TEST Isuzu D-Max 1.9 Twin Turbo 163 4×4 SpaceCab Solar

TEST Isuzu D-Max 1.9 Twin Turbo 163 4×4 SpaceCab Solar

Pickup vozila sve se češće viđaju na domaćim cestama, ne samo izvan gradova nego i u (većim) gradovima

TEST Renault Twizy Intens Red 80
TEST Mazda6 2.2 CD184 AT Takumi Plus
TEST Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D 177 Premium

Testirani Isuzu D-Max dužine je 5,3 metara, dakle slično kao i većina ostalih pickup vozila, a zauzvrat nudi mogućnost odabira između tri kombinacije prostora u kabini i tovarnog prostora. Jednostruka kabina nudi samo prednja sjedala i duži utovarni prostor dužine 2305 mm, testirani Space Cab je četverosjed s dva dodatna sjedala straga dok dvostruka kabina nudi prava sjedala i u stražnjem dijelu kabine. Utovarni prostor kod testirane produljene verzije je dužine 1795 mm. Sam tovarni prostor može biti i zatvoren roletom te nadograđen dodatkom s prozorima i bez prozora.

Na stražnja sjedala se mogu smjestiti dvije osobe, a ulazak je olakšan jer ne postoji B stup

Bez trošarine i uz odbitak PDV-a

Uz sve nabrojano, kupcima će sigurno biti najzanimljivija mogućnost 100-postotnog odbitka PDV-a (D-Max spada u N1 kategoriju). Tada testirani pickup Isuzu D-Max s produljenom kabinom, pogonom na sve kotače i paketom opreme Solar košta 204.000 kuna, a ako ne možete odbiti PDV cijena ovako opremljenog vozila s metalik bojom je 255.060 kuna (plus kadica u tovarnom dijelu 4600 kn). Na Space cab i jednostuku verziju ne plaća se trošarina, a trošarina ide samo na dvostruku kabinu. Inače, najpovoljnija cijena po kojoj Isuzu D-Max možete nabaviti je 132.132 kune, a odnosi se na jednostruku kabinu, stražnji pogon te odbitak PDV-a (s PDV-om cijena je 165.165 kuna)

Vrlo moćan stroj

S podnicom od tla izdignutom za 22,5 cm D-Max je vrlo moćna ne samo pojava nego i u stvarnosti s njim možete otići bilo gdje. U gradu i na otvorenoj cesti koristimo stražnji pogon, ali po potrebi tu su stalni pogon na sve kotače te reducirani 4WD kada se mijenjaju prijenosni omjeri i naglasak stavlja na snagu pri maloj brzini kretanja. Turbodizelski Ddi motor s četiri cilindra obujma je 1,9 litara, to je novi motor koji je zamijenio prethodni 2.5. Snagu od 163 KS (120 kW) Isuzu razvija elastično, uz vrlo kratak prvi stupanj pa nekada čak možemo krenuti i iz drugog stupnja koji je nešto duži. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva srednje je dugih hodova ručice. Sam motor se, uz elastičnost, pokazao vrlo dinamičnim, agilnim i nešto bučnijim pri startu vozila. Doslovce se iznenadite kako snažno potegne masu od gotovo dvije tone (1974 kg), a okretni moment od 360 Nm dostupan je pri 2000 okr/min. Najveća brzina koju može postići je 180 km/h, uz 12,1 sekundu s mjesta do 100 km/h. Upravljač je srednje precizan, zahtijeva nešto više kontrole. Kočnice se odlično nose s teretom. Prosječna potrošnja goriva, uz uključenu gradsku i izvangradsku vožnju nam je bila 8 do 10 litara. Iako ima velik međuosovinski razmak, vožnja s praznim vozilom je nešto grublja po neravnim cestama.

Povišena kabina

Visina podnice je na 830 mm

Ulazak u kabinu zahtijeva veći iskorak, osjeti se visina i pri izlasku iz vozila pa bi kupnja dodatne stepenice dobro došla. Na stražnja sjedala ulazi se otvaranjem stražnjih vrata koja se ne naslanjaju na B stup jer ga nema. Sjedala su omanja i nisu niti zamišljena za duže vožnje, ali će dobro doći ukoliko ujutro u vozilu vozite djecu, dok recimo kao vlasnik OPG-a idete na svoju njivu, a tamo vas čeka traktor jer ga ne morate voziti svaki dan kući. Pukne li vam guma na traktoru, kombajnu ili nekom drugom radnom stroju, smjestite ju u tovarni prostor i tako riješite problem daleko od prometnice.

Interijer u D-Maxu je klasično uređen, uz touch ekran na kojem je smješteno sve što se smjestiti moglo pa je potrebno više koncentracije pri traženju sata, preciznijeg pritiska na radijsku stanicu koju želimo promijeniti. Malo niže se nalaze kružni prekidači ručnog klima uređaja koji je u takvom obliku najpraktičnije rješenje jer bez gledanja u vožnji možemo regulirati temperaturu u kabini. Plastika u interijeru je tvrda na dodir, jednostavna za održavanje, a po kokpitu je smješten veći broj pretinaca, uz praktične držače za čaše na obje rubne strane. Prednja sjedala su udobna i za duže vožnje, vozačka pozicija je jako dobra i pregledna pa Isuzu D-Max parkiramo bilo gdje bez ikakvih problema i straha. Imamo i stražnju kameru koja nam vjerno prikazuje sliku na stražnjem dijelu vozila, a stražnji prozor je velik pa i na taj način imamo dobru preglednost situacije iza nas. Treba nam samo dovoljno prostora da se smjestimo s ovako dugim vozilom.

Konkurencija je u ovom segmentu prisutna na hrvatskom tržištu, mnogi proizvođači su prepoznali potencijal pa nude također zanimljive modele, ali po ničemu nisu superiorniji u odnosu na Isuzu D-Max koji nudi moderan vanjski izgled s prednjim dnevnim LED svjetlima, dinamično postavljenu prednju masku, prostranost i dinamičan motor te mogućnost vuče prikolice do 3,5 tona i nosivost do 1045 kilograma.

KOMENTARI