Priča o Nissanu Juke je započela još davne 2009 godine, kada je on bio jedan od iznimno rijetkih modela B-SUV segmenta, no bez obzira na to što nije imao konkurenciju, ponudio je nešto svježe – dizajn. Da, prva generacija je bila jedinstveno dizajniran automobil koji vam se ili sviđao ili ne, no prodajni rezultati su dokazivali kako je riječ o traženom modelu. Stoga su u Nissanu to imali na pameti s razvojem dizajna druge generacije, koji je elegantnija evolucija prethodnika, te je i dalje jedan od izgledom jedinstvenih modela u klasi, ali i šire.
Druga generacija je stigla 2019. godine, a nedavno je dobila novi pogonski sustav, i to onaj hibridni, kojeg već znamo iz drugim modela alijanse Renault-Nissan. Naime, isti se pogonski sustav već može naći u Renault modelima Clio i Captur, a uskoro na tržište stiže i Dacia Jogger s istim pogonskim sustavom. Riječ je o kombinaciji 1,6-litrenog atmosferskog benzinskog motora s četiri cilindra koji razvija maksimalnu snagu od 69 kW/94 KS i okretni moment od 118 Nm, elektromotor koji razvija snagu od 36 kW/49 KS i okretni moment od 205 Nm, a tu je i elektropokretač od 15 kW te vodom hlađena baterija koja ima kapacitet od 1,2 kWh. Ukupna snaga sustava je 105 kW/143 KS.
Sustav je dobro podešen, pa ćete pri nižim brzinama ili u gradskoj gužvi gotovo sve vrijeme voziti na struju, a benzinski će se motor paliti samo kada jače pritisnete papučicu gasa. Na otvorenoj će se cesti pak benzinski motor ugasiti čim se i malo spuštate nizbrdo ili kada maknete nogu s papučice gasa. Doduše, možete i tipkom uključiti EV način rada, no on će raditi samo ako brzina nije prevelika i ako je baterija dovoljno napunjena. Kod ovakvog hibrida ne morate razmišljati o punjenju baterije jer se ona automatski puni regeneracijom prilikom kočenja i otpuštanja papučice gasa. Iako kapacitet nije velik, baterija nudi dovoljno struje za često gašenje motora, a razlog je i prilično brzo punjenje regeneracijom. Sve to rezultira i nešto nižom potrošnjom, koja nam je nakon 7 dana bila tek 6,3 litre. To je dobar rezultat za gradski SUV s automatskim mjenjačem i 143 KS.
Također, vozačima se na izbor nude tri načina vožnje – Eco, Normal i Sport. Razlika u potrošnji između ta tri načina rada nije velika, pa će u Eco modu potrošnja pasti za oko 0,2 do 0,3 litre na 100 km, dok će se u Sport modu ona povećati za oko 0,5 litara na 100 km. Doduše, u potonjem je odziv na pritisak papučice gasa brz, no nevelika snaga neće ovaj model pretvoriti u uličnog trkača. Stoga se Normal način rada pokazao kao najbolji. Nissan je i ovom modelu ponudio e-Pedal način vožnje samo s jednom papučicom. Pohvalno je što je Nissan ostavio i klasičnu ručicu automatskog mjenjača, a ne pomodne tipke ili prekidače.
Iako nema prevelik međuosovinski razmak, koji je dug 2636 mm, Juke nije neudoban u vožnji, čak ni s 19-inčnim aluminijskim naplatcima s niskoprofilnim gumama, s kakvim je bio opremljen testni model s najbogatijim Tekna paketom opreme. Ovjes je uz to tih, a neudobno nije ni prilikom prelaska preko uspornika. Nissan je dobro napravio svoj posao. Za razliku od danas mnogobrojne konkurencije, u Nissanu su uspjeli zadržati Juke na kompaktnih 4210 mm dužine, no bez obzira na to, prostora je u prosjeku klase. Sprijeda će svi lako pronaći savršenu poziciju, a čak ni preglednost nije loša. Doduše, testni je model bio opremljen i kamerama u 360 stupnjeva, kao i parking senzorima, pa je s njime lako parkirati i na najmanjem parkirnom prostoru. Najbogatiji paket opreme donosi i kožna sjedala, a prednja su i grijana, dok grijanje upravljača nije u ponudi.
