Još u siječnju ove godine Mazda je najavila novu izvedbu modela MX-30, električnog SUV modela, koji će od ove jeseni biti dostupan i u plug-in hibridnoj izvedbi s rotacijskim motorom. MX-30 e-Skyactiv R-EV prvo je Mazdino vozilo u serijskoj proizvodnji s rotacijskim motorom u 11 godina otkako se prestala proizvoditi Mazda RX-8 u lipnju 2012. Mazda je do sada kumulativno proizvela više od 1,99 milijuna vozila s rotacijskim motorom.

Riječ je o modelu u koji je ugrađen novorazvijeni Wankel motor obujma 830 ccm koji ima izravno ubrizgavanje i visok omjer kompresije 11,9:1. On razvija snagu od 55 kW/75 KS pri 4700 okretaja i nudi okretni moment od 116 Nm, no on ni u jednom trenutku ne pokreće pogonske kotače, odnosno barem ne izravno. On proizvodi struju kojom se puni baterija, a onda električni motor pokreće pogonske kotače. Ovo je vrlo slično Nissanovom sustavu e-POWER, samo što je u slučaju Mazde riječ o rotacijskom motoru.

MX-30 e-Skyactiv EV predstavljena je 2020. kao prvo Mazdino baterijsko električno vozilo u masovnoj proizvodnji i utjelovljuje Mazdin pristup više rješenja za kretanje prema ugljičnoj neutralnosti. U procesu dizajna usvojeni su prirodni proizvodi poput pluta i tkanina izrađenih od recikliranog materijala. Tu je i višetonska boja koja se nanosi visokopreciznim pištoljem za prskanje koji pojedine boje precizno raznosi na površinu gdje su potrebne i značajno smanjuje gubitak boje. Štoviše, novorazvijene boje stvrdnjavaju se na neobično niskoj temperaturi od približno 80°C. Zajedno, ovi koraci smanjuju emisije CO2 procesa bojanja u više tonova za otprilike 34% – 37%. A tu je i sustav solarne energije od 1,1 MW koji je počeo s radom u Mazdinoj tvornici u Hirošimi u srpnju 2021., i koji opskrbljuje električnom energijom punjače za punjenje novoproizvedenih modela MX-30 prije otpreme.

KOMENTARI