10 godina Porsche Panamere

10 godina Porsche Panamere

2009. godine Porsche je predstavio potpuno novi model Panamera koji upravo obilježava prvih 10 godina postojanja, a naziv je inspiriran meksičkom utrkom izdržljivosti

5 najbolje dizajniranih Porsche sjedala
Nova GARAŽA je na svim kioscima: Usporedili smo male gradske jurilice, zamijenili disk kočnice i vozili najjače Porsche automobile na Grobniku
Porsche najavio nove hibridne i električne modele

S Panamerom je prije jednog desetljeća Porsche otvorio novi segment vozila – sportske i luksuzne limuzine. Planirana proizvodnja bila je samo 20.000 primjeraka godišnje, ali očekivanja su odavno premašena te je do sada isporučeno 235.000 vozila.

Trenutna, druga generacija proizvodi se u potpunosti u tvornici u Leipzigu te dolazi u tri karoserijske izvedbe. Mnoge inovacije koje je Panamera donijela prenesene su kasnije na druge modele.

Porsche Type 530 iz 1950-ih

Porsche Prototype iz 1960-ih

Porsche Prototype iz 1980-ih

Porsche za četiri osobe – premisa je kojoj su se Porscheovi inženjeri tijekom 70-godišnje povijesti vraćali više puta. Tijekom 50-ih godina Porsche je razvio udoban četverosjed na bazi modela 356. Type 530 imao je produženi međuosovinski razmak, veća vrata i podignuti krov na stražnjem dijelu kabine. Zatim je predstavljen prototip s četvora vrata baziran na modelu 911, a u 80-im godinama produžena verzija modela 928.

Porsche 989 iz 1990-ih

Zatim je 1988. Porsche predstavio Type 989, četverosjed coupe s prostorom za puna dva sjedala u stražnjem dijelu dok je pogon osiguravao V8 motor postavljen u prednjem dijelu. Elementi dizajna kasnije su inkorporirani u 911 (generacija 993), ali kao i svi prethodni koncepti, tako je i 989 ostao samo prototip. Ekonomski razlozi u 1992. godini su presudili da se model ne proizvodi.

Početkom novog tisućljeća Porsche provodi istraživanje tržišta, analizira konkurenciju te se donosi odluka o proizvodnji četverovratnog hatchbacka u limuzinskoj izvedbi. Uz obavezan ulazak u luksuznu klasu, specifikacije su uključivale izvanrednu voznu dinamiku, velikodušni prostor unutar kabine, velika vrata prtljažnika te Porscheov izgled. Tijekom procesa dizajniranja pojavila su se tri koncepta pod nazivima “Mirage”, “Meteor” i “Phantom”. Kasniji proizvodni program najviše sličnosti je preuzeo od Miragea, s tim da su u finalnoj Panameri upotrijebljeni elementi sa sva tri koncepta.

Porsche Concept Mirage

Naziv Panamera inspiriran je meksičkom utrkom izdržljivosti “Carrera Panamericana”. Premijera je 19. travnja 2009. održana na, nećete vjerovati, 94. katu World Financial Centera u Shanghaju. I to u teretnom dizalu! Panamera je postavljena uspravno u dizalu, za što je kroz nekoliko sati radilo 60 radnika, a minutu kasnije automobil se u dizalu, pred novinarima, pojavio na visini od 400 metara.

Prva Porsche Panamera iz 2009. godine

Prva Panamera nosi interni naziv G1, a ponudila je brojne inovacije: zračni ovjes, podesivi višedimenzionalni stražnji spojler… Gran Turismo je pokazao smjer i za mnoge druge Porscheove modele. Pogon je bio raznovrstan – snaga od 250 do 550 KS uz benzinske, dizelske i hibridne pogone, a pogon je dolazio u verzijama na sve kotače ili naprijed. U početku su V6 i V8 motori bili dostupni s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. U kasnijim godinama većina kupaca ipak je birala PDK automatski mjenjač sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom. Dizelski i hibridni pogoni bili su dostupni u kombinaciji s osam stupnjeva automatskog mjenjača.

Porsche Panamera (G1 II), bila je prvi plug-in hybrid u luksuznoj klasi

2013. godine, kroz facelift prve generacije, za kinesko tržište Porsche predstavlja Panameru s većim međuosovinskim razmakom, a snaga raste do 570 KS.

28. lipnja 2016. godine, nakon sedam godina proizvodnje, stiže druga (G2) generacija Panamere u kojoj je sve novo. Uz Gran Turismo sa standardnim i povećanim međuosovinskim razmakom, treća varijanta razvijena na istoj platformi nosi naziv Sport Turismo (karavan). Koncept Sport Turismo predstavljen je 2012. godine u Parizu na salonu automobila, a finalna verzija 7. ožujka 2017. u Ženevi.

Porsche Panamera (G2) svjetska premijera u Berlinu 2016. godine

Novi stražnji kraj na novoj generaciji Panamere predstavljene u Berlinu

Panamera G2 nastavlja biti elegantna i sportska, uz veliku prostranost, ali dolazi do promjena: linija krova postaje niža, stražnji kraj je obliji, a horizontalna svjetla naglašavaju dizajnerski izričaj. Zračni ovjes ima tri komore, stiže upravljanje stražnjom osovinom, a uspjeh je postignut i na poznatoj stazi Nürburgring-Nordschleife: Panamera je odradila vrijeme kruga od 7:38 minuta. Dolaze novi motori, PK mjenjač nudi 8 stupnjeva prijenosa, a snaga počinje od 330 KS dok hibridni top model ima 680 KS.

Ukratko podaci o Panameri:
– prva generacija prodana je u 161.000 primjeraka, druga u 73.700 (za sada), što je ukupno 235.400 vozila
– udio po tržištima: Sjeverna Amerika (28%), Europa (30%), Njemačka (11%), Kina (29%)

Porsche Panamera se proizvodi u Leipzigu

Maria Sharapova, brand ambasadorica Panamere, 2014. godina

Porsche Panamera Edition, Maria Sharapova

Na berlinskim ulicama, Porsche Panamera 4S, 2016. godina

KOMENTARI