Njemu ne trebaju ceste: Renault i TheArsenale predstavljaju AIR4!

Njemu ne trebaju ceste: Renault i TheArsenale predstavljaju AIR4!

Kako bi na prikladan način zaključio proslavu 60. obljetnice kultne četvorke, Renault je u suradnji s centrom za razvoj ekosustava mobilnosti TheArsenale ponudio futurističku interpretaciju tog legendarnog modela.

Na Pariškom salonu automobila Renault će predstaviti konceptu izvedbu nove četvorke
Koncept Renault 4Ever Trophy najavljuje budući gradski električni SUV
Kako je poklopac prtljažnika zapalio iskru revolucije?

Ove godine se obilježava 60. obljetnica Renaulta 4, automobila prodanog u više od osam milijuna primjeraka u više od stotinu zemalja tijekom razdoblja od 30 godina. Renault 4 nije samo automobil, već prava ikona, a kako bi proslavio 60. rođendan svoje uspješnice, Renault je čitavu godinu organizirao proslave koje su uključivale niz inicijativa. Za kraj, marka je odlučila udružiti snage s revolucionarnim dizajnerskim centrom TheArsenale kako bi zajedno stvorili konceptni automobil – futurističku i nekonvencionalnu interpretaciju četvorke.

Originalni Renault 4 bio je jednostavan, učinkovit i svestran, a proizvodio se od 1961. do 1992. Riječima bivšeg čelnika Renault Grupe, Pierrea Dreyfusa, bio je to automobil koji su si, baš poput traperica, svi mogli priuštiti. Prava ikona u službi obitelji, tvrtki, žandarmerije i pošte, ali i brojnih mladih vozača koji su po prvi put sjeli za upravljač. Vrijednosti i kvalitete tog modela potaknule su tvrtku TheArsenale da se udruži s Renaultom, nanovo ga osmisli i – vine u visine.

Suradnja Renault Grupe i tvrtke TheArsenale na ovom jedinstvenom projektu urodila je rezultatima koji se teško mogu usporediti s bilo čim drugim.  AIR4 predstavlja nov pogled na kultni model i viziju tvrtke TheArsenale koja se prilično udaljava od postulata suvremenog automobilističkog dizajna. U cijelosti je izrađen od ugljičnih vlakana te zadržava iste linije i masu originalne četvorke, ali se od nje razlikuje novim performansama. Svojstva krutosti iz temelja su izmijenjena kako bi se omogućio potisak i uzlijetanje, na što su utrošeni sati ispitivanja i izrade procjena. Oslanjajući se na tehnike generativnog dizajna koje počivaju na umjetnoj inteligenciji, inženjeri tvrtke TheArsenale uspjeli su testirati terabajte podataka kako bi poboljšali i integrirali ideje svojih dizajnera, čak i prije početka testiranja u stvarnim uvjetima.

„Godinu slavljenja Renaulta 4 željeli smo zaključiti nečim doista nekonvencionalnim” naglašava Arnaud Belloni, predsjednik Renaultova Odjela za globalni marketing. „Suradnja s tvrtkom TheArsenale pokazala se logičnim korakom. Leteći konceptni automobil AIR4 na jedinstven nam način pokazuje kako bi taj kultni model mogao izgledati za 60 godina.”

AIR4 nema pogon na kotače, a umjesto njih ima propelere s dvjema oštricama – po jedan u svakom kutu vozila. Šasija je ugrađena na sredinu okvira, a za ulazak u funkcionalnu kabinu potrebno je podići redizajnirani okvir Renaulta 4 na prednjoj strani. AIR4 napajaju litij-polimerske baterije kapaciteta 22.000 mAh koje razvijaju struju jakosti 90.000 mA. Vozilo u horizontalnom letu razvija maksimalnu brzinu od 26 m/s, s nagibom od 45 stupnjeva do maksimalnih 70 stupnjeva. Može uzletjeti na visinu od 700 m brzinom od 14 m/s (ograničenu na 4 m/s iz sigurnosnih razloga), dok brzina slijetanja iznosi 3 m/s. Posljednje, ali ne manje i važno, AIR4 nudi maksimalni vektorski potisak od 380 kilograma, odnosno 95 kg po propeleru. AIR4 je u potpunosti osmišljen, dizajniran, razvijen i sastavljen u Francuskoj, u samom srcu prvog europskog tehnološkog parka u Sophia Antipolisu na Azurnoj obali.

TheArsenale čvrsto vjeruje da su legende automobilskog svijeta vječne. Ovaj je leteći koncept prvi proizvod odjela ROAD TO AIR tvrtke TheArsenale koji budućnost transportne mreže vidi ni manje ni više nego na nebu. AIR4 je zamisao Patricea Meignana, direktora i osnivača tvrtke TheArsenale koji je želio stvoriti novu vrstu vozila koje pobuđuje emocije, učvršćuje identitet marke i pruža užitak. „Čitav sam život posvetio strasti prema mobilnosti i neumorno sam istraživao sve njezine aspekte”, dodaje Patrice Meignan. „Nakon 25 godina istraživanja budućih oblika mobilnosti, zaključili smo da će kultni modeli zauvijek biti prisutni, bilo na zemlji ili iznad nje.”

KOMENTARI