3u1: Novi Citroen C5 X je i limuzina i karavan i SUV

3u1: Novi Citroen C5 X je i limuzina i karavan i SUV

Citroen se vraća u klasu velikih limuzina, no novi C5 X je sve samo ne standardni predstavnik te klase, a prvi je model koji donosi i novi adaptivni ovjes Advanced Comfort, koji uz istoimena sjedala nudi vrhunski komfor za sve putnike.

TEST Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech 110 Feel
Citroen SpaceTourer Rip Curl Concept
Dotjerani Citroen C3 donosi novi dizajnerski potpis marke, ali i nove tehnologije

Jučer je Citroen predstavio dugo očekivanog nasljednika modela C5, koji je u novom izdanju dobio i naziv X, kako bi se povezao sa svojim prethodnicima, a istovremeno je najavljeno i kako će C5 Aircross nastaviti svoj put uz ovaj novi model. Uostalom, C5 X bi trebao ponuditi puno više prostora i luksuza u odnosu na C5 Aircross.

Sprijeda novi C5 X izgleda kao uvećani model C4, a također donosi novi dizajnerski potpis dnevnih LED svjetala V oblika, no drugačija bočna linija, kao i dizajn stražnjeg dijela ga u potpunosti odvajaju od manjeg C4. Novi model je dug 4.805 mm, širok 1.865 mm i visok 1.485 mm, dok međuosovinski razmak broji čak 2.785 mm dužine. Uz to, tu je i prtljažnik obujma 545 litara pravilnog oblika, a preklapanjem stražnjih sjedala obujam mu raste na 1.640 litara.

Iz Citroena stižu i informacije o pogonskim motorima, a u ponudi će biti benzinci i plug-in hibrid. Detaljnije informacije su objavljene o potonjem, koji će razvijati maksimalnu snagu od 225 KS, a ugrađena baterija mu omogućuje vožnju do 50 km samo na struju. Navodi se i kako će maksimalna brzina kojom se može voziti na struju biti 135 km/h.

Citroen na novom C5 X uvodi i novi adaptivni ovjes naziva Advanced Comfort, koji u kombinaciji s Advanced Comfort sjedalima omogućuju putnicima izrazito udobnu i tihu vožnju, a tu su i velike staklene površine koje osiguravaju dovoljno prirodnog svjetla, pa će duga putovanja s ovim modelom biti laka.

Unutrašnjost je dizajnirana u tipičnom Citroenovom stilu, a donosi i novi 12-inčni središnji multimedijski sustav s novim softverom koji je modernijeg izgleda, ali i puno brži u radu te se lako koristi. Naglasak je stavljen na povezivost, a putnike očekuje i bežični punjač, kao i četiri USB utičnice za lakše punjenje gadgeta.

Nadogradnja softvera se odvija Over-The-Air, a tu je i podrška za glasovne naredbe, s prepoznavanjem prirodnog izgovora. Tu su i najnoviji sigurnosni sustavi, a C5 X nudi autonomnu vožnju drugog stupnja, što uključuje adaptivni tempomat s funkcijama Stop&Go, sustav za pomoć pri vožnji autocestom, te sustav za zadržavanje vozila unutar trake. Tu je i sustav za nadzor vozila u 360 stupnjeva, sustav za prepoznavanje nailaska vozila straga.

Početak prodaje novog Citroena C5 X se očekuje u listopadu, a prvi primjerci će se isporučiti kupcima do kraja godine, no još uvijek nisu poznate cijene, koje će biti objavljene naknadno.

KOMENTARI