Iako priča o modelu DS3 nije duga, puno toga se u tom kratkom razdoblju promijenilo. Naime Prvi DS3 se prodavao pod Citroenovim znakom i ustvari je bila riječ o modelu C3 druge generacije, ali s tri vrata, no bio je bogatije opremljen, a pokretali su ga i snažniji motori. To je bilo 2009. godine, kada je prvi puta javnosti predstavljen taj model. U međuvremenu je Citroen odvojio DS odjel u zaseban brend, pa je u veljači 2016. godine predstavljen redizajn prve generacije koji je sada nosio novi logo – DS.
Druga je generacija na tržište stigla krajem 2018. godine, i tada je DS3 u imenu dobio dodatak Crossback, a postao je SUV s pet vrata, no i dalje s karakterističnim dizajnom stražnjeg prozora kod B stupa. U rujnu 2022. godine je prvi puta javnosti prikazana i facelift izvedba modela DS3, koji sada gubi iz naziva Crossback, te ponovno postaje jednostavno DS3. A upravo takav DS3 nam je i stigao na test. Zanimljivo je kako je on još uvijek dostupan i s dizel motorom, uz benzinsku i električnu izvedbu, no na test je stigao 130 KS snažan benzinac.
DS3 je postavljen na CMP platformu Stellantisa, na koju su postavljeni mnogobrojni automobili, uključujući i Jeep Avenger, a može se pohvaliti kompaktnim dimenzija.a Dug je 4118 mm, širok 1791 mm i visok 1536 mm, što mu omogućuje parkiranje i na malim mjestima. To će cijeniti svi oni koji žive u gradu gdje uvijek nedostaje parkirnih mjesta.
S redizajnom je ovaj model dobio ljepšu prednju masku i svijetla, a dodana su i okomita LED dnevna svjetla koja su postavljena okomito u krajevima branika. Gledajući s boka, dizajn je standardan za ovu kategoriju automobila, a posebno se ističe dizajn 18-inčnih aluminijskih naplataka koji su dio serijske opreme ovog modela. Osim njih, tu je i već spomenut dizajn stražnjeg bočnog stakla koji nosi zadebljanje kod donjeg dijela B nosača, a koji se prenosi od prve generacije modela. Samo je šteta što on smanjuje pogled sa stražnjih sjedala ionako malih prozora. No znate kako se kaže, za dizajn se treba i žrtvovati.
Straga je dizajn možda najjednostavniji, no ukupan dojam je elegantan dizajn sa sportskim naglascima, posebice u vidu dvostruke ispušne cijevi, nešto što je danas rijetkost za vidjeti na novim automobilima. Naravno, stražnja svjetla su spojena, no ta crta ne svijetli, već je na nju ispisan naziv DS Automobiles. Tu je i logo DS na sredini poklopca prtljažnika, te natpis DS3 s desne strane. Ne može se pogriješiti o kojem je automobilu riječ.
U unutrašnjosti se nastavljaju dizajnerski detalji, a tamo pak prevladava dizajn dijamanta. Najbolje je to vidljivo na središnjoj konzoli gdje su grupirani dodirne površine prečaca za multimedijski sustav. Redizajnom je i on promijenjen, pa se sada sve vrti na 10,3 inčnom zaslonu s najnovijim softverom. Sve funkcionira dobro, a najveća je mana što se klimatizacijom upravlja upravo putem zaslona. To ne volimo ni na jednom automobilu. Dizajn je pregledan, a dovoljno je i brz u radu. Naš testni USB s glazbom je pročitao bez problema, i to sve pjesme koje su na njemu, a i prilično ga je brzo učitao.
No ono što nam se baš nije svidjelo je postavljanje prekidača za podizanje prozora oko ručice automatskog mjenjača. Da, jasno nam je da sve to dizajnerski lijepo izgleda, ali nije baš praktično. Doduše, kada kupite ovaj automobil i provedete u njemu tjedan – dva, ti će vam prekidači postati logični. Spomenimo i kako se paljenje automobila vrši s pomoću tipke smještene nisko na središnjem grebenu, tik iznad bežičnog punjača mobitela, a hvalimo i udoban prednji naslon za ruke, na koji su, s prednje strane, ugrađeni USB i 12V priključak. A prava je šteta što putnike straga ne očekuju ni USB priključci ni ventilacijski otvori. Tu je tek maleni pretinac za mobitel s mrežastim držačem.
Također, straga je prilično skučeno, no treba uzeti u obzir male dimenzija i međuosovinski razmak od tek 2558 mm. No za djecu je prostora sasvim dovoljno. No ono što nam se posebno sviđa su sjedala, koja dizajnerski podsjećaju na remen sata, kako sprijeda, tako i straga, a i prilično su udobna. Prednja su i grijana, a vozačevo nudi i masažu. Sve kako treba biti u premiumu.
Ispod poklopca motora skriva se dobro poznati trocilindrični 1,2-litreni turbo benzinski motor koji razvija snagu od 96 kW, odnosno 130 KS i pritom nudi 230 Nm okretnog momenta, a uparen je isključivo s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, dok se pak snaga prenosi isključivo na prednje kotače. To je dovoljno za gotovo 200 km/h maksimalne brzine, dok ubrzanje do stotke traje 9,2 sekunde.
No što to znači u praksi? Motor s lakoćom pokreće 1,3 tona tešku karoseriju, a dobra su i međuubrzanja, iako se osjeti kako gubi dah iznad 140 km/h. Prilično je miran u radu, a nije ni (pre)glasan kada jače pritisnete papučicu gasa, a u kombinaciji s dobrim ovjesom nudi ugodnu vožnju i na duže staze. Jedino bi voljeli da je potrošnja mrvicu niža, jer nam je prosjek bio 8,3 litre. Doduše, s malo nježnijom nogom na gasu to se lako može spustiti i za litru, pa i više, ovisno kuda se vozite. No treba imati i na umu kako je riječ o čistokrvnom benzincu, bez ikakvih baterija.
Konkurenti su mu modeli kao što je Audi Q2 ili Mini Countryman, a uskoro će biti i Lexus LBX, no za razliku od svih njih, on je još uvijek dostupan s tri različita pogonska agregata. Testni model donosi bogati paket opreme Opera, pa se i cijena ovog modela popela na 42.398 eura, no početni model Bastille sa 100 KS snažnim motorom kreće od 29.860 eura. Najpovoljnija izvedba sa 130 KS snažnim benzincem je 31.817 eura, dok najpovoljniji dizel sa 100 KS košta 38.560 eura, odnosno 2.000 eura više od jednako opremljenog benzinca, dok električna izvedba starta od 48.900 eura. Stoga neka ne bude čudno kako će na cesti biti najviše benzinskih izvedbi.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4118 x 1791 x 1536 mm |
Osovinski razmak | 2558 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1249 kg/ 466 kg |
Veličina prtljažnika | 350/1050 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Turbo benzinski/3 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, 8 stupnjeva prijenosa |
Snaga | 96 kW / 130 KS |
Okretni moment | 230 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 196 km/h / 9,2 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 8,3 |
CO2 emisija | 135 g/km |
Cijena | 42.398 eur |
Oprema | Kamera u 360 stupnjeva, 7” digitalni instrumenti, 10,3” multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, grijanja prednja sjedala, vozačevo sjedalo s masažom, Nappa koža Art Basalte, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI