Po prvi puta, automobil na vodik vozio je hrvatskim prometnicama. S Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu prema Brusselsu je krenula Toyota Mirai, automobil na vodik. Stigla je na odredište, a na vozačkom sjedalu bila je doc. Dr. sc. Ankica Kovač, voditeljica Laboratorija za energetska postrojenja na Fakultetu strojarstva i brodogradnje.
Uz nju su išla i dvojica kolega novinara, Vedran Flajnik i Juraj Šebalj. Cilj je bio podići svijest u Hrvatskoj o ranom početku planiranja izrade strategija i planiranju investicija za izgradnju infrastrukture punionica vodikom te odvoziti rutu po hrvatskim prometnicama samo na vodik.
Toyota Mirai, posuđena od tvrtke Toyota Motor Europe, iz Zagreba je krenula s pola spremnika vodika. Naime, u Hrvatskoj ne postoji punionica vodika za automobile, postoji samo jedna u Zagrebu za bicikle na vodik. Zbog toga niti kupnja modela Mirai nije moguća u Hrvatskoj. Na ispraćaj Croatia Mirai Challenge teama stigla je i podršku pružila Veleposlanica Japana gđa Misako Kaji.
Planirana H2 ruta bila je ucrtana kroz: Zagreb – Graz – Passau – Geiselwind – Koln – Brussels. Putovanje je pratilo predviđenu rutu s obzirom da su sve punionice vodika bile u funkciji te nije bilo potrebe za traženjem alternativnog pravca, a trajalo je nešto više od 24 sata (uz noćni odmor).
Cijena 1 kg vodika u Austriji iznosi 9,00 €, a u Njemačkoj 9,5 €. Tijekom Croatia Mirai Challenga prevaljeno je 1297 km, a u Mirai je ”utočeno gorivo” na postajama:
1. Austrija, Graz, 2,64 kg H2 (23,76 €)
2. Njemačka, Passau, 3,95 kg H2 ( 37,53 €)
3. Njemačka, Geiselwind, 3,49 kg H2 (33,16 €)
4. Njemačka, Weisbaden, 1,65kg H2 (15,68 €)
5. Njemačka, Koln, 2,57kg H2 (24,40 €)
Na početku testiranja u Zagrebu Mirai je imao nešto više od pola spremnika goriva i pokazivao je doseg 268 km. Prilikom dolaska u Brusseles u automobilu je ostalo dovoljno goriva za prelazak daljnjih 130 km.
Punjenje spremnika Toyote Mirai vodikom stlačenim na 700 bara traje oko 3 minute. Zapremina goriva / vodika u Miraijeva dva spremnika ukupno iznosi 5 kg, čime se ostvaruje mogući doseg od 500 km. Vožnjom Toyote Mirai u okoliš se ne ispuštaju štetne emisije plinova već iz ispušne cijevi izlazi čista destilirana voda.
Mreža punionica u europi dostupna je na poveznici
Pogledajte kako izgleda Toyotina tehnologija gorivnih članaka
KOMENTARI