Straga je ponuda prostora takva da će se ugodno osjećati samo djeca, no ni odrasli neće prigovarati za kraća putovanja. Šteta je što nema ventilacijskih otvora, ali barem je ugrađen jedan USB priključak za punjenje, ali i praktična polica na koji možete odložiti uređaj. Prednost je i što su ISOFIX nosači lako dostupni, a za razliku od konkurencije, stražnja se vrata dosta široko otvaraju, što olakšava ulazak i izlazak iz vozila.
No nešto je drugačija situacija u prtljažniku. Naime, hibridna izvedba nudi 68 litara manji obujam prtljažnika, odnosno 354 litre, a razlog je što je bilo potrebno negdje smjestiti i bateriju. Također je iznenađenje bilo kada smo digli podnicu prtljažnika, ispod koje se nalazio rezervni kotač, što je zaista rijetkost u današnje vrijeme. Prtljažnik se može povećati preklapanjem naslona stražnje klupe, a tada mu je obujam 1237 litara, što je ponovno manje nego u benzinskoj izvedbi koja ima obujam od 1305 litara.
Što se tiče komandne ploče, ona uspješno spaja klasično i moderno. Naime, ispred vozača se nalazi analogna instrument ploča s digitalnim zaslonom smještenim između pokazivača potrošnje energije i brzinomjera. Također, analogni je i pokazivač razine goriva, ali i napunjenosti baterije, što daje nekakav retro štih. Središnji digitalni dio se može konfigurirati na razne načine, a sve se podešava putem tipki na upravljaču. A kad smo kod upravljača, moramo reći da je odlične veličine, ali i debljine, te dobro leži i u ženskoj i u muškoj ruci.
Središnji multimedijski zaslon je dijagonale 8-inča i radi izvrsno. Dovoljno je brz, a ima i dva fizička gumba putem kojih je lako upravljati, a jedina mu je mana pomalo zastarjeli dizajn softvera. Doduše, bolje da izgled nije najmoderniji, ali da sustav funkcionira kako spada, no moramo spomenuti i negativne strane. A sad opet pozitivno – komande klima uređaja su odvojene te se sastoje od gumbiju i tipki, što omogućuje lako i precizno podešavanje bez potrebe da maknete pogled s ceste. Tako bi trebao imati svaki automobil. Ispod njega je pak malena polica, u koju ćete teško staviti mobitel, a tu je i samo jedan USB priključak. To bi moglo biti malo bolje.
Nissan Juke Hybrid je jako dobar spoj u svakom pogledu, s tek nekoliko sitnica, koje možda neće ni smetati svima, a jedina prepreka pri uspjehu mu može biti cijena, a testni model košta, s dodatnom opremom, 33.220 eura. Doduše, ako izaberete N-Connecta paket opreme, cijena hibridne izvedbe pada na 29.182 eura, no za jednako opremljeni Juke s automatskim mjenjačem i 114 KS snažnim turbo benzincem trebate izdvojiti 24.705 eura, odnosno gotovo 5.000 eura manje! No s hibridnom ćete izvedbom dobiti nešto tiši rad i nižu potrošnju, pa trebate dobro razmisliti prilikom kupnje. No bez obzira na odabrani pogonski sustav, kupci koji pate na izgled, neće puno razmišljati.
TEHNIČKI PODACI – Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 Tekna | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4210 x 1827 x 1593 mm |
Osovinski razmak | 2636 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1366 kg/ 469 kg |
Veličina prtljažnika | 354/1237 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/4 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, Multi-Mode |
Snaga | 105 kW / 143 KS |
Okretni moment: | 205 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 166 km/h / 10,1 s |
Potrošnja (prosjecna l/100 km) | 6,5 |
CO2 emisija | 116 g/km |
Cijena | 33.220 eur (250.296,09 kn) |
Oprema | 8-inčni multimedijski sustav, DAB radio, 360 stupnjeva sustav kamera za parkiranje, Pro Pilot Assist paket, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, Nissan inteligentni ključ, 19-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI