Test: Jeep Avenger 1.2 MHEV AT Summit

Test: Jeep Avenger 1.2 MHEV AT Summit

Testirali smo i treću pogonsku opciju simpatičnog Avengera, a blagohibridni pogonski sustav donosi dodatnu uštedu u gorivu, ali i serijski automatski mjenjač, pa je ovo idealan izbor za gradske gužve, jer donosi nižu potrošnju, a istovremeno je dosta jeftiniji od električne izvedbe.

Evo svih poznatih informacija o novoj generaciji Suzuki Swifta
Test : Fiat 600 ICE 1.2 100 e-Hybrid AT
Test: Renault Austral techno mild hybrid 160 auto

Jeep je s Avengerom pogodio ukus europskih kupaca pa je on ujedno i zaslužan za rast prodaje na europskom tržištu, a tome pridonose i mnogobrojne izvedbe. Tako je dostupan Avenger u električnoj izvedbi, kao i s benzinskim motorom i ručnim mjenjačem, a sad nam je na test pristigla i blagohibridna izvedba s automatskim mjenjačem. A uz te tri izvedbe, uskoro se pridružuje i 4xe izvedba koja će imati 48-voltni hibridni sustav i konačno će se ponuditi pogon na sve kotače, kao što se i očekuje od jednog Jeepa.

Vratimo se mi na ono što je drugačije od ostalih Avengerovih izvedbi, a to je blagohibridni pogon koji se koristi u mnogobrojnim modelima grupacije Stellantis, koji se sastoji od 1,2-litrenog turbo benzinca koji razvija snagu od 74 kW/100 KS i pritom nudi 205 Nm okretnog momenta, kojem je pridodan električni motor od 17 kW/28 KS i integrirani automatski mjenjač sa šest brzina i dvije spojke. Tome je pridodana i 0,9 kWh baterija koja je smještena ispod vozačevog sjedala, a koja omogućuje vožnju na struju pri parkiranju i ostalim slučajevima gdje se vozite malim brzinama, a sve to bi trebalo omogućiti i potrošnju nižu do 13 %. I da, to je točna informacija ako se vozite po gradu gdje elektromotor i malena baterija omogućuju nižu potrošnju za preko 10 posto, no na otvorenoj cesti i na autocesti potrošnja je tek nešto manja, točnije par decilitara. No Avenger je ionako automobil prvenstveno namijenjen za gradsku vožnju, pa će njegovi kupci i profitirati. Naime, ionako čistokrvni benzinski motor možete kombinirati isključivo s ručnim mjenjačem, pa ako želite automatski mjenjač, uz doplatu automatski dobivate i ovakvu blagohibridnu izvedbu.

Prosjek nakon tjedan dana nam je bio ravno 7 litara, no treba imati na umu kako je mnogo vremena Avenger proveo na autocesti, pa bi u standardnim uvjetima vožnje prosječna potrošnja sigurno bila niža za par decilitara. Isto tako treba imati na umu da je ovako motorizirani Avenger i dovoljno živahan, posebice u gradu, a upravo tome pripomaže elektromotor. Naravno, nije riječ o sportskom modelu jer mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h ipak treba gotovo 11 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 184 km/h, iako radi prevelike buke vožnja iznad 150 km/h nije preporučljiva na duže staze. Uostalom, razlika u potrošnji pri brzini od 130 km/h i 145 km/h je gotovo litru benzina na 100 km, pa će budući vlasnici ipak radije voziti po propisima, a pritom i uštedjeti dvostruko – em će potrošiti manje benzina, em neće platiti kaznu za prebrzu vožnju.

Što se tiče izgleda, već smo nebrojeno puta rekli kako je Avenger u našim očima izuzetno privlačan automobil, a uz žutu boju, kakvu najčešće i viđamo po cestama, metalik Ceramic boja testnog modela je također odličan izbor. Boja je to kakvu teško možemo vidjeti na nekom drugom automobilu, što mu daje dodatnu jedinstvenost. A može se pohvaliti i kompaktnim dimenzijama, pa tako u dužinu mjeri 4084 mm, u širinu 1776 mm i u visinu 1536 mm, dok mu je međuosovinski razmak rastegnut na 2557 mm. To je nešto manje od primjerice Peugeota 2008 ili Toyote Yaris Cross, a taman mrvicu više od tipičnih predstavnika gradske klase – Toyote Yaris ili Citroena C3, a od potonjih se ističe udaljenošću od tla od 210 mm, što mu omogućuje puno lakše penjanje po rubnjacima, ali i lak silazak s asfalta, pa nećete imati brige o tome hoćete li zapeti na nešto na nekom makadamskom putu ili ne.

