Kamere umjesto retrovizora stižu na hibridni Lexus ES 300h

Kamere umjesto retrovizora stižu na hibridni Lexus ES 300h

Na Salonu automobila u Ženevi Lexus će javnosti prikazati model ES koji će biti opremljen kamerama umjesto vanjskim retrovizorima, a samim time će nuditi i bolju vidljivost po kiši, snijegu i prašini.

Peugeot i Total su predstavili Le Mans Hypercar
Ovo je nova Honda Jazz, a novost je hibridni pogon
67 godina Fiata 500

Luksuzna hibridna limuzina Lexus LS 300h već će od proljeća u Njemačkoj, Španjolskoj, Poljskoj i Velikoj Britaniji biti dostupna s kamerama umjesto vanjskih retrovizora, dok se dolazak na druga tržišta očekuje do kraja ove godine.

Kamere koje su postavljene u manja vanjska kućišta omogućuju bolju aerodinamiku, koja utječe i na potrošnju a i na smanjenje buke, a osim toga kamere su puno zaštićenije u kućištima od kiše, snijega i prašine, što povećava sigurnost u vožnji.

S unutrašnje strane vratiju su ugrađena dva 5-inčna zaslona, a postavljena su na vrlo blizu mjesta gdje se inače nalaze retrovizori, a sve kako bi vozaču bilo što prirodnije pogledati što se dešava iza i oko njega. U nosače kamera su ugrađeni grijači, a njima se upravlja putem tipke u vozilu – kao i kod klasičnih retrovizora, no kamere smanjuju odsjaj svjetala ostalih vozila po noći, pa je i preglednost puno bolja.

Kada vozač upali žmigavac ili prebaci u brzinu za vožnju unazad, kamera proširuje vidno polje kako bi eliminirala mrtvi kut, a nakon što prestrojavanje ili parkiranje završi, kut kamere se vraća na standardne postavke. Uz to, na svim modelima ES je ugrađen i sustav za prepoznavanje vozila u mrtvom kutu.

Prilikom parkiranja sustav automatski dodaje crte koje vam pomažu kod parkiranja, a prikazuju 20 i 50 cm razmaka kod stražnjeg branika, odnosno 50 cm sa strane automobila, a pri vožnji na autocesti referentne linije označavaju udaljenost od 5, 10 i 15 metara pri brzinama do 70 km/h, dok se pri višim brzinama dodaje i linija na 30 metara razmaka.

KOMENTARI