TEST Nissan Micra 1.5 dCi 90 N-Connecta

TEST Nissan Micra 1.5 dCi 90 N-Connecta

Veliki mali automobil u praksi je zaista velik i komforan

Budućnost mobilnosti na Bug Future Show 2019
Nissanu je uspjelo nešto što nikome drugome do sada nije
10% porast prodaje električnih automobila

Prva Nissan Micra iz davne, zaista davne 1982. godine imala je dužinu 3785 mm, uz međuosovinski razmak od 2300 mm. U međuvremenu, mijenjanjem dimenzija tijekom generacija, stiglo se do pete generacije ovog japanskog vozila koji pripada B-segmentu, iako pomalo naginje čak i prema C-segmentu. Tijekom tih 35 godina, do 2017. godine kad je predstavljena najnovija Micra, dimenzije su (na)rasle u svim smjerovima pa model koji za vas testiramo mjeri gotovo 4 metra, točnije 3995 mm, a za 22,5 centimetara produžen je i međuosovinski razmak pa nova, najnovija Micra nudi solidan prostor u kabini za pet putnika. Naravno, sigurno vas zanima povećanje dimenzija u odnosu na prethodnu K13 generaciju Nissan Micre, koja se proizvodila od 2010. do 2017. godine – po dužini je model Micra K14 narasla za 17 centimetara, a prostor između prednje i stražnje osovine povećan je za 7,5 cm. Istovremeno je rastao i prtljažnik pa nova Micra omogućuje 300 litara, u odnosu na 265 litara kod prethodne generacije. Ozbiljne su to brojke koje navode na zaključak kako se radi o poprilično velikom gradskom automobilu koji prelazi u obiteljski.

Prtljažnik nudi 300 litara obujma, dok se spuštanjem stražnje klupe obujam povećava na 1004 litre

Novi dizajn s prilagodbama po željama

Nova Micra s europskog je tržišta “izgurala” Nissan Note, po nama vrlo zanimljiv model koji je imao svoje kupce željne prostora u manjem izdanju. Micra ipak ne zamjenjuje u potpunosti Note po svojim proporcijama, ali je tržištu udahnula svježinu koja se ogleda dinamičnim prednjim krajem s prepoznatljivim oštrim LED dnevnim svjetlima, velikim prednjim svjetlima, istaknutom kromiranom maskom ispred hladnjaka, bočnom siluetom s naglaskom na razigranosti linija koje završavaju na stražnjim svjetlima. Uočavaju se i dobro skrivena stražnja vrata s kvakama koje nećete uočiti na prvi pogled pa se dobilo i na kupeovskoj liniji, uz “plivajući” C-stup – krov u stražnjem dijelu djeluje kao da lebdi. Stražnji prozori su zatamnjeni, imamo prednja svjetla za maglu te električno preklopive i grijane vanjske retrovizore koji se automatski preklapaju pri svakom zaključavanju vozila.

Stražnja svjetla imaju poveznicu s prednjim LED dnevnim svjetlima

Razigrani dizajn vanjske Energy narančaste boje nastavlja se i u interijeru u kojem možete birati boju pojedinih dijelova komandne ploče, na sjedalima i oblogama na vratima – naša testna Micra ima krem obloge. Na pojedinim dijelovima pronalazimo i mekane na dodir materijale. Narančasta vanjština povezana je s prostiračima za noge koji kombiniraju crnu i narančastu boju. Zasigurno do izražaja najviše dolazi 7-inčni ekran osjetljiv na dodir koji se baš ističe na središnjem dijelu, a ergonomski je istaknuta odnosno povišena ručica 5-stupanjskog ručnog mjenjača. Testirana Micra u opremi N-Connecta poprilično je bogata pa uživamo u automatskom klima-uređaju, kolo kožnog upravljača je prošiveno koncem, dok naziv koji se veže uz konekcije aludira na ugrađeni Nissan Connect sustav navigacije s CD i MP3 playerom. Nissan je po pitanju povezivosti izdašan već u osnovnom paketu pa serijski dobivamo Bluetooth i putno računalo, u drugom paketu Acenta stiže i 7-inčni ekran osjetljiv na dodir, dok se u najjačem paketu opreme Tekna dobije Bose ozvučenje, ali i stražnja parking kamera.

Krem obloge u interijeru odlična su kulisa, a na touch ekranu možemo koristiti mnoge napredne funkcije

Dinamičan i energičan dCi motor

Pravi pogodak je 1,5-litreni Renaultov dCi turbodizelski motor uparen s ručnim mjenjačem s dužim prijenosnim omjerima pa bez imalo muke možemo uživati u pretjecanjima, bez potrebe za “šaltanjima” u niži prijenos jer se recimo u drugom stupnju kazaljka brzinomjera zaustavlja tek na 98 km/h. Micra se najugodnije vozi u području između 2000 i 3000 okretaja, dok se u gradskoj vožnji do petog stupnja stiže tek iznad 80 km/h. Ipak, s druge strane Micra nije bučna u većini situacija u kojima smo ju vozili, nije niti veliki potrošač pa u gradu mjerimo prosječnih 5,9 litara. Specifičan je dobro odmjeren i precizan upravljač – u gradu je mekan, što nam odgovara pri čestim promjenama smjera i pri parkiranjima, dok izvan grada i na autocesti postaje tvrđi i samim time ugodniji za vožnju pri većim brzinama. Sve prati solidan ovjes koji se dobro drži u zavojima, ali uz nešto grublje prihvaćanje naglijih promjena smjera kretanja.

Početna cijena za Nissan Micru je 101.268 kuna, za benzinski 1.0 model sa 71 KS. Možete birati još jedan benzinac, 0,9-litreni turbak s 90 KS, dok se u dizelskoj ponudi nalazi samo ovaj testirani 1.5 s 90 KS. U praksi, sasvim dovoljnih i energičnih za gradsku i izvangradsku vožnju, dobar odziv na papučici gasa te odmjerenu potrošnju goriva. S paketom opreme N-Connecta Micra do registracije ima cijenu 135.723 kune, a od opreme koja vam može nedostajati to su samo stražnji električni podizači stakala, ali koje jako dobro nadomješta ugrađeni automatski klima-uređaj. Na kraju krajeva, niti se ne preporučuje vožnja sa spuštenim staklima na vratima kako bi se smanjila potrošnja goriva.

Aluminijski kotači promjera su 16 inča te serijski dolaze u paketu N-Connecta

 

KOMENTARI