Hyundai je predstavio dugo najavljivani električni SUV Ioniq 5

Hyundai je predstavio dugo najavljivani električni SUV Ioniq 5

Nakon niza teasera, pred nama je konačno i serijska izvedba novog Hyundai Ioniq 5 SUV modela koji dolazi u nekoliko izvedbi snage i pogona, a na tržištu će se naći do kraja ove godine.

Novi Volkswagen ID. R
Stiže prvi Volvo u kojem uopće neće biti dizelskog pogona
U domaće salone je stigao električni Renault Twingo Z.E.

Hyundai je još na jesen 2019. godine predstavio koncept 45, model koji se vezao uz obilježavanje 45 godina od pojave Pony Coupe koncepta i nagovještavao je kako će izgledati budući električni modeli koje će Hyundai predstaviti.

I nakon nešto manje od dvije godine pred nama je model Ioniq 5, koji je ostao vrlo sličan konceptu. Također treba naglasiti kako je ovaj model dostupan i s kamerama umjesto retrovizora, no samo na malom broju tržišta, pa su i sve službene fotografije s klasičnim retrovizorima. No zato su sakrivene ručke za otvaranje vratiju dostupne svima. Tu su i posebna prednja i stražnja LED svjetla koja se mogu prilagođavati prikazu i trenutno su najoriginalnija na automobilima.

Postavljen je na E-GMP platformu (Electric – Global Modular Platform), a riječ je o SUV vozilu koje je dugo 4.635 mm, široko 1.890 mm i visoko 1.605 mm, a zahvaljujući elektromotorima koji su manjih dimenzija, međuosovinski je razmak rastegnut na čak 3.000 mm! Uz to, Ioniq 5 nudi prtljažnik obujma 531 litre, a nudi se i maleni prtljažnik ispod prednjeg poklopca, i to obujma 57 litara, ako je pogon samo na stražnje kotače, odnosno 24 litre, ako je riječ o izvedbi s pogonom na sve kotače.

Početni model dolazi sa 170 KS snažnim elektromotorom koji nudi i 350 Nm okretnog momenta s pogonom na stražnje kotače. Slijedi izvedba s 235 KS i 605 Nm okretnog momenta s pogonom na sve kotače, a obje su dostupne s 58 kWh baterijom.

U ponudi je i baterija kapaciteta 72,6 kWh koja se pak nudi u izvedbi s elektromotorom snage 218 KS i 305 Nm okretnog momenta s pogonom na stražnje kotače, te u izvedbi s 306 KS i 605 Nm okretnog momenta u kombinaciji s pogonom na sve kotače. Za sada je objavljeno samo kako će najveći doseg do 480 km biti na izvedbi sa snažnijom baterijom i pogonom na dva kotača. Ioniq 5 nudi podršku za 400 i 800-voltno punjenje, a na 350 kWh punjaču se baterija do 80 % napuni za tek 18 minuta.

Unutrašnjost je futuristički uređena i dolazi s dva zaslona spojena u jednu liniju, kao na aktualnim modelima Mercedesa. Tako je digitalna instrument ploča dijagonale 12 inča, kao i središnji infotainment zaslon. Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku u unutrašnjosti ima mnogo mjesta, a sva se sjedala mogu podešavati po dužini. Tu je i središnja konzola između prednjih sjedala koja je klizna i koja se može pomaknuti 14 cm unatrag, a podnica je u potpunosti ravna.

Novi Hyundai Ioniq 5 na europsko tržište stiže do kraja godine, a tada će biti poznate točne specifikacije svih izvedbi, kao i kakav je doseg s drugim kombinacijama motora, baterije i pogona, a tada će biti poznate i cijene.

KOMENTARI