Test: Renault Megane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid

Test: Renault Megane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid

Volkswagena Nivus je kompaktni coupe SUV koji kod nas stiže sljedeće godine
Dopadljiv kompaktni SUV sportskog izgleda
Novu eru Nissan električnih vozila predstavlja novi električni coupe SUV Ariya

SUV modeli coupeovskog izgleda već su neko vrijeme hit, a Renault je bio prvi proizvođač koji je takav oblik ponudio po prihvatljivoj cijeni u vidu modela Megane Conquest. I pritom je pogodio ukus kupaca, jer navedeni model jako često viđamo s domaćim tablicama. Iako je i konkurencija počela nuditi takve modele, mora se priznati kako upravo Megane Conquest izgleda najatraktivnije.

Megane Conquest je postavljen na modernu CMF-B platformu, istu onu kakvu koriste Clio i Captur, no za razliku od njih koriste se snažniji motori, izuzev hibridne E-Tech izvedbe koju smo imali prilike nedavno voziti i u Cliju. Iako je Megane Conquest puno veći i teži automobil, pokazao se kako je ovo možda i najbolja motorizacija ovog modela. Ukratko, on ide i više nego solidno, a da pritom troši na kapaljku! Da, možemo to reći, jer preko tonu i pol težak automobil u prosjeku nam je trošio tek 5,7 litara! Da, dobro ste pročitali!

Naravno, taj prosjek varira od vozača do vozača, pa ćete s njime moći trošiti i pola litre manje, ali i litru više. Uz to, tu veliku ulogu igra i put kojim prolazite. Naime, u gradu ćete se većinu vremena voziti na struju, dok ćete pak na autocesti gotovo uvijek voziti na benzin, pa razlike u potrošnji mogu biti velike.

Kao i u ostalim modelima, Renault je dobro podesio ovaj hibridni sustav i sve funkcionira glatko i bez ikakvih trzaja. Prijelaz sa struje na benzin i obrnuto ne možete osjetiti, već vas na to podsjeća samo prikaz na zaslonu instrumenata.

Podsjetimo se, ovaj hibridni sustav se sastoji od atmosferskog benzinskog motora obujma 1,6 litre koji razvija maksimalnu snagu od 70 kW, odnosno 93 KS, a koji je uparen s elektromotorom snage 36 kW, odnosno 49 KS. Tu je i starter-generator od 15 kW, pa tako dolazimo do ukupne snage sustava od 105 kW/143 KS. Ugrađena baterija ima kapacitet 1,2 kWh, a čitav sustav je uparen s MultiMode automatskim mjenjačem koji radi na isti način kao i na bolidu Formule 1. Ručica mjenjača nije klasičnog izgleda, no laka je za uporabu, i sve je dobro dok nema tipki umjesto ručice.

Iako performanse nisu sportske, s ovim ćete modelom često biti prvi na semaforu. Čak su i međuubrzanja dobra, no do brzine od oko 130 km/h, nakon čega je ubrzanje osjetno sporije, a da dostigne maksimalnu brzinu ipak treba malo vremena. No najbolje se snalazi na otvorenoj cesti, gdje ga je užitak voziti, zahvaljujući i dobrom ovjesu, ali i dobrim sjedalima koje drže tijelo na mjestu. Naravno, kao i u ostalim modelima, prisutan je Multi-Mode sustav odabra načina vožnje, koji se može i prilagođavati.

Vozačka je pozicija dobra, a upravljač je odlično pogođene debljine i dobro leži u ruci. Također, na njemu se nalaze sve potrebne tipke, a naviknuti se treba samo da je upravljanje glazbom putem posebnog modula tik iza upravljača. Upravljanje je jednostavno i intuitivno, pa je prilagodba brza. Također, dobar je i središnji naslon za ruke, a jedina mu je mana što je prilično uzak pa će se na njega naslanjati ili vozač ili suvozač.

