Test: Mazda CX-80 3.3 E-Skyactiv D Takumi Plus

Test: Mazda CX-80 3.3 E-Skyactiv D Takumi Plus

Ovo je najnovija Impreza sa STI dodacima
Subaru je proizveo 20 milijuna vozila s pogonom na sva četiri kotača
Nakon hibridne i plug-in hibridne izvedbe, stiže i električna Toyota C-HR+

Nedavno smo imali na testu najveću Mazdu, CX-80 u izvedbi s plug-in hibridnim pogonskim sustavom i sedam sjedala, a sada nam je na test pristigla izvedba s turbo dizel motorom i šest cilindara, ali i u konfiguraciji sa šest sjedala, odnosno po dva sjedala u svakom redu i s bogatim paketom opreme Takumi Plus.

A upravo ta konfiguracija nudi pregršt prostora za dvije osobe u drugom redu, a umjesto trećeg sjedala tu je praktična konzola s velikim spremnikom i držačem čaša, a sjedala su jednako udobna kao i sprijeda. Osim toga, i nudi jednake mogućnosti podešavanja, a ujedno su grijana i ventilirana, pa ni po najvećim vrućinama, a ni hladnoćama, neće biti kukanja sa stražnjih sjedala. Osim toga, ugrađena je i trozonska klima, pa si putnici straga mogu sami određivati temperaturu zraka. Sjedala se mogu podešavati i po dužini, pa ako nitko ne sjedi u trećem redu, ovako konfiguriran CX-80 može poslužiti i za VIP prijevoz.

Što se trećeg reda sjedala tiče, tamo će se najbolje osjećati djeca, koja će se i najlakše smjestiti tamo, dok bi odrasli ipak mogli imati problema s ulaskom, jer bez obzira na povećan međuosovinski razmak od čak 3.120 mm, pristup trećem redu nije baš lagan i jednostavan. No kada se tamo netko smjesti, osjećat će se ugodno.

Obujam prtljažnika također varira, pa kada su u upotrebi sva tri reda sjedala, prtljažnik broji obujam od tek 258 litara, no s preklopljenim trećim redom sjedala dobiva se obujam od 687 litara. Podnica je u potpunosti ravna i podstavljena finim materijalima, no postoji rupa između dva sjedala u drugom redu, što bi nekome moglo zasmetati, jer se prtljažnik ipak ne može u potpunosti odvojiti. Ako pak preklopite i drugi reda sjedala, obujam prtljažnika raste na čak 1971 litru, a zahvaljujući pravilnim linijama i dobro iskoristivo.

Moramo priznati kako nam se svidjela svjetla unutrašnjost, iako znamo kako će nakon godina korištenja sve to potamniti, no upravo to svjetlo uređenje daje dojam dodatne prostranosti. Osim toga, tuje i mnogo fizičkih prekidača koje uvijek volimo vidjeti u novim automobilima, a sve kako bi upravljanje raznim funkcijama bilo lakše. Odlično odmjerene debljine, upravljač na sebi ima samo fizičke tipke, a iza njega su smješteni digitalni instrumenti jednostavnijeg dizajna, no ujedno i dobre čitljivosti. I multimedijski zaslon je jednostavnog dizajna, neki bi rekli i zastarjelog, no ništa vam ne odvlači pažnju, a upravljanje i snalaženje je jednostavno i intuitivno, a sve se radi s pomoću tipki i kotačića koji su ugrađeni između prednjih sjedala. Jednostavno je i upravljanje klimatizacijom baš zahvaljujući fizičkim tipkama. Između prednjih sjedala se nalazi i ručica automatskog mjenjača, kao i tipka za odabir načina vožnje, te prekidač za paljenje kamera, koji je na logičnom mjestu kako bi se mogao brzo aktivirati kod parkiranja. Za pohvalu je i široki i udobni središnji naslon za ruke, a jednako su udobni i nasloni na vratima. Debelo su podstavljeni, no treba vidjeti kako će izgledati nakon višegodišnjeg korištenja.

No ono što je ugrađeno ispod poklopca motora izmamit će osmijeh domaćim kupcima. Naime, riječ je o 3,3-litrenom turbo dizel motoru sa 6 cilindara koji daje odličan zvuk i u mirovanju, ali i pri snažnijem pritisku papučice gasa. Razvija maksimalnu snagu od 254 KS i pritom nudi 550 Nm okretnog momenta, a pridodana mu je i blagohibridna tehnologija, pa pri otpuštanju papučice gasa, motor se gasi, a to smanjuje potrošnju. Motor je uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, dok se snaga prenosi na sve kotače. Ovo nije sportski auto, no za udobnu i dugotrajnu vožnju je idealan. Motor se lako nosi s 2,2 tona teškom karoserijom, a najbolje se snalazi na otvorenoj cesti i autocesti, kada i najmanje troši. Nama je prosjek bio 7,7 litara, a dosta smo vremena proveli u gradskim gužvama. A zanimljivo je da pri vožnji na autocesti od 120 km/h prosječna potrošnja je tek malo iznad 6 litara. I upravo se ovdje vidi kako je riječ o modelu koji je stvoren za duga putovanja autocestom.

Jedini problem ovog modela može biti cijena, koja je viša nego kod PHEV izvedbe, no ipak nudi bolji i ljepši zvuk, a isto tako vas i oslobađa svakodnevnog navlačenja kablova i punjenja baterije. Ako se nas pita, isplati se doplata za dizelaša. Testni model košta 80.366 eura, no najpovoljnija izvedba kreće od 67.129 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4999 x 1890 x 1713 mm
Osovinski razmak 3120 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 2131 kg/ 650 kg
Veličina prtljažnika 258/687/1971 litara
Vrsta motora/broj cilindara Turbo dizel/4, blagohibridni
Pogon Svi kotači
Mjenjač Automatski, 8 stupnjeva prijenosa
Snaga 187 kW/254 KS
Okretni moment 550 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 219 km/h / 8,4 s
Prosječna potrošnja 7,7 l/100 km
CO2 emisija 151 g/km
Cijena 80.366 eur
Oprema 12,3-inčni multimedijski sustav, BOSE audio sustav, head-up zaslon, digitalni instrumenti, panoramski krovni otvor, trozonski automatski klima-uređaj, električna kožna sjedala, sjedala u 1. i 2. redu grijana i hlađena, 6 sjedala (3 reda), električno podesiv upravljač, LED svjetla, kamere u 360 stupnjeva, 20-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI