Ljeti na put s ljetnim, a ne zimskim gumama

Ljeti na put s ljetnim, a ne zimskim gumama

Radi trenutne situacije mnogi još nisu promijenili gume na svojim automobilima, a mnogi se pitaju trebaju li uopće postaviti ljetne gume na svoje vozilo.

Guma Eagle F1 SuperSport RS za Porsche 911 GT2 RS i 911 GT3 RS
Gume namijenjene za vožnju po neasfaltiranim podlogama
Nova trkaća guma Goodyear

Dnevne temperature u travnju već se približavaju onima u ljetnim mjesecima, asfalt je preko dana već dobrano ugrijan, stoga ne bi više trebalo puno čekati s ugradnjom ljetnih guma. Iako je izvanredna situacija mnoge vozače prisilila da još malo pričekaju sa zamjenom guma, premda to značilo do svibnja ili čak lipnja, vozilo ne smije ostati u zimskoj obući čitavo ljeto. ”Pri vožnji u toplijim mjesecima ljetne gume pružaju očite prednosti u usporedbi sa zimskim gumama, jer su posebno zasnovane za osiguravanje optimalne izdržljivosti tijekom ljeta. Naime, kod viših temperatura jamče bolju upravljivost i prianjanje te manju potrošnju goriva”, istaknuo je Simon Brezavšček, voditelj tehničke podrške kupcima za regiju Europa Jugoistok u Goodyearu.

Ljetne gume od zimskih se razlikuju i po vanjskoj strukturi i po kemijskome sastavu gumene smjese. Gazni sloj zimskih guma ima dodatne lamele koje osiguravaju bolje prianjanje na snijegu i ledu, a ljetne gume imaju veće i kruće blokove gaznog sloja koji se u zavojima i kod kočenja manje savijaju. Opisani koncept ljetnih guma kod viših temperatura osigurava bolje prianjanje i upravljivost te kraći zaustavni put. Razlika u dužini zaustavnog puta između zimske i ljetne gume kod temperature iznad 15 stupnjeva može iznositi i do sedam metara u korist ljetne gume! To je gotovo petina zaustavnog puta suvremenog automobila od postignute brzine od 100 kilometara na sat do zaustavljanja.

Razlika u dužini zaustavnog puta između zimske i ljetne gume

Osim sigurnosnog dobro je uzeti u obzir i troškovnu stranu. Uvjerenje da ćemo vožnjom na kompletu zimskih guma tijekom cijele godine uštedjeti novac pogrešno je jer će njihov životni vijek biti puno kraći. Kako objašnjava Brezavšček, najvažniju ulogu u tome ima sastav gumene smjese: ”Radi višeg postotka silike u gumenoj smjesi zimske su gume znatno mekše i posljedično se bolje ponašaju na temperaturi do sedam stupnjeva Celzija. Vožnja po ugrijanom asfaltu uzrokuje njihovo pregrijavanje, zbog čega gume postaju tvrđe i gube svoje osobine, istovremeno se u usporedbi s ljetnim gumama na višim temperaturama puno brže troše, a neekonomične su i s vidika potrošnje goriva.”

Kod zamjene guma Goodyearovi stručnjaci također savjetuju da vozači koji ove sezone ne odluče kupiti novi komplet guma obrate pozornost na besprijekornost guma i pravilnu dubinu profila. Dubina žljebova mora biti dovoljna jer to znatno utječe na vozne karakteristike, a prije svega na sprječavanje akvaplaninga. Zakonski propisana minimalna dubina u većini europskih zemalja iznosi 1,6 milimetara, ali u Goodyearu preporučuju da radi spomenutog razloga gume zamijenite kad se dubina žljebova smanji ispod 3 milimetra.

KOMENTARI