Test: MG EHS PHEV Luxury

Test: MG EHS PHEV Luxury

Plug-in hibridna izvedba modela HS dobiva slovo u imenu i postaje EHS, a izvana se od standardne izvedbe razlikuje tek po dva otvora za punjenje – s lijeve strane se puni gorivo, dok se s desne strane nalazi priključak za punjenje strujom, što omogućuje i relativno povoljnu vožnju na kraćim relacijama.

Test: MG ZS EV Luxury+ Long Range
U Hrvatsku stigao novi MG SUV: novi HS starta s cijenom od 25.900 eura
MG se vratio na naše tržište s četiri modela

MG je britanska marka osnovana dvadesetih godina prošlog stoljeća, i od tada je promijenila mnogo vlasnika, a posljednji je kineska grupacija SAIC, koja se trudi vratiti MG ime na svjetsku automobilsku scenu. I kako stvari stoje, to im ide od ruke. Doduše, sada su glavni modeli SUV-ovi, iako će uskoro stići i električni sportski roadster, koji bi trebao pobuditi dodatan interes za ovom markom. Od prošle godine MG je i službeno stigao u Hrvatsku, a što se lako može zaključiti i po tome što se već dosta često mogu vidjeti njihovi modeli na cestama.

Iako prije dvadesetak godina MG nije bio pretjerano poznata marka kod nas, izgleda da bi se sad to moglo promijeniti. Bogata oprema, fer odmjerena cijena i privlačan izgled, glavne su karakteristike. Posebice ovo posljednje. Naime, nema tko nas od poznatih ili nepoznatih ljudi nije pitao koji je to lijep SUV? Izgleda kako je dizajnerski MG napravio izvrstan posao.

Kako i ne bi, kada se EHS ničime ne ističe, već je sve skladno. Prednja svjetla dolaze u LED tehnologiji i djeluju pomalo namršteno, a međusobno su spojena velikom kromiranom maskom s nizom sitnih kromiranih ukrasa i velikim MG logom u srediti. Tu su i kromirani obrubi prednjih svjetala za maglu i srebrni umetak s donje strane branika. Svi ti srebrni detalji odlično se uklapaju s crvenom bojom testnog modela.

Gledajući s boka, ovaj gotovo 4,6 metara dug SUV je također skladan. Visoka linija krova sa srebrnim krovnim nosačima, zatamnjena stražnja stakla s kromiranim obrubom, kromirani detalji na vratima i crna plastična zaštita oko čitavog vozila stvaraju privlačan izgled. Lijepi su i 18-inčni aluminijski naplatci, no radi prilično velikih otvora oko njih djeluju kao da su za broj manji. No s druge strane, 19-inčni naplatci donose i brigu oko puno skupljih guma, pa ćemo zažmiriti na taj detalj.

Jedino straga EHS djeluje pomalo generično. Ničim se ne ističe, ali sveukupan je dojam pozitivan. Stražnja svjetla su također u LED tehnologiji, na vrhu vratiju je spojler, a na dnu branika je srebrni umetak koji glumi difuzor, koji je obavijen s po jednim ispušnim otvorom sa svake strane.

Vanjske boje se nastavljaju i u unutrašnjosti gdje nas dočekuje kombinacija crne i crvene boje s ponekim srebrnim detaljom. Sjedala su presvučena kožom i dolaze s integriranim naslonima za glavu, a sam dizajn, pa čak i profiliranost, koketiraju sa sportskim  izgledom. Malo precrvena unutrašnjost je kvalitetno složena, čak bi mogli reći i bolje nego kod nekih europskih konkurenata. Površine su uglavnom meke na dodir, sve je puno prošiva, a jedino zasmeta poneka tipka koja pod prstima ostavlja jeftin dojam.Sviđa nam se i što je ručica automatskog mjenjača klasičnog izgleda, a ispred nje se nalazi pomični poklopac ispod kojeg su sakriveni USB i 12V priključci. Šteta je samo što se poklopac ne može zatvoriti dok je priključen USB stick s glazbom. Upravljač je presvučen kožom, i ugodne je debljine, no površina kože zna biti klizava, a svidio nam se i pomalo retro detalj – težina upravljača. Naime, EHS dolazi s upravljačem koji pruža veći otpor u odnosu na perolake moderne upravljače koji su bez ikakvih povratnih informacija s ceste.Na upravljaču je i niz fizičkih tipki, koje su i dalje puno preciznije od onih na dodir.

