U moru raznih SUV modela, Toyotin rasni terenac Land Cruiser, posebno se ističe. Uz terenske sposobnosti kojima se može pohvaliti, ovo je i Toyotin najduže živući model koji se proizvodi još od 1951. kad je izrađen u 90 primjeraka. Bio je to japanski odgovor na Jeep, danas dostupan u verziji s tri i pet vratiju. Mi smo testirali peterovratnu izvedbu u crnoj metalik boji koja privlači pozornost uz ionako uočljiv nastup na cesti.
2.8 D-4D motor
Srce svakog Land Cruisera je njegov motor, ali i prijenos snage na podlogu preko obje osovine. Ovo je punokrvni terenac kojem ne smeta gotovo nikakva prepreka – bez problema će ljeti prijeći i preko rijeke s vodom dubine do 70 centimetara. Motor obujma 2,8 litara i snage 177 KS na masu od oko 2,5 tona nije pretjerano jak ako se pogledaju performanse na otvorenoj cesti (maksimalno 175 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,1 sekundi), ali njegov teren na kojem dominira je offroad. Uz 450 Nm okretnog momenta i uz automatski mjenjač sa šest stupnjeva bit će dostatan za sve uvjete, uz nevjerojatno tiho okruženje u isto tako nevjerojatno prostranoj kabini.
Dolazi sa sedam sjedala, s tim da su dva skrivena u podnici prtljažnika te se električno izvlače prema van u slučaju da trebate prevesti više od pet osoba. Nećete vjerovati, ali spuštanjem sjedala u drugom redu omogućava i spavanje bez ikakvih problema. Luksuzno izvedena inačica koju smo testirali imala je čak i Blu-ray player i ekran za gledanje filmova, a ekran se kao u novim putničkim zrakoplovima spušta iz stropa. Uz odličan zvuk, naš ugođaj je tijekom gledanja filmova bio zaista kao kod kuće. Oduševile su nas i kočnice koje se bez ikakvog napora bore s masom vozila te kočenje nikad ne prolazi u uobičajenom stresu koji prati vozila teža od dvije tone.
Land Cruiser je odlično upravljiv, pregledan je, ima totalno cool pogled na prednju haubu koja je zaista duga. Nismo se plašili nikakvih manevara jer uz veliku preglednost vozaču pomažu i razni sustavi pomoći u vožnji kao što su četiri vanjske kamere koje daju sliku u ptičjoj perspektivi na ekranu. Prolazimo li pokraj strmog prolaza, rizola, tik uz drugo vozilo ili ako odemo na offroad onda i pokraj provalije jednostavno uključimo prikaz svih kamera na ekranu i sigurno se vozimo do odredišta.
Četverocilindrični DOHC motor sa 16 ventila opremljen je varijabilnim turbopunjačem s hladnjakom, a naša testna vožnja je na kraju završila s potrošnjom od oko 10 litara. Na otvorenoj cesti potrošnja goriva pada za pola litre pa ne govorimo o prevelikom potrošaču.
Offroad vožnja
Za izvući maksimum iz Land Cruisera koristi se nekoliko praktičnih prekidača kojima se vozilo, dužine 484 cm i s podnicom od tla odmaknutom za 21,5 cm, pretvara u pravog borca koji nikada ne odustaje: Crawl control je sustav koji objedinjuje malu brzinu vožnje i okretaja motora u terenskoj vožnji, uz KDSS se podešava ovjes, možemo se igrati i s visinom vozila, a kroz tri načina vožnje (Eco, Normal i Sport) djeluje se na odaziv motora pa samim time i na potrošnju goriva. Inače, razni sustavi pomoći poput prepoznavanja znakova, adaptivnog tempomata koji samostalno koči, upozorenja za izlazak iz vozne trake Land Cruiser spada u vrlo sigurna vozila. Sve to, ali i još puno toga do registracije košta 699.800 kuna.
KOMENTARI