Dok čekamo redizajnirani Clio, podsjetimo se malo njegove povijesti

Dok čekamo redizajnirani Clio, podsjetimo se malo njegove povijesti

Prvi Clio je s proizvodne trake sišao 1990. godine, a od tada je prodan u 16 milijuna primjeraka, i time je postao najprodavaniji francuski automobil svih vremena.

Novo lice gradskog hit modela – osvježen je Renault Clio
Rekord za Renault Zoe: 10.000 registriranih i još 11.000 naručenih primjeraka u lipnju
Renault Clio, sretan ti 30. rođendan!

Clio je najprodavaniji francuski automobil u povijesti. Otkako je prvi put stigao u prodajne salone 1990., taj je automobil prodan u gotovo 16 milijuna primjeraka u čak 120 zemalja! Kad bi sve te primjerke postavili jedan uz drugi, okružili bi Zemlju točno 1,6 puta, a kad bi ih posložili jedan na drugi, bili bi 75.000 puta viši od Eiffelova tornja.

Clio je stigao kao zamjena za Renault 5, a bio opremljen novim i unaprijeđenim značajkama (šasija, oprema, ukupna kvaliteta i ostalo), te je ubrzo postao dostupan i u čitavom nizu inačica. I ne samo to, čak je dvaput proglašen Europskim automobilom godine! Danas se u tvornicama u Bursi (Turska) i Novom mestu (Slovenija) dnevno proizvodi više od 1400 primjeraka Clija.

Prvi Clio je 1990. godine naslijedio Renault 5. Bio je to jedan od modela  pozicioniranih na viši položaj u Renaultovoj ponudi, Clio je zasjeo na sam vrh prodajne ljestvice u Francuskoj i bio proglašen Europskim automobilom godine 1991. U ožujku 1991., nešto manje od godinu dana otkako je predstavljen, Clio je dobio sportsku inačicu pod nazivom 16S koja je naslijedila Renault 5 GT Turbo, a koju je pokretao 1,8-litreni motor sa 140 KS. Godine 1991. Clio je dobio elegantnu sestrinsku izvedbu Baccara, baš kao i Supercinq prije njega. Taj je model imao kožnate i drvene ugradbene elemente, najluksuzniju opremu i motor snage 92 KS. Ova luksuzna razina opreme naknadno je promijenila ime te se od 1997. prodaje pod nazivom Initiale.

Godine 1992. svatko si je mogao priuštiti automobil sportskog izgleda. U Clio S se također ugrađivao motor 1.4 Energy, ali sa stepenastim zupčanikom za bržu promjenu brzina i naglo povećanje broja okretaja uz koje bi automobil zabrujao. Legendarni Clio Williams predstavljen je 1993. Ime je dobio po momčadi Formule 1 Williams-Renault te se preko noći upisao u povijest sportskih automobila. Zahvaljujući plavoj boji Pearly Sport, zlatnim naplatcima Speedline, motoru od 150 KS i krutom ovjesu, u trenu je postao najpoželjniji sportski kompakt svojeg vremena. Naravno, ne smiju se zaboraviti ni poznate posebne serije Chipie, Be Bop, MTV, Oasis, Night & Day i Aida.

Godine 1995., kao pionir električnih vozila, Renault je predstavio električni Clio s dosegom od 80 do 100 km. Baš kao i Clio s termičkim motorom, ta je inačica imala četiri udobna sjedala, profinjene presvlake i najsuvremeniju opremu. Mogla se puniti na kućnoj utičnici, a punjenje do punog kapaciteta trajalo je 8 sati. Clio je u tren oka osvojio reli staze, da bi nedugo zatim u inačici za Skupinu A izvodio čuda na nacionalnim prvenstvima na makadamu. Godine 1995., Clio Maxi počeo se natjecati u kategoriji Kit-Car.

Druga generacija Clija, predstavljena 1998., bila je veća, izraženijih oblina i prostranija. Nova ponuda modela bila je prilagođena potrebama svih kupaca, a ljubitelji sportskih automobila posebno su cijenili Clio R.S. i Clio V6. Budući da su limuzinske izvedbe bile posebno tražene na nekim tržištima, Renault je odlučio proizvesti Clio s prtljažnikom na stražnjoj strani. Prvi automobil iz te serije, Clio Symbol, proizveden je 1999. Njegovo se ime ubrzo promijenilo te je ostao poznat pod nazivom Symbol (ili Thalia, ovisno o tržištu, npr. u Hrvatskoj). Model je obnovljen 2008. i 2012., a 2021. zamijenio ga je Renault Taliant.

Druga će generacija ostati posebno poznata i po izvedbi Clio V6. Teško je ne primijetiti njegove široke lukove blatobrana koji neodoljivo podsjećaju na R5 Turbo. Godine 2000., Renault Sport osmislio je Clio V6, a njegov 230 KS snažan motor ugradio iza vozačevih leđa. Ta je inačica danas kolekcionarski primjerak.

Clio se s predstavljanjem treće generacije 2005. pozicionirao među više modele marke, budući da je nudio sveobuhvatnu opremu i bio ocijenjen s 5 zvjezdica na testiranjima sigurnosti Euro NCAP-a. Povrh toga, treća generacija je Cliju priskrbila drugi naslov Automobila godine. Iznimno elegantni konceptni automobil Clio Grand Tour predstavljen je 2007. kako bi najavio istoimeni serijski model iz 2008. godine, a riječ je o karavanskoj izvedbi Clija. Slična inačica kasnije je postala dostupna i za četvrtu generaciju Clija.

Četvrtu generaciju Clija nadahnuo je konceptni automobil DeZir, a u prodaju je stigla 2012. Bio je to prvi automobil s novim vizualnim potpisom marke koji se mogao u potpunosti personalizirati. Na opće zadovoljstvo obiteljskih kupaca, Clio je bio ponuđen i u izvedbi Grandtour.

Nama potpuno nepoznata izvedba Clio Mio je bila predstavljena 2012. na latinoameričkom tržištu, a temeljila se na drugoj generaciji Clija. U 4 godine, koliko se proizvodila, prodana je u gotovo 550.000 primjeraka!

Peta generacija Clija je predstavljena 2019. godine, i po prvi puta je Clio ponuđen i u hibridnoj izvedbi. A za manje od mjesec dana, točnije, 18. travnja, Renault će predstaviti obnovljenu izvedbu pete generacije ovog gradskog modela.

KOMENTARI