Izgleda kao rover s Marsa: 5 stvari o Tesla Cybertrucku

Izgleda kao rover s Marsa: 5 stvari o Tesla Cybertrucku

I dok jedni smatraju da ga je nacrtalo dijete, istovremeno se drugima sviđa do neslućenih razmjera. Što u automobilski svijet donosi Tesla Cybertruck?

U Zagrebu je predstavljen novi BMW serije 3, uz jednog posebnog gosta
Isprobajte Opel, kupite uz 7 godina garancije i 3 gratis servisa
Stigla je 12. generacija Toyote Corolle u tri izvedbe

Sudeći po specifikacijama koje je prilikom predstavljanja iznio Elon Musk, Tesla Cybertruck je više automobila u jednom. Iako se radi o kamionetu (ili pick-up modelu), to je i svojevrsni sportski automobil, a to je i SUV. Osnova su električni pogon, performanse od kojih se vrti u glavi i dizajn koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

Vizualno, Cybertruck izgleda kao da je stigao iz nekog SF filma. Ili još bolje, akcijskog SF filma. Karakteriziraju ga ravne linije, spremne za postavljanje solarnih panela kako bi bio neovisan o punjačima. Da, izgleda kao koncept, kao model iz kojeg bi se jednog dana mogao stvoriti neki sličan model. Međutim, ovo je finalna verzija koja će u proizvodnju krenuti za dvije godine, krajem 2021.

Po pitanju pogona, svatko će pronaći nešto za sebe. Jednima će odgovarati performanse koje će omogućiti čak tri ugrađena električna motora, uz pogon na sve kotače, a 100 km/h Cybertruck će dostići za 3 sekunde. Zaustavit će se tek na 209 km/h. Cijena: 69.900 američkih dolara.

Druga, srednje jaka izvedba za 49.900 dolara uz dva električna motora i pogon na sve kotače stotku će uloviti za 4,6 sekundi.
Treća, najslabija izvedba pick-up vozila Tesla koštat će 39.900 dolara, a uz jedan motor za prijenos snage na stražnje kotače do 100 km/h ubrzavat će za 6,6 sekundi.

Vanjska struktura vozila izrađena je od hladno valjanog nehrđajućeg čelika, što znači veliku izdržljivost na udarce, ali stakla su još zanimljivija jer bi trebala biti od gotovo neprobojnog egzoskeleta. Iako na udarac pucaju, što se može vidjeti na video filmu s predstavljanja, loptica ipak nije ušla u vozilo.

Prilikom utovara tereta u tovarni prostor bit će moguće podizanje i spuštanje karoserije za 10 centimetara, za lakši pristup. Prilagodljivi zračni ovjes standardno će dolaziti u sve tri izvedbe.

Doseg baterija s jednim punjenjem kreće se od 400 kilometara za slabiju izvedbu, do 480 kilometara za srednje jaku izvedbu dok će najjača izvedba moći prevaliti do 800 kilometara.

U Americi će se Tesla Cybertruck suočiti s jakom konkurencijom. Samo tržište je u ovoj godini, od siječnja pa do listopada, imalo sljedeće udjele, prema podacima koje je objavio Statista:
crossoveri – 40,4%
pick-up – 17,6%
mali automobili – 11,6%
srednje veliki automobili – 10,4%
SUV – 8,1%
luksuzni automobili – 5,4%
monovolumeni – 5,4%
veliki automobili – 1,1%

Što se tiče konkurencije u segmentu kojem Tesla Cybertruck pripada, stanje je na američkom tržištu u deset mjeseci ove godine ovakvo što se tiče broja prodanih vozila:
Ford F-serija – 662.574
Ram pickup – 461.115
Chevrolet Silverado – 412.258
Toyota Tacoma – 187.622
GMC Sierra – 163.603
Chevrolet Colorado – 96.819
Toyota Tundra – 86.062
Nissan Frontier – 54.686
Ford Ranger – 50.512
GMC Canyon – 26.301

Inače, Tesla dominira tržištem električnih vozila na području SAD-a:

KOMENTARI