Nissanu je uspjelo nešto što nikome drugome do sada nije

Nissanu je uspjelo nešto što nikome drugome do sada nije

Nissan Leaf je najprodavaniji električni automobil, a isporučen je u 400.000 primjeraka

Električni Alpine Renault 5 stiže 2024. godine s preko 200 KS
Honda i Sony će osnovati zajedničku tvrtku za razvoj električnih vozila
Renault priča o harmoniji zvukova – epizoda 2: Zvuk električnih automobila

U 2019. godini Nissan Leaf bi mogao nastaviti obarati prodajne brojke jer prodaja kreće na još 12 novih tržišta u svijetu, uz postojećih 50 – u prvoj polovini ove godine kreće u prodaju na šest novih tržišta u Latinskoj Americi, a do kraja godine na sedam novih tržišta u Aziji i Oceaniji. Leaf se proizvodi u tri tvornice: u Oppami (Japan), Sunderlandu (Engleska) i Smyrni (Tennessee).

Leaf je premijerno predstavljen 2010. kao prvo električno vozilo za masovnu proizvodnju, a svakim danom sve više potrošača navodi da bi njihov sljedeći automobil mogao biti električan. Svi vlasnici Leafa prešli su 10 milijardi kilometara (kao da su 248.000 puta obišli Zemlju), a broj modela Leaf prodanih od 2010. dovoljan je za uštedu 3,8 milijuna barela nafte godišnje.

2014. prodan je u 100.000 primjeraka, a već 2015. godine dostignuta je brojka od 200.000 primjeraka te je iste godine ugrađena jača baterija od 30 kWh. 2018. godine dostiže se broj od 300.000 primjeraka širom svijeta.

Prošle, 2018. godine Nissan je u Europi bio najprodavanije električno vozilo, a u Norveškoj je bio najprodavaniji bilo koje vrste. Razlog za kupnju električnog Leafa kupci ističu iz razloga njegovih snažnih i okretnih performansi te naprednih tehnologija kao što je poluautonomni sustav ProPILOT osmišljen za vožnju jednim trakom autoceste, pri čemu održava brzinu i položaj unutar prometnog traka te istodobno umanjuje umor vozača. Sustav ProPILOT Park dostupan je na modelima u Japanu i u Europi te ubrzava, koči i parkira vozilo.

Već je pri predstavljanju prve generacije Leaf modela Nissan obećao da će postati globalni predvodnik u proizvodnji i promicanju vozila bez emisija. Posvetili su se suradnji s vladama i energetskim društvima kako bi ih potaknuli da se krenu služiti električnim vozilima, postizanju jednostavnijeg i praktičnijeg punjenja električnih vozila te razvoju novih načina uporabe baterija iz električnih automobila.

U okviru inicijative Nissan Energy sklopljena su partnerstva diljem svijeta s ciljem povećanja mogućnosti pohrane energije u baterijama iz električnih automobila i dijeljenja energije s domovima, poduzećima i električnim mrežama, što će električna vozila učiniti još korisnijima i istodobno promicati učinkovitu uporabu energije.

Druga generacija Nissana Leaf predstavljenog 2017. godine sa 110 kW snage i 320 Nm okretnog momenta proširena je nedavno s novim pogonskim sklopom u Nissanu Leaf e+ koji nudi više snage i oko 40% veći domet. Prodaja nove izvedbe počeka je krajem siječnja 2019. u Japanu, u proljeće stiže na američko tržište dok se u Europi očekuje odmah nakon SAD-a.

KOMENTARI