Test: MG HS Luxury 1.5 T-GDi DCT

Test: MG HS Luxury 1.5 T-GDi DCT

Test: Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-iW Sport – RAV4 u malom pakiranju
Mazdini noviteti na Tokyo Motor Showu
Renault Koleos za 2021. godinu ponovno dostupan s benzinskim motorom

Već smo pisali o prošlosti marke MG, kada smo pisali o plug-in hibridnoj izvedbi ovog modela, pa ćemo se ovog puta osvrnuti samo na najnoviju izvedbu modela HS koja je dostupna na našem tržištu. Naime, u početku je ovaj model bio dostupan samo kao plug-in hibrid (PHEV) pod imenom EHS, a odnedavno je dostupan i s benzinskim motorom koji se može kombinirati s ručnim ili automatskim mjenjačem, no i dalje u ponudi nema izvedbe s pogonom na sve kotače.

Kao i model EHS, od kojeg se razlikuje samo po jednom otvoru (strujnom) za punjenje manje, i MG HS je pokazao kako je izgled kao stvoren za europske kupce. Kako smo se njime zaputili na obalu, tako je i zanimanje za ovim automobilom raslo, pa su nas često i stranci pitali kakav je automobil, osim što je lijep. Izgleda kako su dizajneri ovog modela definitivno pogodili ukuse, i starih i mladih, kao i žena i muškaraca. Kako i ne bi kad su se odlično iskombinirale crvena boja karoserije, srebrni detalji i crne zaštitne plastike. Dobrom izgledu pridonose i dodatno zatamnjena stražnja stakla, a jedino bi aluminijski naplatci mogli biti veći. Naime, izgledaju kao broj-dva premalo, pa bi serijske 18-inčne naplatke rado zamijenili onima veličine 19 ili 20 inča. No ni ovako nije loše.Ipak su to detalji, a na kraju i gume su jeftinije za ovu veličinu naplataka.

Najmanje detalja ima straga, gdje ovaj model izgleda slično kao i niz drugih modela. No zato nudi širok otvor prtljažnika, a za pohvalu je i što ima dvije prave ispušne cijevi, koje su smještene u same rubove branika. Serijski dolazi i električni poklopac prtljažnika, a jedino bi voljeli da se podiže malo više, jer će svatko tko je visok iznad prosjeka lako lupiti glavom. A kad smo već kod prtljažnika, on je prosječnog obujma od 463 litre i podnicom je odijeljen od donjeg dijela u koji su smješteni alat i ostale sitnice, a ima dovoljno mjesta i za pohranu rezervnog kotača. Preklapanjem stražnjih naslona obujam raste na 1454 litre, što je ponovno prosjek, no zahvaljujući visokom krovu, iskoristiv je i za veće predmete. Također, podnica je ravna pa neće biti problema s utovarom.

Testni je model bio opremljen paketom Style, koji donosi kožna sjedala u kombinaciji crne i tamno crvene boje, a prednja su i sportska s integriranim naslonima za glavu. Paket donosi i djelomično crvenu komandnu ploču i obloge vratiju, kao i crni oblogu stropa. Sjedala su udobna i nude dovoljno potpore, a jedino što bi voljeli da su i hlađena, jer već pri kratkom parkiranju na suncu postižu visoku temperaturu. Po zimi nećete imati problema s hladnoćom jer dolaze s grijanjem.

Ispred vozača se nalazi 12,3-inčna digitalna instrument ploča dobre rezolucije, a moguće ju je i prilagođavati, iako ne nudi sve mogućnosti kao zapadnoeuropski modeli. Čitljivost je dobra i pri snažnom sunčevom odbljesku, a isto je i s 10,1-inčnim multimedijskim zaslonom. On dolazi i s navigacijom, no najveća mu je mana što je ponekad spor u radu, odnosno treba mu vremena da prihvati dodirnu naredbu. Iako postoje takozvane klavirske tipke za prečace, podešavanje automatskog dvozonskog klima uređaja se vrši samo putem zaslona. Šteta, jer to ne volimo ni u jednom automobilu. Dva USB priključka i 12V utičnica su sakriveni ispod poklopca, kojeg je nemoguće zatvoriti osim ako nemate one minijaturne USB stickove. Također, primijetili smo kako sustav bez problema čita USB stick s oko 90 GB glazbe, a za koji smo primijetili da pojedini testni automobili to ne mogu učiniti.

