Kako je poklopac prtljažnika zapalio iskru revolucije?

Kako je poklopac prtljažnika zapalio iskru revolucije?

''Napravite mi auto s velikim prtljažnikom!'' riječi su koje je Pierre Dreyfus, Renaultov direktor od 1955. do 1975., uputio svojim dizajnerskim timovima zaduženima za Renault 4.

Hoće li aktualni Megane dobiti nasljednika?
Novi Citroen C4 s benzinskim, dizel i električnim motorom stigao na tržište
Nova GARAŽA je na svim kioscima: istražili smo kakve automobile žene zaista vole, usporedili 22 klasična kompakta i njihove SUV rivale, testirali dvije Mazde i jednu Toyotu

Tom neobičnom vozilu bilo je suđeno da uđe u povijest zahvaljujući karakteristici koja danas možda djeluje beznačajno, a koja je u vrijeme kada je bila predstavljena potaknula pravu malu revoluciju – poklopac prtljažnika. S ukupno pet vrata i ravnom podnicom, Renault 4 bio je limuzina, karavan i gospodarsko vozilo u jednom. Poklopac prtljažnika u to se vrijeme ugrađivao kako bi se olakšao utovar bala sijena u Renault 4, dok ljudima danas služi za odlaganje putnih torbi i kovčega. Hugues, glavni direktor Renault Classica, osvrnuo se na revoluciju kompakata koju je pokrenuo Renault.

Hugues, glavni direktor Renault Classica

Hugues, glavni direktor Renault Classica

Renault 4 predstavljen je 1961., u vrijeme kada su Francuzi počeli migrirati iz sela u gradove. Međutim, mreža javnog prijevoza nije mogla zadovoljiti sve potrebe stanovnika na periferiji gradova. Tako se pojavila želja za vozilom koje je podjednako primjereno za selo i grad, za odlazak u kupovinu i vožnju do posla. U to je vrijeme i sve veći broj žena bio zaposlen, a kupovna moć kućanstava počela je rasti. Automobil koji će se ubrzo proslaviti pod nazivom ”četvorka” u tim se okolnostima pokazao kao savršeno, uvijek dostupno rješenje za gradske i seoske putnike – i to zahvaljujući skromnom poklopcu prtljažnika!

Pierre Dreyfus, direktor Renaulta od 1955. do 1975., ispred Renaulta 4

Pierre Dreyfus, direktor Renaulta od 1955. do 1975., ispred Renaulta 4

Zbog petih je vrata Renault 4 ubrzo prerastao u društveni fenomen. Pierre Dreyfus, glavni i odgovorni iza ovog projekta i direktor Renaulta od 1955. do 1975., objasnio je svojim timovima da želi gomilu teretnog prostora u tom automobilu koji, baš poput traperica, pristaje svim ljudima, neovisno o dobi i klasnoj pripadnosti. Budući da je tijekom 30 godina Renault 4 prodan u više od osam milijuna primjeraka u više od stotinu zemalja, možemo zaključiti da se njegova želja ispunila. ”Poklopac prtljažnika na četvorci naišao je na dobar odjek i dao vjetar u leđa novom model” dodaje Hugues. ”Ovaj čudesni izum rezultirao je automobilom koji je ujedno limuzina, karavan i gospodarsko vozilo.

Renault 16 odmiče se od tradicionalne forme prtljažnika i dobiva peta vrata

Renault 16 odmiče se od tradicionalne forme prtljažnika i dobiva peta vrata

Poklopac prtljažnika omogućio je jednostavan utovar predmeta u Renault 4: od bala sijena do opreme za kampiranje, što god je životni stil kupaca zahtijevao. Nadalje, peta vrata omogućila su veću modularnost unutrašnjosti, pa su Renaultovi inženjeri i dizajneri imali priliku stvoriti prvo u nizu ”vozila za život”. Poklopac prtljažnika bio je poticaj za stvaranje novih vrsta vozila kao što su monovolumeni i SUV-ovi.

Renault Baccara 25 imao je torbu za odjeću ispod stražnje police prtljažnika

Renault Baccara 25 imao je torbu za odjeću ispod stražnje police prtljažnika

Poklopac prtljažnika pokazao se presudnim za uspjeh Renaulta 4 pa ga je marka odlučila ugraditi i u svoje tradicionalnije modele – obiteljske limuzine s klasičnim prtljažnicima. Predstavljen 1965., Renault 16 bio je predvodnik dotad neviđene revolucije koja je nagovijestila buduće kompakte više klase. Pogleda li se malo bolje, Renault 16 zapravo je bio veća izvedba Renaulta 4 – oba su modela bila kompakti s pet vrata i iznimno prilagodljivom stražnjom klupom. ”Nakon Renaulta 16 shvatili smo da nas ništa ne sprječava da poklopac prtljažnika serijski ugrađujemo u obiteljska vozila i modele više klase.”, Hugues, glavni direktor Renault Classica.

Poklopac prtljažnika uvelike olakšava pristup stražnjem dijelu Méganea Conquest

Poklopac prtljažnika uvelike olakšava pristup stražnjem dijelu Méganea Conquest

Zapravo je bilo koja izvedba bila prikladna za ugradnju poklopca prtljažnika, od limuzine preko coupéa do gradskog automobila. Renault je započeo razvoj niza kompaktnih modela, kao što su R20, R30, Fuego, R25 i R11. Kompakti su se našli u središtu pozornosti kada su braća Marreau u Renaultu 20 osvojila reli Pariz-Dakar 1982. godine. Mégane Conquest perjanica je Renaultove ponude kompakata, a taj model je, ukratko, idealan za prijevoz torbe za golf, a ostaje vam mjesta i za balu sijena!

KOMENTARI