Nissan predstavio Juke Hybrid, koji troši i do 40 % manje goriva, a ima i sustav e-Pedal

Nissan predstavio Juke Hybrid, koji troši i do 40 % manje goriva, a ima i sustav e-Pedal

Nissan je najavio kako na ljeto počinje prodaja Jukea Hybrid, koji donosi do 80 % električne vožnje u gradu, odnosno do 40 % nižu potrošnju.

TEST: Renault Megane 1.3 TCe 140 EDC – Malene preinake za dojmljiviji nastup
Najavljen Yaris Cross s novim hibridnim pogonskim sklopom i drugim novostima
Test: Toyota Aygo X Undercover by Jun Takahashi

Kako je bilo i najavljeno još prilikom predstavljanja nove generacije Jukea, u ponudu stiže novi hibridni pogonski sustav, koji je sastoji od termičkog motora koji razvija maksimalnu snagu od 69 kW/94 KS i nudi okretni moment od 148 Nm, a u radu mu pomaže Nissanov električni motor koji razvija snagu od 36 kW/49 KS, a Renault dobavlja 15 kW snažan elektropokretač-generator, inverter, te bateriju kapaciteta 1,2 kWh sa sustavom vodenog hlađenja, što u konačnici daje 25 % više snage od aktualnog benzinskog motora.

Sve to donosi i manju prosječnu potrošnju i do 40 % u gradskoj vožnji, odnosno do 20 % u miještovitoj vožnji. Osim toga, tu je i napredni mjenjač s više načina rada. Povrh osjetno smanjenog trenja, ovaj mjenjač odlikuje optimalno iskorištavanje pogonske snage, bila ona električna, termička ili kombinirana. Kako bi se smanjilo trenje, mjenjač je izveden bez spojke (tzv. dog-clutch mjenjač). Takva konstrukcija zamjenjuje konvencionalne sinkrone prstenove pri prebacivanju između četiri stupnja prijenosa termičkog motora i dva stupnja prijenosa električnog motora. Vozilo se automatski pokreće u 100 % električnom načinu rada, a dva električna motora zajedno rade na sinkronizaciji brzine i osiguravanju uglađenog, povezanog i odzivnog ubrzanja.

Mjenjačem upravlja napredna serijsko-paralelna arhitektura te napredni algoritam za kontrolu stupnjeva prijenosa i regenerativnog kočenja. Pogon je prilagođen različitim vrstama hibridizacije (serijska, paralelna, serijsko-paralelna) te se bez intervencije vozača u trenu prilagođava zahtjevima za ubrzanjem i isporukom snage. Inteligentni pogonski sustav Jukea Hybrid radi na temelju niza parametara kako bi se optimiziralo vrijeme koje JUKE provodi u električnom načinu rada. Nissanovi su inženjeri prilikom testiranja uspjeli ostvariti 80 % vožnje u električnom načinu rada uz kratke hibridne faze radi punjenja baterije prije povratka na električni način rada. Osim što se pokreće u 100 % električnom načinu rada, a u njemu može voziti brzinom do 55 km/h.

Prosječna potrošnja je pritom 5,1 do 5,2 litre na 100 km. Sustav automatski daje prednost električnom načinu rada. Međutim Juke Hybrid ima i tipku za njegovo uključivanje te isključivanje kako biste naseljenim područjima, zonama kao što su školske zone, parkiralištima, kolnim prilazima i u prometnim gužvama vozili isključivo uz pomoć električnog motora, naravno, kada to razina napunjenosti baterije dopušta. Juke Hybrid opremljen je biračem načina rada (Eco, Normal i Sport), a nudit će se i sa sustavom e-Pedal koji omogućuje kontrolu ubrzavanja i usporavanja samo uz pomoć papučice gasa. Pomicanjem stopala s papučice gasa, vozilo nježno koči (silom do 0,15 g) sve dok se ne uspori do brzine od 5 km/h. Katkad je potrebno dodatno pritisnuti kočnicu za snažnije usporavanje i uvijek za potpuno zaustavljanje vozila (moguće je aktivirati funkciju Auto-hold).

Dizajn se nije mijenjao, a osim Hybrid natpisa može se vidjeti i novi Nissan logo na maski motora, ali i sjajno crna traka na mjestu spoja maske i poklopca motora, čime se ovaj model povezuje s ostalim Nissanovim elektrificiranim modelima. Tu su i novi 17-inčni aluminijski naplatci (koji su dostupni i na benzinskoj izvedbi), a u opciji su 19-inčni naplatci s modela Ariya.

Desni od dvaju pokazivača prikazuje brzinu, a lijevi potrošnju energije. Njegova se igla kreće od oznake „charging” za vrijeme regenerativnog kočenja, preko „eco” za vrijeme električne vožnje do „power” kada je aktiviran hibridni pogon. U donjem dijelu lijevog pokazivača prikazuje se i status napunjenosti baterije. Vizualni prikaz protoka energije može se vidjeti na 7-inčnom zaslonu instrumentne ploče, smještenom između dvaju pokazivača. Protok energije pritom se prikazuje u obliku jednostavne i jasne animacije kako bi kupac još bolje razumio rad hibridnog sustava. Prtljažnik mjeri 354 l, što je 68 l manje u odnosu na inačicu sa standardnim motorom, a posljedica je ugradnje baterijskog paketa kapaciteta 1,2 kWh. Kada se preklope stražnja sjedala, obujam prtljažnika doseže čak 1237 l (najviše u klasi!), dok prostor za koljena ostaje nepromijenjen te iznosi 553 mm. Cijena će biti objavljena naknadno.

KOMENTARI