Ferry Porsche je još 1989. godine izjavio: ”Ako napravimo terenski model u skladu s našim standardima i s Porsche logom sprijeda, ljudi će ga kupovati.”, i nije nimalo pogriješio u ovoj izjavi. Porsche nije bio baš uspješan početkom 90-ih godina prošlog stoljeća, pa je u financijskoj godini 1991./92. isporučio tek 23.060 vozila, no stvari su se počele poboljšavati 1996. godine predstavljanjem modela Boxter. No ubrzo je bilo jasno kako 911 i Boxster sami neće moći vratiti tvrtku u sigurnu budućnost. I tako su počeli planovi za ”treći Porsche”.

U finalu su se našli prijedlozi terenca i monovolumena, a monovolumen je na kraju izbačen z razmatranja radi sjevernoameričke podružnice tvrtke koja je rekla da takva vozila u SAD-u kupuju samo obitelji bez puno novaca.

Porsche je od samog početka imao velike ambicije oko potpuno novog vozila i segmenta, koji je razvijen u suradnji s Volkswagenom, iako se u početku razmišljalo i o suradnji s Mercedesom. Projekt Colorado je donio dva nova modela, koji će dijeliti platformu: Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg. No svaki je proizvođač prilagođavao ponudu motora i ostalih detalja kupcima marke.

Porsche je Cayenne proizvodio u Njemačkoj, a prva (E1) i druga generacija (E2) su silazile s proizvodnje u novoj liniji u Leipzigu, koju je Porsche napravio za ovaj model. Proizvodnja treće generacije (E3) je preseljena u Bratislavu, a u Leipzigu se linija koristi za Panameru i Macan.

Porsche je u posljednjih 20 godina s modelom Cayenne napravio novu uspješnu priču i privukao mnogobrojne nove kupce i fanove iz cijelog svijeta, i sada je jedan od glavnih modela ovog proizvođača, koji je daleko od onoga što je bio početkom devedesetih godina prošlog stoljeća.


KOMENTARI