Nekada nezamisliva kombinacija automobila – coupe i SUV, danas postaje sve češća i češća, a jedan od prvih modela koji je bio dostupan masama, Megane Conquest, i koji je postigao dobar tržišni uspjeh zahvaljujući izgledu, ali i dobrim odnosom uloženo/dobiveno. I za one koji ne znaju, Megane Conquest postoji samo na području bivše Jugoslavije, jer se u ostatku Europe i svijeta naziva Arkana, a zasigurno nije potrebno objašnjavati zašto kod nas ima drugo ime. Uostalom, tako ćete lakše prepoznati i rabljene modele koji dolaze s domaćeg ili su unos iz neke druge EU zemlje.
Povijest ovog modela seže u 2019. godine, gdje je prvo u Rusiji predstavljen ovaj model, a kasnije je stigao i u Europu na jesen 2020. godine, a europska je izvedba postavljena na napredniju CMF-B platformu, a donosi i benzinske i hibridnu izvedbu. Nama je na test pristigla najsnažnija izvedba sa 158 KS, a kod ovog modela sve izvedbe dolaze s automatskim mjenjačem, pa i ova.
Za pogon se koristi 1,3-litreni četverocilindarski turbo benzinski motor koji razvija snagu od 116 kW/158 KS i pritom nudi 270 Nm okretnog momenta. Snaga se na prednje kotače prenosi putem 7-stupanjskog automatskog mjenjača s dvije spojke, dok izvedba s pogonom na sve kotače nije u ponudi. Iako čitav sustav radi poprilično dobro, ponekad je automatski mjenjač svojeglav pa dovodi do ponekog bespotrebnog trzaja. Također, ponekad je Start/Stop sustav pomalo spor u reagiranju, pa smo ga redovito isključivali. Iako je u globalu riječ o dobroj motorizaciji, mi bismo radije izabrali hibridnu izvedbu sa 145 KS koja je puno uglađenija u radu, donosi nižu potrošnju za oko litru i pol, a cijena nije toliko viša.
Naime, tijekom testa nam je prosječna potrošnja bila 7,5 litara, što nije puno, ali nije ni malo. Na otvorenoj će cesti potrošiti i manje od 6 litara, dok će u gradu potrošnja u kreni stani gužvama ići i preko 9 litara. No za pohvalu je što je spremnik goriva 50 litara, pa nećete često morati na benzinske postaje. Spomenuli smo kako je riječ o blagohibridnoj izvedbi, a ona se sastoji od elektropokretača-generatora koji je povezan s 12-voltnom baterijom kapaciteta tek 0,13 kWh. To znači da se na struju eventualno kreće i da se na struju vozi kada pustite papučicu gasa a pritom ne pritisnete kočnicu. A sve to rezultira manjim CO2 vrijednostima, ali i donosi uštedu u gorivu.
S redizajnom, Megane Conquest je dobio i nove pakete opreme, pa više ne postoji R.S. Line, a njega zamjenjuje testni esprit Alpine. Da, tako se piše, malo slovo e kod esprit, a veliko A kod Alpine. Tu je i nova maska motora i blago izmijenjeni izgled branika, a postavljen je i novi logo. Dizajn naplataka je također nov, dok su stražnja svjetla sada pod prozirnim staklom, te je između njih postavljen novi logo.
Dizajn prednjeg i stražnjeg dijela se temelji na dizajnu posljednje generacije Meganea s ICE motorima, a izgled je i danas jednako atraktivan. Duga linija spuštanja krova straga koja završava prilično visoko daje mu dozu agresivnosti, a nedostatak stražnjeg brisača nudi čiste linije. Doduše, testirali smo ga i na kiši, i ponovno se pokazalo kako se stražnje staklo prlja i na njemu se dugo zadržava voda, pa ćemo to uzeti kao minus, kao i kod svakog drugog testnog modela ostalih proizvođača s istim problemima. Svakako je zanimljivo reći i kako je ovaj model postavljen na istu platformu kao i manji Captur, ali i Clio, no u vožnji se to nimalo ne osjeti zahvaljujući povećanom međuosovinskom razmaku, ali i puno većoj karoseriji.
