Nissan najavljuje inovativan elektrificirani motor za Qashqai: e-POWER

Nissan najavljuje inovativan elektrificirani motor za Qashqai: e-POWER

Revolucionarni pogon koji nudi užitak električne vožnje bez potrebe za punjenjem na utičnici i posebno je prilagođen za europsko tržište, a Qashqai će biti prvi europski crossover u koji će se ugrađivati sustav e-POWER.

Evo nam konačno i europske izvedbe Nissana X-Trail, SUV-a sa 7 sjedala
Nissan predstavio Juke Hybrid, koji troši i do 40 % manje goriva, a ima i sustav e-Pedal
Ovo je fora: rasvjeta na Leafu prikupljena iz energija kočenja

Novi Qashqai bit će prvi Nissanov crossover za europsko tržište u koji će se ugrađivati jedinstveni pogon e-POWER. Sustav e-POWER ekskluzivna je Nissanova tehnologija i jedan od najvažnijih elemenata Nissanove strategije inteligentne mobilnosti. Riječ je o jedinstvenom pristupu elektrifikaciji motora koji svakodnevnu vožnju čini uzbudljivom i učinkovitom.

Nissanova istraživanja pokazala su da europski vozači crossovera čak više od 70 % vremena za upravljačem provedu na gradskim i prigradskim cestama. Istraživanje je također pokazalo da vozači smatraju kako odabir ekološkog vozila znači odricanje od užitka u vožnji. Nissan je stoga razvio sustav e-POWER i posebno ga prilagodio potrebama europskih kupaca. Taj spoj tehnološki napredne baterije i električnog motora te inovativnog termičkog motora s varijabilnim kompresijskim omjerom omogućio je optimalnu potrošnju i užitak električne vožnje. Tehnologija e-POWER stoga je idealna za sve one koji ne mogu ili ne žele puniti svoj automobil s pomoću kabela.

Sustav e-POWER čine snažna baterija povezana s 1,5-litrenim trocilindarskim benzinskim turbomotorom snage 156 KS i varijabilnim kompresijskim omjerom, generatorom, inverterom i 140 kW snažnim električnim motorom dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. Ukupna snaga sustava je 140 kW/188 KS. Benzinski motor proizvodi električnu energiju koja se zatim preko invertera može skladištiti u bateriji, isporučiti električnom motorom ili oboje, ovisno o potrebi. Budući da kotače pokreće isključivo električni motor, pogon se odlikuje trenutačnim i linearnim odzivom. Upravo ga to čini privlačnom alternativom tradicionalnim hibridima koji svojim nedostacima tjeraju vozače na određene ustupke u vožnji.

Prednost sustava e-POWER je to što motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja i uz najprikladniji kompresijski omjer, čime se smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim termičkim motorima. Povrh toga je i smanjena buka motora pa vožnja teče uglađenije. Za razliku od tradicionalnih hibrida u kojima snažan pritisak na papučicu gasa može rezultirati prekidima u isporuci okretnog momenta, električni motor u svakom trenutku osigurava kontinuiranu isporuku okretnog momenta. Svojim trenutačnim odzivom sustav e-POWER pruža jedinstveno i uzbudljivo iskustvo vožnje u svim uvjetima. Za još snažnije performanse prilikom snažnog ubrzanja ili pri vožnji visokim brzinama, jedinica za upravljanje energijom sustava e-POWER koristi inverter kako bi energiju koju proizvede 1,5-litreni benzinski motor preusmjerila na električni motor i tako osigurala dodatnu isporuku snage. Za još veću učinkovitost, sustav u fazama usporavanja i kočenja prikuplja oslobođenu kinetičku energiju koju zatim skladišti u bateriji.

U uvjetima jednolične vožnje (primjerice vožnje stalnom brzinom uz napunjenu bateriju), omjer kompresije bit će viši kako bi se smanjila potrošnja i ograničile emisije. U uvjetima dinamične vožnje, sustav će primijeniti niži kompresijski omjer kako bi se maksimizirala snaga potrebna za punjenje baterije ili izravno napajanje električnog motora. Gradacije kompresijskih omjera odvijaju se besprijekorno i bez potrebe za intervencijom vozača.

Kao i model Leaf, i novi Qashqai e-POWER dostupan je sa sustavom e-Pedal koji omogućuje vožnju samo s jednom papučicom. U „kreni-stani” vožnji gradom značajno smanjuje potrebu za pomicanjem stopala s jedne papučice na drugu, a vozačima omogućuje da ubrzaju i uspore koristeći samo papučicu gasa. Otpuštanjem papučice gasa, sustav e-Pedal kočit će Qashqai silom od 0,2 G, što je dovoljno za aktivaciju kočionih svjetala i smanjenje brzine na brzinu hoda pješaka, ali ne i za potpuno zaustavljanje. Zahvaljujući tomu, parkiranje pri nižim brzinama odvija se bez ikakvog napora.

Cijena za Nissan Qashqai e-POWER će biti poznata neposredno prije početka prodaje, koja je zakazana za jesen ove godine.

KOMENTARI