Domaća prezentacija za prvu električnu Mazdu MX-30

Domaća prezentacija za prvu električnu Mazdu MX-30

Na naše je tržište stigla nova Mazda MX-30, prva serijski proizvedena električna Mazda, a jučer smo se nakratko s njome i družili, pa donosimo i prve dojmove.

Uskoro dolazi gradski coupe SUV iz Volkswagena temeljen na T-Crossu
Stiže li i veći coupe SUV Mazda CX-50?
Novu eru Nissan električnih vozila predstavlja novi električni coupe SUV Ariya

Prva električna Mazda, coupe SUV MX-30 je stigao i u domaće salone, a tom prilikom smo se imali prilike i družiti s novim modelom. A da nije riječ o bilo kakvom modelu vidljivo je već i na prvi pogled. Iako se lako prepozna kako se radi o nekom Mazda modelu, MX-30 ima dovoljno vlastitog identiteta kako bi odmah mogli zaključiti kako je riječ o nešto drugačijem automobilu.

Visoki prednji dio s nekarakterističnom Mazdinom maskom, coupe linija, trobojna karoserija i stražnja vrata koja se otvaraju u suprotnu stranu detalji su koji će zasigurno privući kupce. A i sami smo se uvjerili koliko nedostatak B stupa omogućuje lakši ulazak na, ne baš prostrana, stražnja sjedala. To će posebice cijeniti kupci koji će straga voziti djecu u njihovim sjedalicama jer će stavljanje i vađenje djece iz sjedalica biti jednostavno.

U unutrašnjosti se nalaze još i tri zaslona, 7-inčni je smješten u središte instrument ploče, infotainment sustav dolazi u veličini od 8,8 inča, a tu je i potpuno novi 7-inčni zaslon koji se koristi samo za postavljanje klimatizacije. Srećom, tu su i fizičke tipke koje olakšavaju upravljanje. A on je postavljen na plutajuću konzolu, gdje su još smješteni kotačići za upravljanje infotainmentom, ali i ručica automatskog mjenjača. Unutrašnjost donosi nekoliko stilova uređenja i boja, a svi modeli serijski dolaze s mnogim površinama koje su obučene u pluto. Inače, prije 100 godina Mazda je krenula kao proizvođač pluta. U dodatnoj je opremi i Bose audio sustav s 12 zvučnika i subwooferom koji je smješten u podnicu prtljažnika.

Mazda MX-30 teži 1.645 kg, odnosno 2.119 kg kada je u potpunosti natovarena, a 145 KS snažan elektromotor s 271 Nm okretnog momenta s lakoćom pokreće karoseriju. Iako ubrzanje nije instantno kao kod nekih drugih električnih vozila, iz Mazde su poručili kako je to napravljeno namjerno tako, a sve kako bi udobnost vožnje bila što veća. Ubrzanje do stotke traje 9,7 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 140 km/h. Pri toj brzini je automobil prilično tih, odnosno nema velike buke od vjetra.

Ugrađena baterija ima kapacitet od 35,5 kWh i omogućuje doseg od 200 km s jednim punjenjem. Tu su u Mazdi opet koristili posebnu filozofiju, a prema istraživanjima, prosječan europski vozač dnevno prijeđe 48 km, pa će vlasnici automobil morati puniti jednom tjedno. Mazda je radije zadržala vozne osobine i neke druge karakteristične detalje, nego ponudila veliki doseg. No ionako je već najavljena MX-30 i s nekim drugačijim pogonima. Pritom se mislilo na blagi hibridni pogon o kojem smo pisali prije mjesec dana.

Donosimo i cjenik nove Mazde MX-30, a cijenama koje kreću od 248.900 kuna za prilično dobro opremljen osnovni GT paket opreme, koji donosi LED prednja i stražnja svjetla, 3 zaslona u unutrašnjosti, Head-up zaslon, 18-inčne aluminijske naplatke, kožni volan, adaptivni tempomat i automatsko kočenje, sustav za prepoznavanje vozila u mrtvom kutu i još mnogo toga. To je fer cijena, ako se pogleda konkurencija, a detaljno ćemo se pozabaviti Mazdom MX-30 uskoro, kada ćemo je i testirati.

KOMENTARI