TEST Renault Megane 1.3 TCe 140 Intens: Gradski sportaš

TEST Renault Megane 1.3 TCe 140 Intens: Gradski sportaš

U većini situacija se 140 KS čini puno, ali kad ustreba snaga se oslobađa ekspresno

Testiramo: Pickup Isuzu D-Max
TEST Dacia Dokker 1.3 TCe 130 Techroad: Brzi dostavljač
Novi Peugeot 108 u izvedbi s 1.0 VTi motorom

Odmjerili smo ga ispod oka, pogledali predivnu Berlin plavu boju te sjeli na sportski profilirana sjedala u kombinaciji umjetna koža-tekstil. Odabiremo zatim sportski način vožnje, nakon pokretanja 1,3-litrenog turbobenzinskog motora s četiri cilindra te pritiskom na papučicu gasa počinje naš test. U kabinu dolazi sportski zvuk koji odražava snagu koja nam se nudi ispod haube. Ova izvedba ide do 205 km/h, a stotku lovi za 9,5 sekundi. Uz okretni moment od 240 Nm dostupan već od 1600 okretaja.

Odmah želimo znati što može Megane s motorom od 140 KS. Iako je danas popularno da novi automobili nativno nemaju snagu dostupnu kad god to vi želite, jer se u međuvremenu u priču umiješala ekologija pa za performanse koje ste platili morate svaki put mijenjati profil ponašanja. Tako je i kod testiranog Meganea. Pa i kod Megane R.S. izvedbe s 280 odnosno Trophy s 300 KS.

Multi-Sense omogućuje odabir različitih načina vožnje, pri čemu se drugačije osjeća karakter motora i ponašanja vozila u stvarnosti, a sve prati i drugačiji zvuk motora. Imamo Sport, Eko, Comfort, Neutral i personalni profil putem kojih možemo birati ponašanje vozila. I kod drugih profila se, ne samo kod Personal, mogu mijenjati neke od postavki.

Moguće je birati način ponašanja upravljača (Comfort, Neutral ili Sport), odziv motora (Eko, Neutral, Sport), zatim ambijentalnu temperaturu (Eko i Neutral), zvuk motora (Comfort, Neutral ili Sport), podesiti ambijentalnu rasvjetu između pet različitih boja (možete birati nivo osvjetljenja naprijed i natrag, što je zgodno ako nekome iza to smeta u vožnji).

Sviđa nam se pozicija sjedenja, niska je (naravno, može se sjediti i na višoj poziciji) te nam se čini kao da sjedimo u nekom sportskom automobilu. Nekada je 140 KS bila mjera za sportski automobil, danas je malo manje, kad živimo u vremenu s 200 i 300 konjskih snaga u ovom segmentu. Megane se dobro drži po zavojima, stabilan je.

Na 16-inčnim kotačima Megane je srednje tvrd, može se osrednjom brzinom prijeći preko ležećeg policajca. Upravljač je solidno direktan, sviđa nam se i mjenjač s ugodnim hodom ručice. Kočnice zaslužuju sve pohvale.

Turbina reagira sasvim dobro i omogućuje da s relativno malim obujmom motora postignemo zavidne performanse, barem što se tiče osjećaja u vožnji. Može se voziti i praktički ispod 1500 okretaja, bez mučenja motora. Agilan je, povuče kad treba pa stječemo dojam kao da imamo snage na bacanje. I pri tome u prosjeku trošimo oko 7,5 litara, uz sve vrste vožnji – gradska, međugradska i autocesta.

Interijer izgleda vrlo lijepo, moderan je, kvalitetan na dodir (stražnja vrata ne koriste istu oblogu s unutarnje strane kao i prednja, koja je mekana na dodir). Uz kožom obložen upravljač i ručicu ručnog mjenjača sa šest stupnjeva primjećujemo infotainment sustav kod kojeg se koristi ekran od 7 inča u vodoravnom položaju a oko se nalazi crna površina osjetljiva na prašinu. Dobro izgleda, ali prašina se lijepi. Prostora u kabini ima solidno za C-segment, a isto tako i u prtljažniku.

Sviđaju nam se nasloni za ruke i na vratima i u središnjem dijelu kabine, s tim da se središnji može podešavati i po dužini vaše ruke. Po interijeru se nalaze plastične lajsne koje asociraju na brušeni aluminij. U svakom slučaju, dobro to sve izgleda.

Moguće je podesiti ambijentalno osvjetljenje, ako vas to veseli te birati boju u noćnim satima. Podešavanja nudi i digitalna instrument ploča ispred vozača koji bira izgled satova okretomjera i brzinomjera pa se može birati naglasak na jednom ili drugom, ovisno što vam je bitnije. Netko voli vidjeti okretaje u prvom planu, a nekome to ništa ne znači pa će odabrati brzinomjer. Da, možete odabrati i boju. Kao da uređujete privatni dnevni boravak ili spavaću sobu za intimu.

Opremom je testirani Renault Megane četvrte generacije solidno bogat te se na paket Intens nudi i paket navigacije s kartografijom cijele Europe, uz internetsku povezivost, zatim automatska parking kočnica te plava metalik boja koja se dodatno plaća 3800 kuna. Jedino što nam je nedostajalo jeste parking kamera.

Početna cijena za Renault Megane je 123.900 kuna, za benzinca sa 100 KS dok se za dizelsku izvedbu sa 115 KS treba izdvojiti 148.800 kuna. U ponudi su još dva motora – dizelaš sa 150 KS i EDC automatskim mjenjačem te testirani benzinac TCe 140, uz ručni i automatski mjenjač. Testirani model košta 155.300 kuna, a uz dodatnu opremu cijena se penje na 160.485 kuna. Intens je treći po jakosti paket tako da je Megane dobro opremljen, a jedino što bismo dodali je stražnja kamera.

G TOČKA

Završetak ispušne cijevi nam se čini kao najzanimljiviji detalj na Meganeu

PLUS

– pozicija sjedala
– tih je u vožnji
– udoban ovjes
– solidna opremljenost
– zvuk u Sport načinu vožnje

 

MINUS

– nema parking kameru
– osjetljivost područja infotainmenta na prašinu
– kvaliteta materijala na stražnjim vratima

 

 

KOMENTARI