Nedostatak čipova usporava proizvodnju automobila u Njemačkoj barem do 2024. godine

Nedostatak čipova usporava proizvodnju automobila u Njemačkoj barem do 2024. godine

Prema izvještaju tvrtke Alix Partners, proizvodnja automobila u Njemačkoj će biti ograničena minimalno do 2024. godine, i odnosi se na sve proizvođače.

Toyota je razvila module za pohranu vodika upotrebom visokotlačnih spremnika od smole
Najavljena nova Micra, koja će imati električni pogon, a možda dobije i novo ime
A sada nešto potpuno drugačije iz Toyote: C+WALK T je baterijsko električno vozilo na tri kotača

Da je nestašica čipova za proizvodnju automobila znaju već i ptice na grani, a prema najnovijim izvještajima tvrtke Alix Partners, ograničenja u proizvodnji automobila u Njemačkoj će trajati barem do 2024. godine. Naime, trenutno se od narudžbe do isporuke čipova čeka šest mjeseci, što je duplo više od uobičajene prakse. Problem je i sve veća potražnja čipova za svako vozilo radi sve veće digitalizacije i elektrifikacije.

S druge strane, proizvođačima čipova je automobilska industrija tek mali kupac koji zauzima između 6 i 10 % globalnog kapaciteta. Uz to, proizvođači za automobilske čipove imaju do 11 % manju maržu nego na čipovima za industriju ili pak potrošačku elektroniku. U izvještaju se navodi i kako i u slučaju pada potražnje čipova za potrošačku elektroniku proizvodnja čipova za automobilsku industriju ostaje ograničena. Sve to dovodi do velike potražnje i male ponude, što donosi i veće cijene čipova, a u konačnici to donosi i veće cijene automobila.

Naime, potražnja automobilske industrije do 2026. godine, prema procjenama, za analognim čipovima za električne pogone će porasti 75 %, odnosno za 30 % za pločice za mikrokontrolerske jedinice, a istovremeno proizvođači planiraju rast proizvodnje od 56 %, odnosno 12 %, što će ponovno dovesti do velikih problema u isporukama vozila.

KOMENTARI