TEST Renault Twizy Intens Red 80

TEST Renault Twizy Intens Red 80

Totalno cool dvosjed na električnu struju izaziva pozornost gdje god se pojavi

TEST Renault Twingo GT 0.9 TCe 110
TEST Jeep Renegade 1.6 Mjet 120 TCT6 FWD Limited
TEST Subaru Forester 2.0i 150 CVT Unlimited SAAS

Moramo priznati da već dugo vremena nismo bili toliko uočljivi u gradu, na parkiralištima, na fotkama na društvenim mrežama. Kao da se u grad spustio džinovski leptir, upravo tako izgleda električni dvosjed Renault Twizy. Možete ga doživjeti kao skuter jer nekako tako izgleda sjedenje, ali ovo nije skuter. Čak se njime ne možemo provući između dva vozila, po bijeloj liniji, kad je na prometnici gužva. Ima četiri kotača, ali ipak nije automobil. Ima krov, ali nismo u njemu baš potpuno zaštićeni jer u vožnji u kabinu puše vjetar. Nema grijanje pa nije baš idealan za zimske dane i noći. Ali omogućuje jeftinu vožnju s dovoljno kilometara koje se može prevaliti s jednim punjenjem baterija.

Iako postoje bočne zaštite, pri većim brzinama u hladnijim uvjetima nisu baš idealne

Renault Twizy predstavlja zanimljivo četverokotačno prijevozno sredstvo (točnije, četverocikl) samo s jednim ciljem – da bude koristan. Ali samo u proljeće, ljeto i u jesen dok u zimskim mjesecima, poput skutera, nije baš idealno vozilo. Ako se dobro obučemo, stavimo kapu, šal i rukavice, onda se i tada može voziti. Smisao Twizyja je smanjenje troškova prijevoza, smanjenje zagađenja zraka u gradovima, mobilnost i jednostavnije parkiranje jer se na jedno parking mjesto mogu smjestiti tri Twizyja. Ne znamo kako bi se parking službe postavile u takvoj situaciji, ako bi recimo jedan vlasnik Twizyja platio parkiranje…

Puni se na kućnoj utičnici kao pegla

Sve počinje punjenjem baterija na kućnoj električnoj mreži, putem trometrenog kabela skrivenog u prednjem dijelu Twizyja – puni se samo na 220 V, preko klasične “šuko” utičnice u garaži kod kuće ili na poslu, dok punjenje na javnim punionicama električnom energijom, kakvih je u Hrvatskoj sad već na stotine instalirano, nije moguće. Šteta! To je zaista veliki minus ako ste poželjeli kupiti Renaultovo zanimljivo vozilo, ali živite u zgradi, bez garažnog mjesta u podrumu na kojem bi bila postavljena utičnica. To je vrlo nezgodno i nema smisla tražiti neko drugo rješenje jer nitko vam neće samo tako dati električnu energiju. Punjenje traje između tri i pol do četiri sata ako je baterija već pri kraju, a kada bismo imali podržano brzo punjenje, trebalo bi nam na brzom 50 kW punjaču 7-8 minuta za punjenje baterije do 100%. Ali, kad se Twizy napuni do “čepa”, spreman je na vrtnju četiri kotača do udaljenosti cca 80 kilometara. Naravno, doseg ovisi o puno parametara, kao i kod klasičnih, konvencionalnih motora – vozimo li se brzo ili sporo, u gužvi, kolika je masa vozača i eventualno suvozača. Bitno je i koliko stupnjeva mjerimo pri vanjskoj temperaturi. Kao što nama nije ugodno u Twizyju zimi, tako niti njemu i njegovim baterijama ne odgovara niska temperatura i znatno mu skraćuje autonomiju. Tvornički podatak je 90 odnosno 100 kilometara. Ovisno odaberete li jaču verziju s 13 kW (17 KS) ili slabiju s 4 kW (oko 5 KS). Dakle, slabiji motor prelazi više, a jači manje. Oba modela koriste isti kapacitet litij-ionske baterije od oko 7 kWh (masa joj je 98 kg), a masa slabijeg modela s baterijama je 473 kg, odnosno 487 kg za jači model. Ono po čemu se modeli razlikuju je najveća brzina koju mogu prijeći – Twizy 45 može dostići maksimalnih 45 km/h, a Twizy 80 upravo toliko kilometara na sat. Mi smo u praksi uspjeli postići i do 85 km/h. Znate što je još zgodno s Twizyjem? Što se model 45 može kupiti djetetu od 15 godina te uz prethodno položen jednostavniji vozački ispit AM kategorije dijete ga može voziti, a vi ne morate strahovati da ćete dobivati kazne za prekomjernu brzinu. Samo da ne prođe kroz crveno svjetlo na semaforu, a čika policajac ga ugleda u tom trenutku. U slučaju nekog sudara, Twizy ima zračni jastuk, oba vozača su vezana pojasem.

