Kako izgleda putovanje od Zagreba do Brusselsa samo na vodik

Kako izgleda putovanje od Zagreba do Brusselsa samo na vodik

Sjećate li se Toyote Mirai koja je nedavno iz Zagreba krenula za Brussels? Stigla je na cilj

Toyota podržava Hrvatski olimpijski odbor
Toyota Aygo u specijalnim izvedbama x-style i x-cite
Rasprodane su sve Toyote Supre

Po prvi puta, automobil na vodik vozio je hrvatskim prometnicama. S Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu prema Brusselsu je krenula Toyota Mirai, automobil na vodik. Stigla je na odredište, a na vozačkom sjedalu bila je doc. Dr. sc. Ankica Kovač, voditeljica Laboratorija za energetska postrojenja na Fakultetu strojarstva i brodogradnje.

Uz nju su išla i dvojica kolega novinara, Vedran Flajnik i Juraj Šebalj. Cilj je bio podići svijest u Hrvatskoj o ranom početku planiranja izrade strategija i planiranju investicija za izgradnju infrastrukture punionica vodikom te odvoziti rutu po hrvatskim prometnicama samo na vodik.

Toyota Mirai, posuđena od tvrtke Toyota Motor Europe, iz Zagreba je krenula s pola spremnika vodika. Naime, u Hrvatskoj ne postoji punionica vodika za automobile, postoji samo jedna u Zagrebu za bicikle na vodik. Zbog toga niti kupnja modela Mirai nije moguća u Hrvatskoj. Na ispraćaj Croatia Mirai Challenge teama stigla je i podršku pružila Veleposlanica Japana gđa Misako Kaji.

Planirana H2 ruta bila je ucrtana kroz: Zagreb – Graz – Passau – Geiselwind – Koln – Brussels. Putovanje je pratilo predviđenu rutu s obzirom da su sve punionice vodika bile u funkciji te nije bilo potrebe za traženjem alternativnog pravca, a trajalo je nešto više od 24 sata (uz noćni odmor).

Cijena 1 kg vodika u Austriji iznosi 9,00 €, a u Njemačkoj 9,5 €. Tijekom Croatia Mirai Challenga prevaljeno je 1297 km, a u Mirai je ”utočeno gorivo” na postajama:
1. Austrija, Graz, 2,64 kg H2 (23,76 €)
2. Njemačka, Passau, 3,95 kg H2 ( 37,53 €)
3. Njemačka, Geiselwind, 3,49 kg H2 (33,16 €)
4. Njemačka, Weisbaden, 1,65kg H2 (15,68 €)
5. Njemačka, Koln, 2,57kg H2 (24,40 €)

Na početku testiranja u Zagrebu Mirai je imao nešto više od pola spremnika goriva i pokazivao je doseg 268 km. Prilikom dolaska u Brusseles u automobilu je ostalo dovoljno goriva za prelazak daljnjih 130 km.

Punjenje spremnika Toyote Mirai vodikom stlačenim na 700 bara traje oko 3 minute. Zapremina goriva / vodika u Miraijeva dva spremnika ukupno iznosi 5 kg, čime se ostvaruje mogući doseg od 500 km. Vožnjom Toyote Mirai u okoliš se ne ispuštaju štetne emisije plinova već iz ispušne cijevi izlazi čista destilirana voda.

Mreža punionica u europi dostupna je na poveznici

Pogledajte kako izgleda Toyotina tehnologija gorivnih članaka

KOMENTARI