Tu su i 12,3-inčni digitalni instrumenti s nekoliko načina prikaza, a svi su pregledni, a prilično je pregledan i 10,1-inčni multimedijski sustav koji ima samo jednu manu – često je spor u radu. Naime, nakon što dotaknete neku naredbu, sustav ponekad reagira odmah, a ponekad prođu i dvije sekunde dok prebaci na izabrani dio. Također, tu je i podešavanje dvozonskog klima uređaja isključivo putem zaslona, što ne volimo ni na jednom automobilu. Doduše, MG je na središnju konzolu ugradio klavirske tipke koji su prečaci za najvažnije funkcije. A kad smo već kod tipki i prekidača, gotovo svi oni su dvobojni i kvalitetno napravljeni, ali i oku privlačni. Izgleda kako se pazilo i na detalje.

Što se tiče prostranosti i udobnosti, tu imamo samo riječi hvale. Električna sjedala se mogu podešavati u mnogo smjerova, a i upravljač ima dugi hod podesivosti po visini i dubini, pa će se svako lako moći smjestiti, a straga je prostora na razini klase. Ništa više, ništa manje. Putnike straga čekaju i ventilacijski otvori, ali i dva USB priključka za punjenje uređaja. Svakako trebamo napomenuti i kako ova izvedba serijski dolazi sa staklenim krovom koji se može otvoriti, a tu je i praktična mrežica za zatamnjivanje koja se također pomiče na struju. Pohvalno je i što se time ne oduzima puno prostora za glavu, pa će i natprosječno visoki imati dovoljno prostora.

Podizanjem poklopca motora dolazimo do novog iznenađenja i to ugrađenih plinskih opruga koji drže poklopac, a koji skriva čitav pogonski sklop koji se sastoji od 1,5-litrenog turbo benzinskog motora s četiri cilindra koji razvija maksimalnu snagu od 119 kW/162 KS i nudi 250 Nm okretnog momenta, te od elektromotora koji razvija maksimalnu snagu od 90 kW/122 KS koji nudi 230 Nm okretnog momenta. Ukupna je pak snaga sustava 190 kW/256 KS i pritom je na raspolaganju i 480 Nm okretnog momenta.

Sve navedeno donosi i dobre performanse za ovakvo vozilo. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6,9 sekundi, dok je maksimalna brzina 190 km/h. Ovo vrijedi u slučaju da je 16,6 kWh napunjena, dok su performanse bez pune baterije ipak lošije. Pritom treba napomenuti kako se ovaj model na struju može voziti sve do brzine od 140 km/h, a s punom baterijom, u praksi, možete prijeći oko 45 km na otvorenoj cesti, odnosno nešto preko 60 km u gradskoj vožnji, ovisno koliko vam je teška noga na papučici gasa. Pritom najviše ovisi i potrošnja, pa tako uz redovito punjenje baterije i vožnju po gradu možete proći i s do 4 litre benzina na 100 km, odnosno oko  do 7 litara mješovite vožnje. S druge strane, ako vam je baterija prazna, prosjek se diže na 8 do 9 litara. I to je najveći problem kod plug-in hibridnih izvedbi. Dosta su skuplje od benzinskih izvedbi, a da bi štedjeli morate redovito puniti baterije, jer bez toga trošite više nego što bi to bilo s benzinskom izvedbom koja je lakša.

Cijena za EHS Luxury je 41.443 eura i u to je uključena i metalik boja, jedina opcija kod ovog modela. Sve ostalo dolazi serijski. Jedina druga opcija je oprema Comfort, koja se može kupiti po cijeni od 38.390 eura, no ona dolazi bez panoramskog krovnog otvora, sportskih sjedala, drugačijih aluminijskih naplataka, ambijentalnog osvjetljenja i kamera u 360 stupnjeva. Razlika u cijeni između te dvije izvedbe nije prevelika, pa ako se već odlučite za ovaj model doplatite za Luxury opremu jer će vam automobil jednostavno izgledati još bolje. A ako ste još uvijek u nedoumici oko kvalitete, ne zaboravite i kako kupnjom dobivate jamstvo u trajanju od 7 godina ili 150.000 km.

TEHNIČKI PODACI: MG EHS PHEV Luxury
Dimenzije (DxŠxV) 4574 x 1876 x 1685 mm
Osovinski razmak 2722 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1775 kg/ 421 kg
Veličina prtljažnika 448/1375 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski
Snaga benzinskog motora

Snaga elektromotora

Ukupna snaga sustava

119 kW/162 KS

90 kW/122 KS

190 kW/258 KS

Okretni moment 480 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 190 km/h / 6,9 s
Potrošnja (prosjecna l/100 km) 6,5 – 8,8
CO2 emisija 43 g/km
Cijena 41.443 eur (312.176,94 kn)
Oprema Panoramski krovni otvor, Integrirana sportska sjedala od kože, Ambijentalno osvjetljenje, kamera za parkiranje u 360 stupnjeva, 10,1-inčni multimedijski sustav, DAB radio, dvozonski automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, 18-inčni aluminijski naplatci…

KOMENTARI