
Yaris Cross je trenutno jedan od najprodavanijih modela u čitavoj Europi, a izgleda kako je Toyota s tim modelom odlično pogodila ukus kupaca. Donosu nešto manje dimenzije nego konkurencija, pokreće je poznati hibridni sklop, a i cijena određenih izvedbi je na kraju fer odmjerena, stoga ni ne čudi što se već godinu dana nalazi blizu samog vrha ljesvica prodaje. Predstavljena je na proljeće 2020. godine, a prošle je godine prošla kroz blagi facelift koji je donio uglavnom novosti u unutrašnjosti u vidu USB-C priključaka i nove multimedije, no u ponudu je stigao i snažniji hibridni sklop sa 130 KS, kakav smo imali i prilike testirati u najbogatijem Premiere paketu opreme koji donosi i poseban dizajn prednjeg i stražnjeg branika.

Iako je u staru bila dostupna sa 125 KS snažnim turbo benzincem i 116 KS snažnim hibridnim pogonskim sklopom, turbo benzinac se prestao nuditi početkom ove godine, no kako je on povučen iz prodaje, njegovo je mjesto zauzeo snažniji hibrid sa 130 KS. Hibridni sustav se sastoji od trocilindričnog atmosferskog benzinca i elektromotora te litij-ionske baterije a ukupna snaga sustava je 96 kW/130 KS. Da, složit ćete se da snaga nije puno veća od osnovne izvedbe, no ovako motoriziran Yaris Cross se puno bolje snalazi na autocesti. Ova izvedba nudi i 185 Nm okretnog momenta, što na kraju daje sasvim solidne performanse. Maksimalna brzina mu je 170 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,7 sekundi.

Motor je uparen s bestupanjskim automatskim CVT mjenjačem, a kao i kod svih drugih Toyotinih modela motor pri punom opterećenju daje i dosta buke. Doduše, redizajnom je Yaris Cross dobio i bolju zvučnu izolaciju, no pri punom gasu je i dalje glasan. Na autocesti je sasvim ugodan do 145 km/h, nakon čega se buka povećava, no gledajući s druge strane, nikad nećete platiti kaznu za prebrzu vožnju.

I ova izvedba se najbolje snalazi u gradu, kada je pak vožnja u većini slučajeva gotovo nečujna jer će većinu vremena auto pokretati struja. A kako je riječ o samopunjivom hibridu bez mogućnosti spajanja kabelom, to znači i kako će potrošnja biti niža. S malo pažljivijom papučicom noge na gasu u gradu i gradskim gužvama bi bez problema mogli ostvariti prosjek od tri litre, dok će oni s težom nogom na gasu trošiti oko četiri litre. To je izvrstan rezultat i ni jedan dizelaš mu se ne može približiti. Potrošnja na otvorenoj cesti također varira i može biti između 5 i 6 litara, ovisno o težini noge na gasu, ali i o konfiguraciji terena, dok će između 6 i 7 litara trošiti na autocesti kada glavnu riječ ipak preuzima benzinski motor, radi veće prosječne brzine i većeg opterećenja motora. No bez obzira na to, hibridni Yaris Cross 130 je izuzetno mali potrošač, što će cijeniti mnogi.

Yaris Cross je i kompaktnih dimenzije, s nešto manje centimetara u duljinu, no nije riječ o modelu s malo prostora. Naime, u 4180 mm dužine je stala kabina s prosječnom količinom prostora u klasi, a tu je i prtljažnik od 397 litara s dvostrukim dnom. Preklapanjem stražnjih naslona on raste na 1097 litara, a testni model je imao djeljivu stražnju klupu u tri dijela – 40/40/20. To znači kako se naslon petog sjedala može spustiti i time može postati naslon za ruke između stražnja dva putnika, a u njemu su ugrađena i dva držača za čaše. Šteta je što putnici straga nemaju ni jedan USB priključak za punjenje uređaja, kao ni ventilacijske otvore. A ni naslon između prednjih sjedala ne nudi mnogo toga. Naime, mogao bi biti malo bolje ispunjen mekanom ispunom, ne može se podešavati po dužini, a skriva tek maleni pretinac u koji vam po visini stane prometna dozvola. No bolje išta nego ništa. Straga ima prostora u prosjeku klase, a kao i kod običnog Yarisa, stražnja se vrata otvaraju pod nešto manjim kutem pa ponekad pristup stražnjim sjedalima može biti ograničen.

