Test: Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-iW Sport – RAV4 u malom pakiranju

Test: Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-iW Sport – RAV4 u malom pakiranju

Nova Toyota Yaris Cross je novopridošlica u sve brojniju gradsku klasu SUV modela, a prema isprobanom možemo zaključiti kako je riječ o zanimljivom i sposobnom modelu, koji je puno više od samo ''podignutog'' Yarisa, a među rijetkima je koji se nudi i s pogonom na sve kotače.

Test: MG HS Luxury 1.5 T-GDi DCT
U salone stigla Toyota Yaris Cross, gradski SUV koji je dostupan i kao hibrid s pogonom na sve kotače
Renault Koleos za 2021. godinu ponovno dostupan s benzinskim motorom

Toyota je po svojim terencima i SUV modelima uvelike poznata u cijelom svijetu, a mnogi će reći kako kaska s ponudom u sve mnogobrojnijoj ponudi gradskih SUV modela. No, iako se Yaris Cross prvi puta predstavio prošle godine, Toyota je već u ponudi imala jedan gradski SUV i to još 2008. godine – Urban Cruiser, kojeg se rijetki sjećaju, a koji se još rjeđe može vidjeti na cestama. Bio je to model s japanskog tržišta koji se pojavio ipak malo prerano, a već tri godine kasnije je bio povučen s europskog tržišta. A sada Toyota širi svoju ponudu potpuno novim modelom Yaris Cross, no u odnosu na Yarisa, nudi mnogo toga više.

Pa prvo možemo reći kako nudi nešto više prostora, iako imaju isti međuosovinski razmak od 2560 mm, no Yaris Cross je 20 mm širi (1765 mm) i 240 mm duži (4018 mm), a tu je i 111 litara veći obujam prtljažnika, odnosno ukupno 397 litara, koji se preklapanjem stražnje klupe može povećati na 1097 litara. Tu je i dvostruko dno koje će uvelike olakšati razdvajanje prtljage, a omogućuje i potpuno ravnu utovarnu površinu kada su sjedala preklopljena. Osim toga, i karoserija ima povećan razmak od tla na čak 170 mm što olakšava ulazak i izlazak iz vozila. A prava je šteta što i Cross izvedba ima prilično mali kut otvaranja stražnjih vratiju, pa je stavljanje djeteta u sjedalicu malo teže, no kad jednom uđete, prostora će biti dovoljno.

Prostora za koljena na stražnjim sjedalima je jednako kao i u standardnom Yarisu, no zahvaljujući nešto većem prostoru za glavu i okomitijem sjedenju, imate osjećaj veće prostranosti, dok sprijeda nema nikakvog prigovora na prostor. Sjedi se povišeno, pa je i preglednost bolja, a Cross izvedba donosi i prednji središnji naslon za ruke s pretincem. Pretinac je mali, a površina naslona nije prevelika, no ipak je tu i dolazi serijski, stoga je šteta što sa stražnje strane nema ni ventilacijskih otvora, ali ni USB priključaka za punjenje uređaja.

Na prvi pogled komandna ploča je ista kao i kod Yarisa, no kad se malo dublje zagledate, vidite kako ipak postoje razlike, a najočitija je instrumentna ploča, koja je poznata iz ostalih Toyotinih modela, a sastoji se od 7-inčnog zaslona koji je postavljen u sredinu i oko kojeg se nalaze analogni pokazivači – brojač okretaja s jedne strane, a pokazivač temperature motora i razine goriva s druge strane. Zaslon je pregledan i nudi dovoljno informacija, ali se ne može posebno prilagođavati, a nudi i dio s informacijama o vožnji.

Središnjom konzolom pak dominira 8-inčni multimedijski zaslon oko kojeg su postavljene fizičke tipke koje vas vode do prečaca za najvažnije funkcije. Iako dizajnerski softver nije najljepši, prikaz se može dovoljno prilagođavati, a uvijek može proći kao retrodetalj u modernom vozilu, pa mu to nećemo uzeti za zlo. Tu je i praktična polica ispred suvozača koja dobro dođe za odlaganje sitnica, a koja se nastavlja na policu iznad komandi ručnog klima-uređaja, dok uvijek dobro dođe i dodatna polica ispred mjenjača, a gdje je ugrađen i bežični punjač mobitela. Upravljanje i podešavanje svim funkcijama je lako i vrlo brzo ćete naučiti gdje se koja nalazi i moći ćete podešavati gotovo sve funkcije vozila bez potrebe za micanjem pogleda s ceste.