I upravo je tu prednost ovog modela, koji ustvari i nema direktnog konkurenta kad pogledamo dimenzije i mogućnosti Avengera. A upravo kompaktne dimenzije donose i nešto malo manje prostora u unutrašnjosti gdje će se ugodno smjestiti tek četiri osobe prosječne visine. Naime, kada je sjedalo vozača pomakne do kraja, iza se teško može smjestiti i dijete, no kao drugi automobil u obitelji Avenger je idealan.

Kokpit je moderan i donosi veliki 10,25-inčni zaslon s instrumentima, dok se pored njega smjestio 10-inčni multimedijski zaslon, a tik ispod njega su smještene četiri fizičke tipke, od kojih je i jedna koja nudi prečac do dijela gdje se isključuju pojedini sigurnosni sustavi. Ono što se danas gotovo ne može vidjeti u novim automobilima je i praktična otvorena polica u koju stane dosta stvari, a dolazi s gumiranom podlogom pa stvari neće „letjeti“ po autu. Osim toga, ta se podloga lako vadi pa ju je i lako oprati. Savršeno! Kao i prekidači za osnovno podešavanje klimatizacije s podešavanjem temperature i brzine ventilacije, no za paljenje grijača prednjih sjedala ipak trebate ući u izbornik.Ispod su i tipke automatskog mjenjača koje su možda postavljene mrvicu predaleko, pa ćete svaki put morati pomaknuti tijelo unaprijed kako bi mogli odabrati smjer vožnje.

Odmah tu je i veliki spremnik pod sklopivim poklopcem, kao na tabletima, gdje se našao prostor za bežični punjač mobitel, USB priključke i 12-voltna utičnica, a ima mjesta i za jednu veliku bocu pića. Ispod udobnog središnjeg naslona za ruke je ugrađen i mali pretinac, te držači za čaše s vanjske strane. Praktično su tu smješteni i prekidači ručne kočnice, kao i za odabir načina vožnje. A Avenger zaista nudi mnogo mogućnosti odabira, pa je tako ponuđen Sport, Normalno, Eko, Pijesak, Blato i Snijeg, što vam omogućuje lako upravljanje u svim situacijama u kojima bi se mogli naći. No ono gdje Avenger briljira u ovim kompaktnim dimenzijama je prtljažnik koji u osnovi zaprima popriličnih 380 litara prtljage. Ima dvostruko dno, a s preklopljenim se stražnjim naslonima dobiva potpuno ravna utovarna površina i obujam od 1277 litara, što je rezultat prilično kutijaste karoserije. I više nego dovoljno za ovako velik, ili malen, ovisno kako gledate, automobil.

Zlatna sredina u ponudi, barem što se tiče pogonskog sklopa, donosi cijenu od 33.640 eura, koliko košta testni model s dodatnom opremo. Summit je i inače najbogatiji paket opreme, a cijene mu kreću od 29.990 eura, dok je najpovoljnija izvedba s Longitude paketom opreme, čija cijena starta od 25.390 eura. Jednako opremljen čistokrvni benzinac s ručnim mjenjačem i Longitude paketom opreme pak starta od 22.790 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4084 x 1776 x 1536 mm
Osovinski razmak 2557 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1288 kg/ 394 kg
Veličina prtljažnika 380/1277 litara
Vrsta motora/broj cilindara Blagohibridni/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, dvije spojke
Snaga 74 kW / 100 KS
Okretni moment 205 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 184 km/h / 10,9 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 7,0
CO2 emisija 111 g/km
Cijena 33.640 eur
Oprema 10-inčni multimedijski sustav, 10,25-inčni digitalni instrumenti, automatski klima-uređaj, LED svjetla, JBL ozvučenje, Vinyl sjedala, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci, All Terrain odabir načina vožnje, dvobojna karoserija, grijanje prednjih sjedala…

 

KOMENTARI