Smještajući se na vozačevo mjesto viđamo prve promjene u unutrašnjosti i to u vidu novih 12,3-inčnih digitalnih instrumenata koji sada izgledaju puno ljepše i daju puno više informacija nego ranije. Šteta je samo što ne postoji prečac za isključivanje sustava za praćenje traka i za brzinu, već je potrebno šetati po izbornicima postavki. Zato su nam se svidjele fizičke tipke na upravljaču koje daju dobru povratnu informaciju, pa je upravljanje njime pravi gušt. A isto možemo reći i za upravljanje klimatizacijom koje je odvojeno od zaslona, a sadrži dva okrugla gumba za podešavanje temperature, dok se ostale stvari podešavaju putem fizičkih tipki. Baš onako kako bi trebalo biti.

Novi multimedijski zaslon dolazi u dijagonali od 12,3 inča i izgubio je fizičke tipke, osim jednog gumba koji služi za glasnoću, odnosno paljenje sustava. Ispod klime su prekidači grijača sjedala, a tu možemo vidjeti i nove priključke – dva USB-C priključka, te policu za bežično punjenje mobitela. Sviđa nam se i klasična ručica automatskog mjenjača, a odmah do nje su postavljene i tipke odabira načina vožnje, ručice parking kočnice, kao i Hold funkcija koju je potrebno upaliti prilikom svakog pokretanja vozila. Sprijeda je prostora i više nego dovoljno čak i za one najviše, a vozač i suvozač se mogu dobro smjestiti radi mnogobrojnih mogućnosti podešavanja sjedala. Sjedala su presvučena kombinacijom tkanine i kože, a hvalimo što daju dobru potporu i onima s malo više kilograma.

Testni primjerak je bio opremljen najbogatijim Premiere paketom opreme, a cijena se popela na popriličnih 36.020 eura. Nsravno, nema se tu što prigovoriti oko bogate opreme jer postoje samo dvije doplate, ona za metalik ili bisernu boju, odnosno za pogon na sve kotače (AWD) koji košta 2.815 eura. E baš tu je Yaris Cross izuzetak, jer rijetko koji model u klasi nudi mogućnost doplate za pogon na sve kotače, a može se kombinirati i sa slabijim hibridnim motorom.

Najpovoljniji Yaris Cross sa 130 hibridnih konja dolazi sa Style opremom po cijeni od 33.767 eura, a dodatno se može uštedjeti 800 eura za kupnju putem financiranja. Najpovoljniji Yaris Cross hibrid sa 116 KS pak košta puno povoljnijih 26.225 eura. Snažnija izvedba je zasigurno jedan od zanimljivijih izbora u ovoj klasi, posebice ako se pogleda potrošnja koju teško može netko nadmašiti, kao i jamstvo koje može trajati i do 10 godina uz redovite servise u ovlaštenom servisu.
| TEHNIČKI PODACI: | |
| Dimenzije (DxŠxV) | 4180 x 1765 x 1595 mm |
| Osovinski razmak | 2560 mm |
| Masa vozila/dopuštena nosivost | 1200 kg/ 490 kg |
| Veličina prtljažnika | 397/1097 litara |
| Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/3 |
| Pogon | Prednji kotači |
| Mjenjač | Automatski, CVT |
| Snaga | 96 kW / 130 KS |
| Okretni moment | 185 Nm |
| Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 170 km/h / 10,7 s |
| Potrošnja (prosječna l/100 km) | 4,7 |
| CO2 emisija | 101 g/km |
| Cijena | 36.020 eur |
| Oprema | 12,3-inčni multimedijski sustav, 12,3-inčni instrumenti, automatski dvozonski klima-uređaj, Head-Up zaslon, naslon za ruke sprijeda, JBL ozvučenje, kamere u 360 stupnjeva, grijana kožna sjedala, grijani upravljač, dvobojna karoserija, 18-inčni aluminijski naplatci, Premiere branici … |

























KOMENTARI