Goodyear je za Le Mans pripremio trkaću gumu djelomično izrađenu od bioloških i recikliranih materijala

Goodyear je za Le Mans pripremio trkaću gumu djelomično izrađenu od bioloških i recikliranih materijala

Bliži se prestižna utrka izdržljivosti u Le Mansu gdje će natjecatelji testirati svoj adrenalin uz pomoć održivih elemenata kojima pripadaju i nove tehnologije guma.

Peugeot i Total su predstavili Le Mans Hypercar
Alpine predstavlja A424_β, budući hiperautomobil namijenjen utrkama
Peugeot 9X8 Hypercar – spreman za utrku izdržljivosti

Čuvena utrka 24 sata Le Mansa na kojoj se najveći talenti svjetskoga automobilskog sporta natječu u izdržljivosti ove će se godine održati od 15. do 16. lipnja. Utrka u kojoj pobjeđuje vozač koji u 24 sata prijeđe najveću udaljenost smatra se jednom od najzahtjevnijih i najprestižnijih utrka u automobilskom sportu gdje ključnu ulogu imaju i proizvođači opreme. U kategoriji LMGT3 u kojoj je Goodyear ekskluzivni dobavljač guma, svaka guma ove godine sadrži približno 33 % održivih materijala, što je jedan od najvećih udjela upotrebe održivih materijala na GT utrkama. Osim što su ove godine gume još održivije, mogu se pohvaliti i izvrsnom izdržljivošću. Na utrci Le Mans moguće je postići da natjecatelji s jednim kompletom guma prijeđu udaljenost za koju je potrebno natočiti gorivo pet puta, što je tri puta duže nego u utrci za Veliku nagradu Formule 1.

Od 2023. godine WEC više ne dopušta upotrebu grijača guma. To za proizvođače guma znači pojednostavljenje logistike i smanjenje opreme koju treba dostaviti na utrku, a osim toga na stazi se reducira potrošnja energije. Godine 2022. Goodyear je razvio specifičnu smjesu za gume koja omogućuje brzo zagrijavanje, čime natjecateljski timovi mogu kompenzirati nemogućnost umjetnog zagrijavanja guma. Goodyear je također prešao na korištenje jedinstvene smjese za gume za suhu podlogu (glatke, odnosno slick) u pojedinačnoj utrci, čime se broj proizvedenih guma tijekom sezone smanjio za čak 33 %.

Svaku gumu za kategoriju LMGT3 Goodyear proizvodi u svom proizvodnom pogonu u Hanauu u Njemačkoj. Za utrku u Le Mansu ove će godine biti proizvedeno čak 7250 guma koje će do mjesta održavanja utrke prevesti nešto više od 20 kamiona. Prilikom transporta Goodyear će napuniti svaki kamion do najvećeg kapaciteta kako bi optimizirao učinkovitost i smanjio utjecaj na okoliš. Održivost je Goodyearova nit vodilja i na utrkama gdje je potreban interkontinentalni prijevoz. Upravo to dokazuje i odluka da će ovogodišnje zalihe guma i ostala oprema Goodyearovog natjecateljskog tima za utrke u Katru, Brazilu, SAD-u, Japanu i Bahreinu putovati morem. Time će poduzeće smanjiti emisije stakleničkih plinova koje su u zračnom prijevozu na velike udaljenosti 47 puta veće nego u pomorskom prometu.

U Le Mansu se svake godine okupljaju najveća imena iz svijeta sporta, popularne kulture i politike. Ovogodišnji službeni početak najduže utrke najavit će jedan od najvećih francuskih sportaša, nogometaš Zinédine Zidane. Osim spektakla na stazi gledatelji će ponovno uživati i u pogledu na nebo jer će legendarni Goodyearov Blimp petu godinu zaredom letjeti iznad Le Mansa tijekom utrke.

KOMENTARI