No ono što nas oduševljava je kvalitetno složena unutrašnjost, bez škripanja i cviljenja, s preciznim razmacima i materijalima koje nismo očekivali u ovom vozilu, a pritom mislimo samo pozitivno. Doduše, tu i tamo ima poneka tipka napravljena od jeftine plastike, no sveukupan je dojam i više nego pozitivan. Što se tiče prostranosti, sprijeda je dovoljno prostora, a iako se sjedi povišeno, ni visoki vozači neće imati problema s prostorom, a iako je ugrađen stakleni krov, neće nedostajati prostora ni straga. Tamo će i odrasli imati dovoljno prostora, a osim ugodnog središnjeg naslona, putnike straga očekuju i ventilacijski otvori, ali i dva USB priključka za punjenje.

Najveća novost testnog modela je motor, a riječ je o 1,5-litrenom turbo benzinskom motoru s četiri cilindra, koji je u našem slučaju bio uparen sa 7-stupanjskim automatskim DCT mjenjačem. Nudi se i sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, no kako je cijena za obje izvedbe ista, ova će izvedba zasigurno biti čest izbor. Iako u većini vremena funkcioniraju odlično, motor i mjenjače se ponekad ne mogu razumjeti pa može doći do laganog trzanja, no to se događa zaista rijetko, a za duža putovanja ovo je odlična kombinacija.

Motor razvija maksimalnu snagu od 119 kW/162 KS i pritom nudi 250 Nm okretnog momenta, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 190 km/h i za ubrzanje od 9,9 sekundi. Budimo realni, ovaj automobil nije namijenjen sportskoj vožnji, a sve zadatke koje ćete staviti pred njega obavit će bez problema, a jedina mana mu je nešto viša potrošnja. U prosjeku smo trošili 9,2 litre, što u praksi znači oko 10 litara u gradu, odnosno oko 8,5 litara na otvorenoj cesti, odnosno oko 9 litara na autocesti. No zato je za pohvalu spremnik goriva koji ima obujam od 55 litara, pa neće biti potrebno često stajati na benzinskim postajama.

Osim klasičnog načina vožnje D, moguće je odabrati i S, odnosno sportski način rada mjenjača, i stvarno se pritom osjeti bolji odziv na gas, a prebacivanje u višu brzinu je pri nešto višim okretajima. Doduše, tada je i buka nešto veća, no u normalnoj vožnji motor je gotovo nečujan. Vožnja je udobna, iako ne voli naglije pokrete, jer se onda karoserija malo ljulja, no ništa opasno. Ipak je riječ o obiteljskom automobilu koji je namijenjen ugodnoj vožnji do cilja.

MG je napravio dobar posao s cijenom ovog modela, jer je ukupna cijena od 30.200 eura, bez Style paketa, ustvari početna cijena konkurentnih modela koji nude puno manje opreme. Još uvijek mu fale neke finese, no zato je cijena povoljna, pa ćete na njih zaboraviti već pri odlasku iz salona.

TEHNIČKI PODACI: MG HS Luxury 1.5 T-GDi DCT
Dimenzije (DxŠxV) 4574 x 1876 x 1685 mm
Osovinski razmak 2720 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1535 kg/ 488 kg
Veličina prtljažnika 463/1454 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzinski/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, 7 stupnjeva
Snaga 119 kW / 162 KS
Okretni moment 250 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 190 km/h / 9,9 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 9,2
CO2 emisija 174 g/km
Cijena 30.700 eur (231.309,15 kn)
Oprema MG Pilot paket sigurnosnih sustava, sustav kamera u 360 stupnjeva, sportska kožna sjedala, 10,1-inčni multimedijski sustav, 12,3-inčni digitalni instrumenti, automatski dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci…

KOMENTARI