Test: Hyundai Kona 1.6 Gdi HEV 6DCT Premium Plus

Test: Hyundai Kona 1.6 Gdi HEV 6DCT Premium Plus

Druga generacija Kone je odraslija, ali i veća, pa nudi više prostora za putnike, ali i za prtljagu, a i dalje je dostupna s benzinskim motorima, kao hibrid, te u potpuno električnoj izvedbi, a mi smo testirali hibridnu izvedbu koja u neku ruku zamjenjuje dizel izvedbu.

Nissan najavljuje inovativan elektrificirani motor za Qashqai: e-POWER
Britanski mediji tvrde: Budući T-Roc je posljednji Volkswagen s “čistokrvnim“ ICE motorima
Veliki redizajn za Nissan Qashqai

Hyundai je prvu generaciju Kone predstavio 2017. godine, a to je bio pokušaj jedinstvenog dizajna u klasi koji je mogao biti totalni hit, ali isto tako i potpuno promašaj. No kao što i sami znate, Kona je postala hit i ljudima se svidio baš taj jedinstveni dizajn u klasi. Stoga je i u drugoj generaciji Hyundai odlučio nastaviti istim putem, te je krajem 2022. godine predstavio drugu generaciju Kone koja ponovno dolazi u jedinstvenom dizajnu, ali i u većem izdanju. Iako se to na prvu možda ne čini, no nova Kona je od prethodne generacije duža za čak 18,5 cm, šira za 2,5 cm i viša za 2 cm, dok je međuosovinski razmak narastao za 6 cm. Sva ta povećanja se osjete u kabini i u prtljažniku, pa sada svi ugodnije sjede, a prtljažnik je narastao za 104 litre na 466 litara u osnovi, odnosno za 157 litara kada su preklopljena stražnja sjedala, pa mu je sada obujam 1300 litara.

Što se samog izgleda tiče, jedinstvenost je i dalje bila glavna misao vodilja. Prednja svjetla su postavljena u gornje kuteve branika, a između maske i poklopca motora elegantno je smještena LED traka koja se proteže čitavom širinom vozila i izgleda efektno. A vrlo slično dizajnersko rješenje je napravljeno i straga – svjetla su postavljena u gornje kuteve branika, a ispod stražnjeg prozora je LED traka koja ističe širinu vozila. Sve linije su sada zaobljenije, no i dalje su oko kotača pravokutne zaštite crne boje koje mu daju robustan izgled. Tu su i efektno dizajnirani 18-inčni aluminijski naplatci, a šlag na tortu je dvobojna karoserija. Kod Kone se ističe još jedan detalj – aktivna prednja maska motora koja se otvara i zatvara, ovisno o tome koliko zraka je potrebno motoru.

Kona je postavljena na novu K3 platformu, te su u ponudi ostale gotovo sve motorne izvedbe kao i ranije. Naravno, više nema dizelaša, ali se i dalje mogu birati benzinske, hibridne ili električne inačice. Na test nam je pak stigla hibridna izvedba koja bi trebala zamijeniti dizelsku, a po prosječnoj potrošnji, ako se vozite uglavnom po gradu, bi to mogla i uspjeti. Naime, iako je nama prosjek bio 6,4 litre, a rezultat je toga međugradska vožnja i autocesta, u gradu se lako može proći i s manje od 5,5 litara! To je dobar rezultat za hibridnu izvedbu koju pokreće 1,6-litreni benzinac kombiniran s elektromotorom koji daju ukupnu snagu sustava od 141 KS. Motor je uparen sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem koji dobro obavlja svoj posao, no nekima će njegov smještaj biti pomalo čudan. Naime, postavljen je na stup upravljača, ali ne desno gore kako je kod većine automobila, već je postavljen ispod brisača. Uz to, ima i poseban oblik, a za odabir smjera vožnje zakreće se njegovim vrhom. No i dalje je to bolje od samih tipki na središnjoj konzoli.

Performanse nisu sportske, no i više nego dovoljne za svakodnevnu vožnju. Ubrzanje do stotke traje malo više od 11 sekundi, dok je maksimalna brzina 165 km/h. Osim toga, sve je podešeno na udobnost, pa će i nakon dužih vožnji putnici biti ugodno smješteni. A razlog tome su sjedala presvučena u kombinaciji kože i tkanine, a iako na prvi pogled ne izgledaju nešto, iznimno su udobna, kako sprijeda, tako i straga.

Osim više prostora za koljena i glavu, putnici straga mogu uživati i u podesivom nagibu naslona, što također pridonosi udobnosti, a tu su i ventilacijski otvori, ali i dva USB-C priključka za punjenje uređaja, a uz njih je napravljen i maleni pretinac, taman da imate mjesta odložiti uređaj koji punite. Za koljena će nedostajati mjesta jedino ako su prednja sjedala pomaknuta do kraja, iako će se i onda djeca ugodno osjećati. Sprijeda vlada raskoš prostora, a čak bi se usudili reći da ga ima gotovo jednako kao i u klasi većim modelima. Rezultat je to pametnog uređenja i veće širine. Također, između prednjih sjedala ima izuzetno mnogo prostora, a na otvorenoj polici bez problema stane i veća ženska torba. Rezultat je to micanja mjenjača na upravljač, pa je iskoristivost velika.

Instrument pločom nominiraju dva zaslona, svaki dijagonale 12,3 inča. Lijevi se koristi kao prikaz instrumenata, a desni je multimedijski. Iako se instrumenti vizualno mogu djelomično konfigurirati, uvijek su tu dva okrugla pokazivača jer se u njima prikazuje snimka kamere koja prati mrtvi kut, a koja se aktivira paljenjem pokazivača smjera. To smo već viđali na Tucsonu i ostalim novijim Hyundaijevim modelima, a ovo je jedan od najboljih pokazatelja kako proizvođači nekad znaju i dobro iskoristiti neke mogućnosti. Šteta je samo što je taj prikaz rezerviran za najbolji paket opreme.

Središnji multimedijski zaslon je jednostavnijeg dizajna, ali je zato i čitljiviji, i dovoljno je brz u radu. Također se može prilagoditi prikaz informacija, no tek slijede odlične informacije. Naime, nova Kona ima odvojene tipke za upravljanje glazbom s fizičkim tipkama i dva okrugla gumba, te odvojene komande dvozonskog klima uređaja! Sve funkcionira dobro i neupadljivog je izgleda. Da čovjek ne povjeruje da je netko konačno ponudio sve ono što se već desetljeće izbacuje iz vozila. Ovo je za nas dodatnih 5 pluseva!

Podno toga su smještena dva USB priključka i 12V utičnica, a zanimljivo je kako jednostavno možete jedan USB priključak prebacivati iz samo punjenja u punjenje i multimediju, odnosno birate što želite. Stvarno pozitivno iznenađenje i rješenje. Tu je i podloga za bežično punjenje mobitela, a podno njega su ponovno fizičke tipke! Ponovno pozitivno iznenađenje. Njima se upravlja grijanjem sjedala, upravljača i kamera, a u sredini je veliki okrugli gumb putem kojeg se odabire način rada. Hyundai je stvarno vrhunski uredio i dizajnirao unutrašnjost, a jedini nedostatak je korištenje isključivo tvrde plastike, no radi svega ostaloga to ćemo zaboraviti.

Hyundai je s drugom generacijom Kone napravio veliki korak, možda čak i dva, unaprijed, a to prati i cijena koja je viša nego kod prethodnika, no na razini konkurenata. Testni model je ujedno i najbolje opremljeni hibrid, a s dodatnom opremom je ona narasla na 35.930 eura. Najpovoljniji hibrid dolazi sa Style opremom po cijeni od 29.900 eura. Najpovoljnija benzinska izvedba sa 120 KS košta 22.990 eura, a u ponudi je i izvedba sa 198 KS koja je osim pogona na dva kotača (od 26.830 eur) dostupna i s pogonom na sve kotače (od 31.350 EUR). Naravno, najskuplja je električna izvedba čija cijena starta od 39.990 eur (156 KS, 48,4 kWh), odnosno od 44.490 eur (217 KS, 65,4 kWh).

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4350 x 1825 x 1585 mm
Osovinski razmak 2660 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1366 kg/ 469 kg
Veličina prtljažnika 466/1300 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, 6 stupnjeva
Snaga 104 kW / 141 KS
Okretni moment 265 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 165 km/h / 11,2 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 6,4
CO2 emisija 108 g/km
Cijena 35.930 eur
Oprema 12,3-inčni digitalni instrumenti i 12,3-inčni multimedijski sustav, automatski dvozinski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, grijana sjedala i upravljač, potpun sigurnosni paket, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI