70% autocesta u Njemačkoj nema ograničenje brzine

70% autocesta u Njemačkoj nema ograničenje brzine

Freie Fahrt für freie Bürger - na čak 70,4 posto njemačkih autocesta ne postoji ograničenje brzine vožnje

Kazna ako prebrzo izađete s autoceste u Srbiji
U Njemačkoj će se i dalje voziti bez ograničenja na autocestama
Na rezervi ste, a nigdje benzinske

Freie Fahrt für freie Bürger – u prijevodu neograničena vožnja za slobodne građane izraz je koji se u Njemačkoj koristi od 70-ih godina, čime je građanima Njemačke ponuđeno da se po autocestama na kojima ne postoji ograničenje voze brzinom kojom god požele. Odnosno koliko to njihovo vozilo omogućuje.

Neograničena brzina vožnje podržana je i od strane velikog broja njemačkih proizvođača automobila, iako određene marke vozila (Audi, BMW, Mercedes) imaju dogovor oko ograničenja brzine za većinu njihovih modela na 250 km/h. Radi se o elektronskom ograničenju, a uvedeno je kako bi se u tom dijelu ograničilo natjecanje između proizvođača vozila.

Ipak, nedavno se počelo pričati kako bi i u Njemačkoj trebalo doći do restrikcija te da bi se neograničena brzina vožnje, iz ekoloških razloga, trebala ukinuti, a uvesti ograničenje od 130 km/h. Osnovan je i odbor koji se bavi tom temom, a u ožujku 2019. trebali bismo imati više informacija. Za Njemačku ova rasprava sigurno nije jednostavna jer su članovi odbora i javnost prisiljeni birati između smanjenja emisija stakleničkih plinova te zaštite automobilske industrije u Njemačkoj. Spomenimo kako su njemačke novine Bild am Sonntag objavile rezultate ankete koja je pokazala kako 52% njemačke javnosti favorizira odluku da se postavi ograničenje brzine između 120 i 140 km/h.

Uz moguće uvođenje ograničenja brzine vožnje na njemačkom autobahnu, razmišlja se i o povećavanju poreza na gorivo, ali i kraj poreznih olakšica pri kupnji automobila s dizelskim motorima.

Gotovo 30% njemačkih autocesta ipak ima ograničenja brzine vožnje, a od dionica na kojima su nametnuta ograničenja 4,7% dionica autocesta odnosi se na maksimalnu brzinu do 130 km/h, na 7,8% dionica brzina je ograničena na 120 km/h, a najviše 100 km/h dopušteno je na 5,6% dionica autocesta. 80 km/h ograničeno je na 2,3% dionica, 60 km/h na 0,3% dok je brzina manja od 60 km/h ograničena na manje od 0,1% njemačkih autocesta.

KOMENTARI