Potpuno električno autonomno vozilo namijenjeno za posljednju fazu dostave za sve vrste profesionalaca, Renault EZ-PRO, predstavljen je na salonu automobila u Hannoveru. Robo-vozilo namijenjeno je za posljednju fazu dostave s dijeljenim prilagodljivim robotiziranim kontejnerima. EZ-PRO ima terenskog ljudskog upravitelja za posebne dostave i flotno upravljanje robotiziranim kontejnerima bez vozača, a platforma je osmišljena za dostavne službe, logističare, prodavače i kupce koji se koriste modularnim robo-kontejnerima za prilagodljivu dostavu.
Renault EZ-PRO kupcima omogućuje točan odabir mjesta, vremena i načina na koji žele da im se dostavi roba, čime se istovremeno pomaže razvoju pametnih gradova budućnosti smanjenjem gužvi i zagađenja. Usluge posljednje faze dostave najveća su potencijalna prepreka profesionalnim dostavljačima u razdoblju kada e-trgovina bilježi strelovit rast, kupci žele isporuku odmah, prodavači trebaju smanjiti troškove dostave, a gradovi nastavljaju tražiti nove načine za nošenje sa sve gušćim prometom i gužvama.
EZ-PRO je koncept koji se sastoji od autonomnog vodećeg kontejnera i robotiziranih kontejnera bez vozača. Renault vjeruje da upravljanje posljednjom fazom dostave neće biti potpuno autonomno jer će ljudi u doglednoj budućnosti i dalje predstavljati jezgru usluga prijevoza. U vodećem kontejneru vozila EZ-PRO smješten je upravitelj koji nadzire dostavu robe i usluga te svoju flotu. Oslobođen napora vožnje, upravitelj se može usredotočiti na zadatke dodane vrijednosti, primjerice nadzor nad planiranjem rasporeda i robo-kontejnerima bez vozača, osiguravanje učinkovite i prilagođene usluge kao što su osobna, premium dostava namirnica ili dostava lomljivih predmeta.
U EZ-PRO se ulazi sprijeda, a upravljanje s četiri kotača se obavlja joystickom za lakše manevriranje. Zahvaljujući satenskom laku karoserije, pokrovima kotača te sjajnim površinama koje se otvaraju i općenito reflektirajućoj karoseriji kontejnera u gradu izgledaju nenametljivo. Posljednja faza dostave čini čak 30 % prometa u gradovima – to je opterećenje koje EZ-PRO može smanjiti zahvaljujući mogućnostima dijeljene dostave i autonomne vožnje te fleksibilnosti. Protočnost prometa također će se povećati zahvaljujući povezivanju robo-vozila s gradskom infrastrukturom, kao što su semafori i centar za nadzor prometa.
KOMENTARI