Vratimo se sad na vanjski izgled vozila, koji se podosta razlikuje od onoga s Yarisa, osim straga, a tu su i detalji s već spomenutog modela RAV4, s kojeg su preuzeti pravokutni otvori oko kotača, koji su obloženi plastičnom zaštitom koja se proteže oko čitavog vozila. Uz to, visoki prednji dio vozila s većom maskom i novodizajniranim svjetlima daju mu robustan izgled, dok je stražnji dio, kako smo već spomenuli, najsličniji Yarisu sa svjetlima koja se protežu čitavom širinom vozila i koja su zatamnjena i koja se odlično stapaju sa zatamnjenim stražnjim staklom i crnim krovom. Dizajnerski detalj koji se pak može vidjeti sprijeda i straga su okomito postavljene uske trake, koje su sprijeda LED dnevna svjetla, dok su straga to tzv. mačje oči. Sve u svemu, Yaris Cross zanimljiv je iz svih kuteva.

Što se pak pogonskog motora tiče, u ponudi je 1,5-litreni atmosferski benzinac, dok je opcija poznati samopunjivi hibridni sustav uz koji se može naručiti i pogon na sve kotače, što je zaista rijetkost u ovoj klasi. No vratimo se mi na 1,5-litreni atmosferski motor koji razvija maksimalnu snagu od 92 kW/125 KS i pritom nudi do 153 Nm okretnog momenta, a uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Iako smo već naviknuti na malene turbobenzince, Toyota je otišla u drugom smjeru i ponudila atmosferski motor koji najveći okretni moment ima tek pri 4800 okretaja, a svakako je zanimljiva i činjenica što nema ugrađen Start/Stop sustav, što je također rijetkost. Jedan od razloga je što ovako izrada košta manje, a bez obzira na to, Yaris Cross s tim je motorom i iznenađujuće štedljiv! Da, prosjek nam je bio 6,5 litara, dok s malo pažljivijom nogom na gasu na otvorenoj cesti troši tek malo iznad čak i ispod 5 litara, dok će najviše trošiti na autocesti – između 7 i 8 litara, ako se vozite do 140 km/h.

Uz to, i motor je iznenađujuće živahan, pa ovaj model može biti i zabavan za vožnju, no pri bržim prolascima kroz zavoje osjeti se više težište nego kod Yarisa, pa ćete na takvim cestama ipak biti oprezniji s gasom. No, treba imati na umu da to nije automobil za „ganjanje“, već gradski model kojim ćete bez straha sići s asfalta kako biste mogli stići na neko izletište, a neće vam biti ni žao popeti se njime i na nešto viši rubni kamen.

Testni model je koštao 182.800 kuna, no s jednobojnom karoserijom cijena pada na 179.900 kuna. Nije malo, ali nije ni puno u odnosu na konkurenciju. Početni model s opremom Luna košta 149.900 kuna, a ako ne patite na mnogo šminkerske opreme i s njime ćete biti zadovoljni jer donosi sve što je minimalno potrebno za ugodnu vožnju. S druge strane cjenika je Elegant izvedba za koju treba izdvojiti 198.900 kuna. Hibridna inačica starta od 207.300 kuna, s paketom opreme Sport i tu treba napomenuti serijski automatski mjenjač, dok je pak najpovoljniji hibrid 178.200 kuna, dok doplata za AWD pogon na sve kotače košta 19.900 kuna i dostupan je isključivo na hibridnoj inačici.

Yaris Cross zasigurno nije savršen automobil, jer takav ni ne postoji, no nudi mnogo toga što će se svidjeti mnogima, a i cijena mu nije pretjerana računajući da možete imati garanciju i do 10 godina, ako servisirate vozilo u ovlaštenom servisu, a to je nešto što će prevagnuti kod mnogih kupaca.

 

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 4180 x 1765 x 1595 mm
Osovinski razmak 2560 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1110 kg/ 426 kg
Veličina prtljažnika 397/1097 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzin / 3
Obujam/pogon 1490 ccm / prednji kotači
Mjenjač Ručni, 6 stupnjeva
Snaga 92 kW / 125 KS (pri 6600 okr/min)
Okretni moment: 153 Nm (4800 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 180 km/h / 10,9 s
Potrošnja (prosječna l) 6,5 litara
CO2 emisija 130 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/ne
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema klima-uređaj, DAB radio, 8-inčni infotainment zaslon, LED prednja i stražnja svjetla, 17-inčni aluminijski naplatci, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera, 7-inčni zaslon instrument ploče…

KOMENTARI