TEST: Renault Megane 1.3 TCe 140 EDC – Malene preinake za dojmljiviji nastup

TEST: Renault Megane 1.3 TCe 140 EDC – Malene preinake za dojmljiviji nastup

Nedavno redizajnirani Renault Megane stigao je i pod naše povećalo, a iako su vizualne promjene male, dovoljne su kako bi osvježile ovaj popularan francuski kompakt, no promjena ima i ''ispod kože''...

Test: Renault Austral techno mild hybrid 160 auto
Jeep Avenger je od sada dostupan i u novoj e-Hybrid izvedbi
Test:Toyota Yaris Cross Hybrid – Troši kao Aygo, a vozi kao RAV4 – je li hibridni Yaris Cross najbolji izbor?

Četvrta generacija Renault Meganea je predstavljena u rujnu sada već daleke 2015. godine, dok je prodaja krenula sljedeće ljeto. Zbog toga su u Renaultu prošle godine pripremili i lagano zatezanje bora za aktualnu generaciju, kako bi ostala dovoljno svježa do dolaska nove generacije koja se očekuje tijekom dvije godine. A kad kažemo da su bore lagano zategnute, to i mislimo jer će prosječni domaći vozač jako teško na prvu razlikovati izvedbu prije i poslije redizajna.

Stražnja svjetla dobila su na eleganciji

Stražnja svjetla dobila su na eleganciji

Promjene sprijeda uključuju novi branik i masku, nova Full LED Pure Vision svjetla te dnevna LED svjetla C oblika koja su serijska od osnovnog paketa opreme, a najveće vizualne razlike se nalaze oko otvora za maglenke i samih maglenki koje su sada pravokutnog, a ne okruglog oblika, dok su pokazivači smjera ugrađeni u glavna svjetla.

Pravokutne umjesto okruglih maglenki je ono po čemu se sprijeda najlakše raspoznaje najnoviji Megane

Pravokutne umjesto okruglih maglenki je ono po čemu se sprijeda najlakše raspoznaje najnoviji Megane

Straga su promjene još suptilnije i donose novu grafiku stražnjih LED svjetala koja sada izgledaju elegantnije, a tu je i blago promijenjen branik koji sada skriva ispušnu cijev. Uz to nov je i dizajn aluminijskih naplataka, a u ponudu su stigle i tri nove boje karoserije, a jednom od njih, smeđom Solar (3.800 kuna), je bio obojen i testni model.

Ispušna cijev je sakrivena

Ispušna cijev je sakrivena

Promjena ima i u unutrašnjosti, a one uključuju novu opcijsku digitalnu instrument ploču dijagonale 10 inča te opcijski 9,3-inčni središnji infotainment zaslon. Oboje dolaze u paketu opreme Navigacija + koji se doplaćuje 6.800 kuna, a još uključuje i head-up zaslon i kameru za vožnju unatrag. Digitalna ploča je prilagodljivog prikaza, a uvijek je dovoljno pregledna i čitljiva, a osnovni prikazi su vezani uz izbor načina vožnje Multi-Sense.

Središnju poziciju zauzima 9,3-inčni središnji infotainment zaslon

Središnju poziciju zauzima 9,3-inčni središnji infotainment zaslon

Novi 9,3-inčni središnji zaslon donosi i novi softver koji je u radu puno brži od prethodnog, prilagodljiviji, a i puno je modernijeg izgleda. Ugrađena navigacija pak pokazuje cijene goriva na benzinskim postajama, a tu su i obavijesti o nadolazećim kamerama za mjerenje brzine. Prikaz puta može biti 3D ili 2D, može se prikazati i na instrument ploči, a na head-up zaslonu se prikazuje koji vas sljedeći smjer vožnje čeka. Iako head-up zaslon nije velikih dimenzija, dovoljan je za istovremeni prikaz vaše brzine, navigacije, kao i trenutno dopuštene brzine kretanja te koja je brzina namještena na adaptivnom tempomatu. Uglavnom, sve što vam je potrebno za sigurnu vožnju bez bespotrebnog micanja pogleda s ceste.

Prostora na stražnjim sjedalima bi moglo biti i više.

Prostora na stražnjim sjedalima bi moglo biti i više.

Ostatak unutrašnjosti se nije mijenjao, pa je ponuda prostora na dobrim i udobnim prednjim sjedalima odlična, a naslon za ruke je dovoljno širok za vozača i suvozača, no voljeli bismo da je malo bolje podstavljen jer nakon dužeg korištenja zna žuljati. Straga je mjesta dovoljno za djecu, posebice za koljena. Svakako treba spomenuti kako karavanska izvedba nudi veći međuosovinski razmak, pa tada i straga ima više prostora za koljena, o čemu treba dobro razmisliti prilikom kupnje. No, djeca koja će tamo biti smještena bit će zadovoljna jer ih očekuju dva USB priključka za punjenje gadgeta, a tu je i dodatna 12V utičnica. Naravno, za zrak se brinu i ventilacijski otvori koji omogućuju lakše rashlađivanje stražnjeg dijela vozila.

