Nova BMW serija 1 – potpuno nova filozofija

Nova BMW serija 1 – potpuno nova filozofija

Dugoočekivana najava da će treća generacija BMW-a serije 1 promijeniti pogon upravo se dogodila

Predstavljen je električni BMW iX3
Ovi proizvođači su imali najviše opoziva u 2022. godini
Je li ovo buduće lice BMW-a?

Jedni su za, drugi su protiv. Istina je, kao i inače, negdje u sredini. Novi BMW serije 1 više neće imati stražnji pogon, po čemu je bio specifičan na tržištu kompaktnih automobila C-segmenta. To znači da će biti manje zabavan u vožnji, iako ne nužno, ali zagovornici stražnjeg pogona su neumoljivi.

Istovremeno, premještanjem pogona na prednje kotače stiže više prostora u prtljažniku i u kabini, vožnja će za manje iskusne vozače (naročito po mokroj podlozi) biti sigurnija. Dakle, prednosti su tu, a za sada ne možemo govoriti o niti jednoj mani. A pogon na sve kotače je posebno zanimljiv. Donosimo pregled svih novosti.

BMW 118i Sportline u Mineral bijeloj metalik boji s opcijskim LED svjetlima i primjetno velikim “bubrezima“

Više u manjem pakiranju

Velike promjene zahvatile su i dimenzije. Nova BMW jedinica bit će nešto kraća – u odnosu na prethodnika 5 mm (4319 mm). Istovremeno, po širini se proširio za 34 milimetra (1.799 milimetara), a i narastao je po visini za 13 milimetara (1.434 mm). Istovremeno s kraćom dužinom, smanjen je na 2.670 milimetara međuosovinski razmak, što je za 20 milimetara kraće od modela druge generacije.

Prtljažnik, koji se po prvi put može dobiti i s električnim otvaranjem, imat će kapacitet 380 litara, što je za 20 litara više od trenutnog modela (u širini je povećan za 67 mm). Preklope li se sjedala u drugom redu kapacitet prtljažnika raste na 1200 litara. Očekivano, u unutrašnjosti će BMW serija 1 imati više mjesta, iako je smanjena dužina vozila i međuosovinski razmak.

Primjetno više mjesta imat će na stražnjoj klupi, i ulazak u vozilo bit će lakši i komforniji tako da će budući vlasnici dobiti mnoge benefite. 33 mm više mjesta za koljena imat će putnici na stražnjoj klupi dok će vozač i suvozač imati dodatnih 42 mm.

Vizualne promjene

Prtljažnik je u odnosu na aktualnu generaciju narastao u svim proporcijama, a u ovoj konfiguraciji nudi 1200 litara

Pogledate li prednji kraj, uz zadržan izgled morskog psa primijetit ćete kako su rešetke hladnjaka (bubrezi) sada spojene u sredini. Prednja svjetla su postavljena ukoso, pod kutom, kako bi se dobio svježiji i dinamičniji izgled, a unutar njih moguće je kao dodatnu opremu naručiti LED svjetla. Isto vrijedi i za stražnja svjetla koja mogu biti u LED tehnologiji, ako dodatno platite.

Po prvi put, BMW serija 1 imat će opcijske 19-inčne kotače dok će serijski dolaziti u dimenziji od 16 inča. U interijeru po prvi put dolazi kao opcija panoramski električni krov čime će u kabinu ući više svjetla, uz opcijski dostupno pozadinsko osvjetljenje, također po prvi put u jedinici.

Grupirani su kontrolni sustavi klima uređaja te različite funkcije potrebne za vožnju dok će ispred ručice mjenjača biti mjesto za bežično punjenje pametnih telefona.

Dva ekrana po 10,25 inča omogućuju novu verziju BMW-ovog operativnog sustava pod brojkom 7 – središnji je usmjeren prema vozaču te se na njemu oponaša dizajn prednje rešetke hladnjaka. Opcijski će biti dostupan i 9,2-inčni head-up display u boji, opet moramo napisati po prvi put dostupan u BMW-u serije 1.

Kao dodatna opcija u interijeru dolazi ambijentalno pozadinsko osvjetljenje u više različitih boja

Motori i pogoni

Uz prednji pogon, bit će moguće odabrati i dvije inačice s pogonom na sve kotače – 120d xDrive i M135i xDrive. Tri dizelska i dva benzinska motora snage od 116 do 306 KS zadovoljit će sve potrebe tržišta, a imat će tri i četiri cilindra te što je bitno za istaknuti, svi motori zadovoljavaju Euro 6d-TEMP normu. Osnovni model bit će BMW 116d u kojem će biti dizelski motor snage 116 KS odnosno 85 kW.

BMW u ponudi za novu jedinici ima još dva mjenjača tako da će se uz ručni sa šest stupnjeva dostupan kod 116d, BMW 118d i BMW 118i moći opcijski odabrati i automatski Steptronic mjenjač sa sedam brzina s dvostrukom spojkom za BMW 116d i BMW 118i

BMW jedinica do sada je prodana u 1,3 milijuna primjeraka, a sve je počelo 2004. godine. I dok će nova jedinica biti dostupna samo u izvedbi s pet vrata, prva je imala četiri izvedbe (E81 hatchback s troja vrata, E82 coupe s dvoja vrata, E87 hatchback s pet vrata i E88 kabriolet s dvoja vrata.

2011. godine stiže druga generacija pod oznakama F20 (hatchback s pet vrata) i F21 (hatchback s troja vrata) dok su coupe i kabrioletska izvedba predstavljene kao modeli BMW serije 2. Službeno predstavljanje nove jedinice uslijedit će na događanju #NEXTGen koje se od 25. do 27. lipnja 2019. održava u BMW Weltu u Munchenu. Šira javnost će automobil moći uživo vidjeti na salonu IAA u Frankfurtu u rujnu 2019.

BMW serija 1 u izvedbi M135i xDrive s Misano plavom metalik bojom

Vrh ponude nove BMW serije 1 je M izvedba M135i xDrive s pogonom na sve kotače snage 306 KS (225 kW) na koji će biti uparen automatski mjenjač s osam brzina Steptronic Sport. Taj će se mjenjač jedino moći dobiti u ovoj inačici jedinice, a stiže i novorazvijeni mehanički Torsenov diferencijal s ograničenim proklizavanjem kako bi se vozilo bolje kontroliralo u kritičnim situacijama.

Imat će 450 Nm okretnog momenta. Najveća brzina koju će postizati je 250 km/h, a s mjesta do 100 km/h M135i xDrive stizat će za 4,8 sekundi (4,7 sekundi uz M Performanse paket).

KOMENTARI