaćim kupcima

Prvi europski monovolumen je bio Renault Espace, a bio je predstavljen daleke 1983. godine i bio je jedan od najtraženijih monovolumena na europskom tržištu tijekom 5 generacija ovog modela. No u međuvremenu su se trendovi jako promijenili pa kupcima više takav koncept nije zanimljiv, iako je riječ o konceptu koji nudi mnogo prostora u standardnim dimenzijama. No danas, ako nije povišeno, nije ni zanimljivo. Stoga su i u Renaultu odlučili Espace u potpunosti promijeniti i od monovolumena napraviti SUV. I tako je sad pred nama šesta generacija modela Espace u potpuno novom obliku.

U ponudi su izvedbe s 5 i sa 7 sjedala, a zanimljivo je kako je 7 sjedala serijska oprema, no moguće je bez doplate naručiti i izvedbu s 5 sjedala, a tada dobivate 100 litara veći prtljažni prostor. Naime, u tom slučaju je podnica niža, jer se dva sjedala u posljednjem redu preklapaju i spremaju u podnicu. Novi Espace je od prethodne generacije kraći za 14 cm, pa je i prtljažni prostor nešto manji. Tako tijekom korištenja svih sedam sjedala on ima obujam od 159 litara, dok se preklapanjem trećeg reda sjedala dobiva 477 litara obujma. Ako pak preklopite i drugi red sjedala obujam raste na popriličnih 1714 litara, no u odnosu na prethodnika ipak je moguće utovariti nešto manje predmete, jer je visina manja.

A razlog tome je SUV izgled i udaljenost od tla od 18 cm, čime su se omogućile blage off-road mogućnosti vožnje, no u ponudi ipak nema izvedbe s pogonom na sve kotače, a trenutno je u ponudi samo jedna motorna opcija. Espace mnogo toga dijeli s manjim bratom Australom, što je vidljivo i iz dizajna, a donosi uglavnom nešto veće dimenzije. No za razliku od Australa, Espace je u ponudi s najsnažnijim hibridnim motorom, a postavljen je na istu novu platformu imena CMF-CD.

Novi full hibrid E-TECH pogonski sustav se temelji na novom 1,2-litrenom 3-cilindarskom motoru s turbopunjačem koji razvija snagu od 96 kW/131 KS i nudi 205 Nm okretnog momenta, koji je kombiniran s električnim motorom za dodatnu isporuku snage i okretnog momenta koji razvija maksimalnu snagu od 50 kW/68 KS i nudi okretni moment od 250 Nm. Tu je i litij-ionska baterija kapaciteta 2 kWh (400 V) i mjenjač s dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri stupnja za benzinski motor. Ovaj mjenjač s 15 načina rada može podnijeti više okretnog momenta (do 410 Nm u usporedbi s 350 Nm za prvu generaciju) i snage te nudi brži odziv, a ukupna snaga sustava je 147 kW/200 KS.

Ovaj je motor dovoljno snažan da bez problema podnosi i veće opterećenje jer je masa vozila s vozačem oko 1800 kg. Malo mu ponestaje daha kada je u vozilu svih 7 putnika, posebice na dužim uzbrdicama, no u standardnim uvjetima će bez problema nuditi ugodnu vožnju. Ovjes je također dobro podešen, pa je i udobnost veća, a ni 20-inčni kotači mu ne narušavaju udobnost.

Osim toga, Espace i dalje nudi prilično prostranu unutrašnjost kada je riječ o putnicima, pa tako iza vozača dvometraša se može smjestiti drugi dvometraš, bez da mu nedostaje prostora za koljena ili za glavu. Doduše, testni je model bio opremljen novim panoramskim krovom, koji je najveći na tržištu i koji nema mogućnosti povlačenja zaštite, pa je dobiveno nekoliko dragocjenih centimetara. Sjedala u drugom redu se mogu podešavati i po dužini, a moguće je i podešavati nagib naslona. No treći red sjedala je ipak namijenjen isključivo djeci, jer su oni jedini koji će imati mjesta za noge, dok za odrasle nikako ne preporučujemo smještaj na njih.

Testni model je bio opremljen najbogatijim paketom opreme Iconic koji donosi kožna sjedala, prednja električno podesiva i grijana, a vozačevo je opremljeno i funkcijom masaže. No ono što je najvažnije ona su izuzetno udobna, kako sprijeda, tako i straga. Tu su i dodatni mekani jastučići na naslonima za glavu, pa će putovanje, bez obzira kako dugo bilo, putnici provesti u uživanju. Renault je napravio i dobru zvučnu izolaciju staklenog krova koja ne prenosi ništa više buke nego klasičan krov.

Ako ste već pogledali fotografiju unutrašnjosti i činila vam se poznata, niste u krivu, jer je riječ o istom uređenju kao i u Australu. To nije ništa loše, jer su tu dva velika zaslona, jedan za prikaz instrumenata i informacija, dok je veliki multimedijski zaslon postavljen okomito s dodatnim fizičkim tipkama klimatizacije ispod njega. Softver radi dovoljno brzo uz dovoljno mogućnosti prilagodbe, a naš standardni test sa 128 GB USB stickom s glazbom nažalost nije prošao. Očitao je tek manji dio pjesama s početka abecednog reda, dok ostatak nije želio iščitati. Zanimljivo je da s njime nismo imali problema kada smo prije par tjedana testirali Clio, no moguće je da će s nekom novom nadogradnjom sve funkcionirati kako spada.

Posebno hvalimo i što je Renault lijevo od upravljača postavio fizičke tipke za isključivanje sustava poput onoga za zadržavanje trake, a kada ga jednom isključite ostaje isključen sve dog ga ponovno ne aktivirate. Nama je to veliki plus, pošto takvi sustavi ne funkcioniraju baš najbolje izvan autocesta, a kod drugih proizvođača se automatski ponovno pale prilikom svakog paljenja automobila, a za gašenje trebate proći nekoliko bespotrebnih koraka po dodirnom zaslonu. Središnji greben između sjedala donosi dodatne velike pretince, a ručica automatskog mjenjača je postavljena u gornjem dijelu desne strane upravljača, a kako je postavljen blizu ručice za brisače, potrebna je kraća prilagodba kako ne bi dotakli krivu ručicu.

Novi Espace donosi duh predaka, no ipak nudi nešto manje prostora u prtljažniku i mogućnosti prilagodbe, ali da je ostao u starom obliku vjerojatno bi teško pronašao kupce. Ovako će Renault ipak isplatiti razvoj i proizvodnju ovog modela, a kupci će na izbor ipak imati još jedan sedmerosjed. Cijena testnog modela s dodatnom opremom se popela na 51.870 eura, no već i osnovni model Techno donosi mnogo serijske opreme i isti pogonski sklop, a cijena mu je puno prihvatljivijih 42.290 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4722 x 1843 x 1645 mm
Osovinski razmak 2738 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1738 kg/ 587 kg
Veličina prtljažnika 159/477/1714 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, Multi-Mode
Snaga 147 kW / 200 KS
Okretni moment 230 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 174 km/h / 8,8 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 7,2
CO2 emisija 105 g/km
Cijena 51.870 eur
Oprema 12-inčni multimedijski sustav, automatski dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 20-inčni aluminijski naplatci, kožna sjedala s grijanjem, grijani upravljač, kamere u 360 stupnjeva, 4CONTROL advanced sustav zakretanja stražnjih kotača…

 

KOMENTARI