Displej instrumentalne ploče velik je i pregledan

Displej instrumentalne ploče velik je i pregledan

Prilikom predstavljanja redizajnirane izvedbe predstavljene su i promjene u motorizaciji, pa je tako Megane trenutno dostupan sa 140 i 160 KS snažnim benzincem te sa 115 KS snažnim dizelskim motorom. Kasnije stiže i plug-in hibridna izvedba sa 160 KS, koja je već dostupna u karavan inačici.

Četverocilindrični 1,3 litreni benzinac od 140 KS razvijen u suradnji s Mercedesom

Četverocilindrični 1,3 litreni benzinac od 140 KS razvijen u suradnji s Mercedesom

A naš testni model je pokretao 140 KS snažan benzinac u kombinaciji s automatskim EDC mjenjačem s dvije spojke. A kakvim se pokazao? Pa motor je jako dobar. Riječ je o 1,3-litrenom četverocilindrašu koji je razvijen u suradnji s Mercedesom i moguće ga je pronaći u modelima Mercedes-Benz A-klase, Daciji Duster, Nissan Qashqaiju i u mnogim drugim modelima. Tih je u radu i dobro prima gas, no kombinacija s automatskim mjenjačem ne funkcionira uvijek dobro. Pri gradskim brzinama mjenjač je ponekad neodlučan pa prekasno prebaci u višu brzinu, kada postaje preglasan ili pak reagira naglo i trzajno, što nije dobro za udobnu vožnju. Pri vožnji na otvorenoj cesti i autocesti navedenih problema nismo imali, no nakon navikavanja na rad, vožnja bi i po gradu mogla biti udobna. Već smo spomenuli kako je motor tih, a izgleda kako su u Renaultu poradili i na smanjenju buke jer je prilično tiho i pri 140 km/h, što je za pohvalu.

A što se tiče potrošnje, ona nam je u prosjeku dosta varirala, pa je tako na otvorenoj cesti Meganeu dovoljno i oko 5 litara, dok je po najvećim gradskim gužvama narasla i na gotovo 8 litara. Na autocesti, uz upotrebu tempomata, potrošnja pri brzini od 130 km/h je 7 litara. No, ukupan prosjek ispod 6 litara je sasvim očekivan za ovako motoriziran kompakt.

Zapremina prtljažnika od 384 litre nije velika, ali je u standardima klase

Zapremina prtljažnika od 384 litre nije velika, ali je u standardima klase

Ono što i dalje oduševljava je udobnost vožnje. Već smo spomenuli prednja sjedala koja su kod testnog modela jako dobro profilirana i dobro drže tijelo u zavojima, a tu je i podešavajući ovjes, koji je najudobniji u Comfort načinu vožnje. Multi-Sense nudi i opciju Sport, koja je dorađenija nego prije. Volan očvrsne, a odziv na pritisak papučice gasa je puno brži. Naravno, prebacivanje u višu brzinu se izvršava nešto kasnije, a uvijek možete prebaciti ručicu automatskog mjenjača u manualni mod pa sami prebacivati brzine.

Za kraj još ostaje i cijena koja se na testnom modelu, uz doplate, popela na popriličnih 210.348 kuna, no početna cijena ovako motoriziranog Meganea kreće od 189.900 kuna. Izvedba sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem i istom opremom pak starta od 174.900 kuna, a ako ste spremni odreći se udobnosti automatskog mjenjača, možete za istu cijenu odabrati dosta dodatne opreme. Dizelska inačica sa 115 KS, EDC mjenjačem i Edition One opremom pak starta od 190.900 kuna, odnosno minimalno je skuplja od benzinske izvedbe. Troši manje, ali i ide sporije od turbo benzinca, pa se isplati samo onima koji prelaze jako puno kilometara ili pak ne mogu dočekati dolazak kompaktne plug-in hibridne izvede.

Solar smeđa boja, jedna je od triju novih boja u ponudi

Solar smeđa boja, jedna je od triju novih boja u ponudi

A kakav je Megane? Pa ispravljene su sitnice koje su do sada nedostajale, automobil sada izgleda elegantnije, posebice u ovakvoj boji, udobna vožnja je i dalje prisutna. Jedino bi naš izbor ipak bio ručni mjenjač.

 

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 4359 x 1814 x 1438 mm
Osovinski razmak 2669 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1317 kg/ 493 kg
Veličina prtljažnika 402/1247 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzin / 4
Obujam/pogon 1333 ccm / prednji kotači
Mjenjač Automatski, 7 stupnjeva
Snaga 103 kW / 140 KS (pri 4500 okr/min)
Okretni moment: 240 Nm (1600 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 205 km/h / 9,7 s
Potrošnja (prosječna l) 6,0 litara
CO2 emisija 132 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/da
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema automatski klima-uređaj, aluminijski naplatci, DAB radio, 9,3-inčni infotainment zaslon, 16-inčni aluminijski naplatci, tempomat, parking senzori + stražnja kamera…

KOMENTARI