Evo nam konačno i europske izvedbe Nissana X-Trail, SUV-a sa 7 sjedala

Evo nam konačno i europske izvedbe Nissana X-Trail, SUV-a sa 7 sjedala

Nissan je predstavio i europsku izvedbu modela X-Trail, većeg brata Qashqaija, koji se nudi u izvedbi s 5 i sa 7 sjedala, koji će ujedno biti i jedini elektrificirani model u svojem segmentu.

Hyundai najavljuje Ioniq 9: električni SUV sa sedam sjedala
Test: Toyota Proace City Verso – Prostor bez granica
Toyota je predstavila još veći Highlander: Grand Highlander

Nissan je upravo predstavio europsku izvedbu četvrte generacije modela X-Trail, koji je do sada prodan u više od 7 milijuna primjeraka, a jedan od glavnih aduta će mu biti izvedba sa 7 sjedala, kao i prethodnih generacija. Naravno, kupci će moći izabrati i izvedbu s 5 sjedala a u tom slučaju će na raspolaganju imati veći prtljažni prostor.

Postavljen je na CMF-C platformu, a bit će i drugi model za europsko tržište koji će biti dostupan s inovativnim pogonom e-Power. Riječ je o ekskluzivnoj Nissanovoj tehnologiji, a radi se o jedinstvenom pristupu elektrifikaciji motora kojim se postiže gotovo autentičan doživljaj vožnje električnog automobila, no bez potrebe za punjenjem na punionici!

U X-Trailu se taj sustav sastoji od snažne baterije, benzinskog motora s varijabilnim kompresijskim omjerom, generatora, invertera i 150 kW/204 KS snažnog električnog motora koji je ugrađen sprijeda. Budući da kotače pokreće isključivo električni motor, ubrzanje je trenutačno i linearno.

Jedinstveno obilježje sustava e-POWER je to da se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se znatno smanjuje potrošnja goriva u gradu. Zahvaljujući pogonu na čistu struju, nema odgode u reakcijama kao kod motora s unutarnjim izgaranjem ili u tradicionalnim hibridima. Trenutačni odziv koji pruža uzbudljiv osjećaj velikog okretnog momenta i snažna ubrzanja čine pretjecanja i priključivanja na autocestu jednostavnijima i sigurnijima.

Budući da vozači 70 % vremena provode na prigradskim prometnicama, Nissan je razvio e-Pedal Step – potpuno novi sustav za vožnju uz pomoć samo jedne papučice.  U „kreni-stani” vožnji gradom značajno smanjuje potrebu za pomicanjem stopala s jedne papučice na drugu, a vozačima omogućuje da ubrzaju i uspore koristeći samo papučicu gasa.

Sustav je najprije potrebno aktivirati s pomoću tipke na središnjoj konzoli. Nakon toga, papučica gasa i dalje će služiti za ubrzavanje, no kad je otpustite vozilo će naglo usporavati. Otpuštanjem papučice gasa, sustav e-Pedal Step kočit će X-Trail silom od 0,2 G, što je dovoljno za aktivaciju kočionih svjetala i smanjenje brzine na brzinu hoda pješaka, ali ne i za potpuno zaustavljanje. Zahvaljujući tomu, parkiranje pri nižim brzinama odvija se bez ikakvog napora. Upravljanje jednom papučicom omogućuje brze prilagodbe u vožnji, što gradsku vožnju čini još intuitivnijom, manje napornom i uglađenom.

Iako će većina kupaca birati inačicu s tehnologijom e-POWER, X-Trail će biti dostupan i s tradicionalnim, blago elektrificiranim 1,5-litrenim turbomotorom s varijabilnim kompresijskim omjerom. Taj 120 kW/163 KS snažan motor koji razvija okretni moment od 300 Nm bit će dostupan u kombinaciji s pogonom na dva kotača i bestupanjskim automatskim mjenjačem Xtronic sa simuliranim stupnjevima. U uvjetima jednolične vožnje i laganog ubrzanja, omjer kompresije bit će viši kako bi se smanjila potrošnja. U uvjetima dinamične vožnje, sustav će smanjiti kompresijski omjer kako bi se povećala snaga. Pogon je opremljen i 12 V blagim hibridom. Taj sustav osigurava trenutačnu isporuku okretnog momenta, dulji rad s ugašenim motorom te brže pokretanje i zaustavljanje s ugašenim motorom uz manju potrošnju goriva i manje emisija CO2.

Novi X-Trail za europsko tržište bit će predstavljen s tehnologijom e-4ORCE, novim pogonom na sve kotače koji je posebno prilagođen za elektrificirane modele marke. Riječ je o Nissanovoj najnaprednijoj tehnologiji kontrole svih kotača koja jamči pouzdano prianjanje i ubrzavanje u svim uvjetima vožnje. Slovo „e” u nazivu e-4ORCE označava da je riječ o pogonskom sustavu s posve električnim motorom. „4ORCE” označava fizičku snagu i performanse vozila, dok se „4” odnosi na pogon na sva četiri kotača. Ta će tehnologija biti ugrađivana i u električni crossover Ariya koji će biti predstavljen do kraja godine.

Novi X-Trail opremljen je naprednim multimedijskim sustavom s bogatom ponudom povezanih usluga, uključujući integraciju pametnog telefona, ugrađeni Wi-Fi koji omogućuje povezivanje do sedam uređaja, uslugu NissanConnect Services i posebnu aplikaciju za povezivanje s vozilom i nadzor nad njim. Veći, 12,3-inčni zaslon sustava NissanConnect veće rezolucije digitalni je ulaz u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay, s kojim se može povezati i bežično.

Novi potpuno digitalni 12,3-inčni zaslon visoke razlučivosti može se konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svim tim značajkama upravlja se s pomoću novog okretnog gumba na upravljaču. Na pozadinu digitalnog zaslona primijenjena je tradicionalna tekstura rezanog stakla Kiriko, kojom se odaje počast Nissanovim japanskim genima.

Inovativni novi 10,8-inčni head-up zaslon (s prikazom na vjetrobranskom staklu) ima najveću površinu prikaza u klasi. Najvažnije informacije navigacijskog sustava, sustava za pomoć u vožnji i informacija o samoj vožnji projiciraju se na vjetrobransko staklo izravno u vidnom volju vozača.

Novi Nissan X-Trail na tržište stiže uskoro, a cijene će biti objavljene naknadno.

KOMENTARI