Kabel za punjenje dužine je 3 metra, a smješten je u prednjem dijelu četverocikla

 

Kratak, ali sladak

Twizy je u vožnji zanimljiv, ako je prometnica ravna, bez zakrpa i rupa onda vožnja prolazi ugodno, ali bilo kakvo udubljenje za vozilo dužine 2338 mm i međuosovinski razmak od 1686 mm znači bolni udarac i za nas i za samo vozilo. U vozilo širine oko 123 cm (bez izmjerenih retrovizora) se mogu smjestiti dvije odrasle osobe, stražnje sjedalo moguće je izvaditi te tako dobiti prtljažni prostor od 180 litara, a vozačko se sjedalo pomiče naprijed i natrag. Nema mogućnost podešavanja naslona, a što bi olakšalo i ulazak osobe koja će sjediti straga. Iako na sva četiri 13-colna kotača postoje amortizeri i Twizy se solidno nosi s prolascima kroz zavoje, potrebno je ispred sebe pratiti prometnicu te prikočiti u ključnom trenutku. Vozite li se svaki dan istim putem, znat ćete kako najugodnije voziti. Inače, sva četiri kotača dolaze s diskovima pa uz lakometalne naplatke Twizy izgleda i u tom detalju jako dobro.

Ugledate li Twizy ispred sebe, pitat ćete se kakvo je to “čudo” na četiri kotača

Dinamičan dizajn

Oduševit će vas, kada ga prvi put vidite, otvaranje vrata – otvaraju se prema gore, poput sportskog Lamborghinija. Tako ne trebamo puno prostora u gradu za ulaske i izlaske iz vozila, vrata se uopće ne zaključavaju tako da bilo tko može ući u vozilo, ali ga ne može pokrenuti bez ključa. Okretanjem ključa u bravi i spuštanjem ručne kočnice imamo ispred sebe omanji ekran na kojem pratimo brzinu vožnje, doseg u kilometrima, koliko ekološki vozimo te trenutke kad se baterija puni u situacijama kada pustimo papučicu gasa ili kočimo. Tako u gradu možemo “ubrati” još koji kilometar dodatnih kilometara za prijeći.

Sigurno vas zanima cijena za Twizy? Starta od 76.900 kuna za slabiju izvedbu, jača 80 izvedba ima cijenu od 94.900 kuna, dok testirana izvedba u crvenoj Salsa boji, paketom opreme Intens te s parking senzorima, bočnim vratima s vanjskim ogledalima i vanjskim okvirom u crnoj boji stoji 107.570 kuna. Kad bi postojali državni poticaji, cijena bi bila niža. Twizy je zanimljivo i korisno električno vozilo koje nas, što se tiče potrošnje električne energije, u praksi stoji manje od 10 kuna na 100 kilometara ako baterije punimo navečer. Samo kad bi cijena vozila bila niža, bio bi gotovo idealan, a uz bolju izolaciju od vjetra i hladnoće bio bi idealan.

Sjedala mogu biti u crvenoj, crnoj ili plavoj boji, a ne smeta im kiša

KOMENTARI