Croatia Mirai Challenge: vožnja na vodik od Zagreba do Brusselsa

Croatia Mirai Challenge: vožnja na vodik od Zagreba do Brusselsa

S Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu prema Brusselsu je krenula Toyota Mirai, automobil na vodik

Svi su poludjeli za novom Suprom
Nova Toyota Mirai imat će 30% veći doseg vožnje
U Ženevi će Toyota predstaviti novi Aygo u dvije specijalne izvedbe

Za upravljačem Toyote Mirai, koja se ne prodaje u Hrvatskoj jer nemamo infrastrukturu za punjenje vodikom, na Croatia Mirai Challenge krenula je tročlana ekipa pod vodstvom doc. dr. sc. Ankice Kovač, voditeljice Laboratorija za energetska postrojenja na zagrebačkom Fakultetu strojarstva i brodogradnje.

Planirana ruta po kojoj su krenuli starta iz Zagreba, pored punionice vodikom za bicikle na vodik, prolazi kroz Graz u kojem će se vozilo napuniti vodikom, a zatim će put prema Brusselsu nastaviti preko Passau, Geiselwinda i Kolna kako bi se vozilo nadopunjavalo vodikom. S jednim napunjenim spremnikom vodika Mirai može napraviti do 500 kilometara.

Radi se o povijesnom događaju za Hrvatsku jer po prvi put automobil na vodik kreće na put hrvatskim prometnicama, a do cilja će doći prateći europsku rutu s instaliranim punionicama vodika.

Putovanje je u Zagrebu najavila doc. dr. sc. Ankica Kovač, voditeljica Laboratorija za energetska postrojenja na Fakultetu strojarstva i brodogradnje

“Hrvatska je turistička zemlja, imamo predivne krajolike i predivno more i zato trebamo čiste tehnologije kako bi ta ljepota i trajala. Ovim projektom želimo probuditi svijest o važnosti uvođenja
vodika u hrvatsku energetsku strategiju. Prema strategiji, Hrvatska treba uložiti oko 250 milijuna kuna kako bi se u sljedećih deset godina sagradilo barem 25 punionica. a za početak bi nam bila dovoljna jedna punionica vodika”, naglasila je doc. dr. sc. Kovač izrazivši želju da se vodik uskoro nađe u novoj energetskoj strategiji.

Prije starta, sjeli smo u Toyotu Mirai

“Ovim događajem želimo podići svijest o važnosti prelaska na čistiji transport te potaknuti donošenje odluka na svim razinama gradske i državne uprave u Republici Hrvatskoj za poticaje uvođenja vodika kao alternativnog goriva i izgradnju vodikove infrastrukture, odnosno vodikovih punionica. Time ćemo stati bok uz bok zemljama EU-a i svijeta koje već imaju razvijenu vodikovu infrastrukturu čime su spremne prihvatiti i već prihvaćaju automobile na vodik.”

Kako bi se u Hrvatskoj podigla svijest o ranom početku planiranja izrade strategija i investicija za
izgradnju infrastrukture punionica vodikom, Toyota Croatia je iz centrale tvrtke Toyota Motor Europe iz Bruxellesa pribavila najpopularnije komercijalno vozilo s pogonom na vodikove gorivne članke Toyotu Mirai.

Mirai u prijevodu s japanskog znači “budućnost” te predstavlja početak nove ere u automobilskoj industriji, koristeći vodik za proizvodnju električne energije pritom emitirajući samo vodu, bez ikakvih štetnih plinova, Mirai ostvaruje iznimne ekološke performanse.

Automobil na vodik je električni automobil koji električnu energiju potrebnu za pogon elektromotora dobiva iz vodika preko svežnja gorivnih članaka (engl. Fuel Cell Stack). Korištenjem vodika kao alternativnog goriva doprinosi se smanjenju CO2 emisija u transportu obzirom da su jedini nus produkti voda i toplina.

U čisti transport i uvođenje vodika kao alternativnog goriva već su krenule zemlje Europe i svijeta. Jedan od primjera je Austrija u kojoj je u Beču i Grazu gradski javni prijevoz testiran i koriste se autobusi na vodik te su za njih instalirane punionice vodika. Spomenimo i kako će do kraja 2019. godine u Njemačkoj biti instalirano 100 punionica na vodik dok se u Hrvatskoj o tome razmišlja u izuzetno dugom periodu koji seže i do 2050. godine. U Europi je već instalirano oko 600 punionica vodika, a cijena jedne punionice je oko 10 milijuna kuna.

KOMENTARI