TEST Renault Twingo GT 0.9 TCe 110

TEST Renault Twingo GT 0.9 TCe 110

Mogu li mali gradski automobili biti zabavni, povoljni i cool za vožnju? Mogu! Dokazuje to mali Twingo s velikom dušom

Ekstremno brzi i zanimljivi automobili predstavljeni u Ženevi
Honda najbolja, Hyundai najlošiji
Samovozeći robo-kontejner

Zasigurno su vlasnici Renaulta imali noćne more kad su vidjeli prve nacrte posljednje generacije Twinga – motor straga, pogon straga. Pa kako će to proći na tržištu, kako ljudima objasniti da je prtljažnik smješten iznad motora… I shvatili su da imaju fora gradski automobil koji će polučiti uspjeh, bez obzira na to što je drugačiji od svih drugih na tržištu jer svi ostali imaju prednji pogon. Ovakav pristup je donio i mnoge prednosti:

    Dvije ispušne cijevi „puniji“ zvuk daju pri nižim okretajima motora  

Twingo je izrazito mobilan u gradu, u njegovom prirodnom okruženju u kojem će i boraviti 99 posto vremena jer se prednji kotači mogu zakrenuti za čak 45 stupnjeva. To znači lakše parkiranje, lakši izlazak iz parkirališta, manje oštećenja na vozilu. Drugi veliki plus je više prostora u kabini vozila – smještanjem motora straga, iza stražnje osovine prednji kraj može biti znatno kraći pa u vozilu mogu uživati i osobe s dugim nogama. Toliko mjesta straga sigurno nećete naći u drugim malim gradskim automobilima. Sjedi se povišeno jer manjak motora u prednjem kraju i kraći prednji kraj znače i izazov za sigurnost, a negdje je trebalo smjestiti i rezervoar goriva koji ne može biti straga nego se nalazi ispod stražnje klupe za sjedenje. Istina, prtljažnik je malen, obujma 188 litara, ali s obzirom na orijentaciju Twinga kao gradskog vozila koje niti nije baš zamišljeno za vožnju po autocesti, naročito zbog „naopakog“ omjera mase u prednjem i stražnjem dijelu (40:60) pa vožnja po vjetrovitom vremenu znači i povremeno vrludanje vozilom, što ipak u konačnici smiruje kontrola stabilnosti. Dakle, Renault je sve to dobro zapakirao, Twingo izgleda atraktivno na cesti, ali kakav je u vožnji? 

Mali, snažni motor

Novi Twingo je dostupan uz dva benzinska trocilindrična motora – slabiji 1,0-litreni je atmosferski i ima 70 KS te je za početnike u automobilskom svijetu koji baš i ne žure, dok je jači 0,9-litreni ojačan turbinom i dolazi u verziji sa standardnih 90 KS. Taj je već nešto opakiji i zanimljiviji za vožnju. Ali vrhunac dolazi u GT izdanju sa 110 KS, iako dizajnerski baš i ne govorimo o GT-u, a naročito ne o vozilu za duže vožnje, iako se veličinom prostora u kabini itekako to sugerira.

Vozačka pozicija je dobra, povišena je, uz šarolik interijer

Twingo GT potpisuje Renault Sport pa bi mu još bolje legla oznaka R.S., a to je upotpunjeno GT suspenzijom, stabilizatorom ovjesa, specijalnim sustavom za nadzor stabilnosti vozila, ekskluzivnijom pumpom za vodu i gorivo, ispušnim prigušivačem, dodatnim utorima za zrak. Ipak, najzanimljiviji nam je bio mjenjač odnosno njegovi prijenosni omjeri koji su primjetno kratki kako bi se dobila dinamika u vožnji. Zbog toga Twingo GT ide odlično, zabavan je u svakom trenutku, stražnji pogon ne dopušta baš previše proklizavanja stražnjeg kraja pa je i siguran za vožnju. Dobro se nosi i s težištem vozila, uz nešto tvrđi ovjes. Potrošnja u gradu može biti od 6 do 7 litara ako koristimo Eco način vožnje pa do 9 ako baš želimo uživati u vožnji. Na kraju, možete li za (početnih) 107.000 kuna dobiti zabavan gradski automobil koji ide kao pravi sportaš?

KOMENTARI