Veliki 9,3-inčni multimedijski zaslon najnovije je generacije i donosi brz rad i privlačan izgled. Ispod njega su klavirske tipke, a ispod njih su i komande automatskog klima uređaje. Kako se u mnogim modelima nalazi isti modul, već smo nebrojeno puta rekli kako je upravljanje jednostavno i bez potrebe za gledanjem. Naime, brzo naučite koji krug čemu služi, a kako ga okrećete tako dobivate povratne informacije koliko ste opcija preskočili. Uz to, maleni ekrančići u sredini jasno prikazuju kako je što trenutno podešeno. Kada će svi proizvođači shvatiti da bi ovako trebalo biti iskustvo korištenja klimatizacije? Jedina mana je što se ne nudi dvozonska klima, čak ni u doplati, ali će zato biti putnici straga sretni što dobivaju svoje ventilacijske otvore, pa hladan, ili topli, zrak lako dolazi i k njima. Uz to, očekuju ih i dva USB priključka za punjenje uređaja, te dodatni 12V priključak.

Kad smo već kod stražnjih sjedala, moramo priznati kako smo iznenađeni ponudom prostora, posebice za glavu. Iako je linija kupeovska, mjesta će biti dovoljno i za više putnike, a jedino će morati jače pognuti glavu prilikom ulaska i izlaska iz vozila, jer je otvor vratiju nešto niži. Za koljena je također dovoljno prostora, u prosjeku klase.

Što se tiče prtljažnika, ova izvedba ima nešto manji obujam radi baterije, no i dalje je riječ o sasvim dovoljnom obujmu od 480 litara, odnosno od 1263 litre, kada se preklopi naslon stražnjih sjedala. Za pohvalu su i ravne plohe, a jedino što u njega neće stati predmeti većih dimenzija, ako pritom želite zatvoriti vrata prtljažnik. Za to je krivo iznimno dugo i veliko stražnje staklo koje je prilično položeno, a malo nam je nedostajao i stražnji brisač. Naime, kako smo mnogo kilometara vozili po kiši, često se dogodila da radi niske prosječne brzine i jake kiše niste mogli dobro vidjeti kroz stražnje staklo. Znamo da je to danak fluidnim linijama, kako bi se to PR-ovski reklo, no moramo naglasiti i taj dio.

I za kraj ostaje cijena. Ovo je izvedba koja je najskuplja u cjeniku i starta od 36.690 eura, a testni model je bio opremljen i dodatnom opremom, pa je cijena narasla na 38.520 eura. S ovim štedljivim motorom možete dobiti i paket opreme techno, no ostat ćete bez zlatnih detalja na karoseriji i naplatcima, koji će onda biti promjera 17-inča, ali i grijanim sportskim sjedalima, adaptivnog tempomata, sustava kamera u 360 stupnjeva i još mnogo toga, no pritom ćete uštedjeti 3.200 eura, odnosno platit ćete ga 33.490 eura. Ponuda Meganea Conquest kreće od 29.190 eura za 140 KS snažan blagohibridni motor, dok je pak najsnažnija izvedba sa 160 KS, koja je dostupna isključivo s R.S. paketom opreme po cijeni od 35.990 eura.

Dizel motora nema u ponudi, niti će ih biti, a upravo je testni model odlična kombinacija cijene i mogućnosti, uz nisku potrošnju, a naša preporuka je upravo ovako motoriziran Megane Conquest, s bilo kojim paketom opreme.

TEHNIČKI PODACI: Renault Megane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid
Dimenzije (DxŠxV) 4568 x 1802 x 1571 mm
Osovinski razmak 2720 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1510 kg/ 451 kg
Veličina prtljažnika 480/1263 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, Multi-Mode
Snaga 105 kW / 143 KS
Okretni moment 205 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 172 km/h / 10,8 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,7
CO2 emisija 105 g/km
Cijena 38.520 eur (290.228,94 kn)
Oprema 10-inčni digitalni instrumenti, 9,3-inčni multimedijski sustav s BOSE zvučnicima, navigacija, DAB radio, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, grijana prednja sjedala, grijani upravljač, 18-inčni aluminijski naplatci, dvobojna karoserija…

KOMENTARI