A osim platforme, Megane Conquest s Capturom dijeli i dizajn unutrašnjosti. To nije nimalo loše jer je riječ o dobro dizajniranoj i funkcionalnoj unutrašnjosti. Ispred vozača se nalazi 10-inčni digitalni zaslon instrumenata, dok je u sredini postavljen okomiti 9,3-inčni multimedijski zaslon s najnovijom inačicom softvera i podrškom za Android Auto i Apple CarPlay. Podno njega su takozvane klavirske tipke glavnih funkcija, a ispod njih je i dalje jedan od najboljih sustava automatskog klima uređaja. Tri velika okrugla gumba s malenim ekranima u sredini s prikazom informacija su intuitivni i izrazito jednostavni za korištenje i bez potrebe za gledanjem radi odličnih povratnih informacija prilikom okretanja. Tako bi se trebalo upravljati klimatizacijom u svim vozilima. Za potpunu ponudu tu je i polica s bežičnim punjačem, dva standardna USB priključka, AUX te 12V utičnica. Sve što vam može zatrebati. Prednja sjedala su udobna i s dovoljno mogućnosti prilagodbe, a udoban je i središnji naslon za ruke koji skriva dodatni maleni pretinac.
Otvaranjem stražnjih vratiju ostajemo pozitivno iznenađeni činjenicom kako su obloge vratiju napravljene od istih materijala kao i prednja, bez imalo dodatne uštede, dok su stražnja sjedala u potpunosti presvučena umjetnom kožom. Nasloni prednjih sjedala su od tvrde plastike pa putnici straga neće zabijati koljena u leđa vozaču i suvozaču, a to bi ionako bilo rijetko ako su prosječne visine, kada imaju dovoljno prostora i za koljena i za glavu, bez obzira na nisku liniju krova. Tu je i preklopni središnji naslon, a putnike očekuju i ventilacijski otvori, dva klasična USB priključka te 12V utičnica. Stvarno ne postoji razlog za prigovor. A slično je i s prtljažnikom koji u osnovi broji obujam od 513 litara, iako izgleda puno veće. Prilično je dugačak, a s preklopljenim sjedalima dobiva se ravna utovarna površina i obujam od 1296 litara. Ispod čvrste podnice se nalazi dodatan prostor za pohranu sitnica.
Cijena testnog modela se popela na 36.308 eura, dok mu je cijena bez dodatne opreme 34.390 eura. S ovim je motorom dostupna jedino najopremljenija inačica esprit Alpine, dok je pak početnu inačicu evolution pak moguće dobiti isključivo sa 140 KS snažnim benzincem, a cijena je tada izrazito povoljna i iznosi 26.490 eura. Najpovoljniji hibrid sa 145 KS pak dolazi s techno paketom opreme po cijeni od 31.490 eura, i po nama je upravo ta izvedba najbolji omjer uloženo dobiveno. Oprema je bogata a motor štedljiv.
Megane Conquest je bio i ostao izrazito atraktivno skrojen automobil po fer cijeni, a s novom Zanzibar plavom bojom izgleda još bolje. Naša preporuka je i dalje hibrid sa 145 KS, no ni odabirom 160 KS snažne blagohibridne izvedbe nećete pogriješiti, a ipak možete uštedjeti koju tisućicu eura na cijeni.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4568 x 1802 x 1576 mm |
Osovinski razmak | 2720 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1422 kg/ 454 kg |
Veličina prtljažnika | 513/1296 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | benzin/4 + blagi hibrid |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski |
Snaga | 116 kW / 158 KS |
Okretni moment | 270 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 205 km/h / 9,1 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 7,5 |
CO2 emisija | 131 g/km |
Cijena | 36.308 eur |
Oprema | 9,3” multimedijski sustav, 10” digitalni instrumenti, automatski klima-uređaj, presvlake u kombinaciji umjetna koža/Alkantara, grijana prednja sjedala i upravljač, ambijentalno osvjetljenje, Multi-sense sustav podešavanja vožnje, LED svjetla, 19-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI