Test: Hyundai Ioniq 6 AWD Ultra

Test: Hyundai Ioniq 6 AWD Ultra

Ioniq 6 je luksuzna električna coupe limuzina koja nudi brzo punjenje, dobru autonomiju u gradu, prostranost u kabini, mnogo tehnologije i jedinstven izgled s kojim ste uvijek u centru pažnje. Baš kao da je stigla iz budućnosti.

Abarth 500e: električna zvjerka
SoltiQ je domaća autonomna solarna punionica, i prva takva u EU
Započela je serijska proizvodnja Mazde MX-30 e-Skyactiv R-EV

Iako je Hyundai u povijesti imao modele potpuno bezličnog dizajna, s modelom Ioniq 6 je nadmašio samog sebe. Da nas krivo ne shvatite, zadnjih dvadesetak godina Hyundai predstavlja sve zanimljivije i ljepše automobile koji se izdvajaju od ostalih automobila, a upravo je testni model baš takav. Futuristički dizajn coupe limuzine s kamerama umjesto retrovizora nigdje nije prošao nezapaženo. Hyundai je pri dizajnu najviše pozornosti pridodao otporu zraka, koji je izuzetno niski 0,21, a sve kako bi ekonomičnost bila što veća.

Ova 4855 mm limuzina ima visini od 1495 mm, postavljena je na E-GMP platformu za električna vozila, a vozi se na 20-inčnim kotačima. Iako postoje izvedbe s jednim motorom, testni model je bio pokretan s dva elektromotora koji daju ukupnu snagu od 239 kW/325 KS, dok se snaga prenosi na sve kotače. Osim toga, tu je i 77,4 kWh baterija koja nudi dobru autonomiju zahvaljujući niskoj potrošnji. Iako nam je prosjek potrošnje bio 19,7 kWh/100 km, razlog je čest boravak na otvorenoj cesti i autocesti.

Naime, tijekom čiste gradske vožnje prosjek pada na 17 kWh, dok će na autocesti potrošiti i 25 kWh, ovisno koliko pritišćete papučicu gasa. Ako putujete brzinama od 130-140 km/h tada možete računati s prosjekom od oko 22 do 23 kWh. Dok je na otvorenoj cesti prosjek oko 20 kWh. To znači da je autonomija s jednim punjenjem u gradu oko 450 km, dok će ona na autocesti biti oko 330 km. Ioniq 6 nudi i podrška za brzo punjenje, a na HT brzoj punionici se auto sa 64 na 98 % napunio za manje od sat vremena. Treba imati na umu kako ovaj automobil može i napajati vašu kuću ili vikendicu, ako za time ima potrebe.

Sama vožnja je ugodna, a ovjes je tvrđi, pa zna neugodno poskakivati na lošim prometnicama, no u pravilu je vožnja ugodna. Tome pridonose i velika tišina, čak i pri višim brzinama, a Hyundai je napravio odličan posao s izolacijom. Jedino što čujete iz vana je šum vjetra, koji se jače čuje tek pri brzini iznad 140 km/h, no i tada nije glasno, pa i dalje možete pričati normalnim tonom.

Vraćamo se sad na dizajn koji je, po nama, uspješniji bočno i straga nego sprijeda, gdje svjetla izgledaju prilično obično, posebice ako ih usporedimo s onima straga, no čitavim dizajnom dominiraju, hajdemo ih tako nazvati, male kockice. Ima ih na svjetlima, u retrovizorima, branicima, ali i u unutrašnjosti, a to nam se svidjelo.

Stražnji dio nas pomalo podsjeća na Porsche 911, a tome su najviše zaslužna spojena svjetla postavljena tik iznad branika i veliki stražnji spojler. Straga se ističe i masivni branik sa svjetlima za maglu i svjetlima za vožnju unatrag koja su postavljena okomito i koja dodatno naglašavaju širinu vozila. Straga su dizajneri odlično uklopili zaobljene i oštre linije pod pravim kutem. Gledajući s boka, linije su jednostavne i zaobljene s padajućom linijom prema kraju vozila, a tu se posebno ističu i 20-inčni aluminijski naplatci. Jedino nam je dizajn sprijeda nekako nedorečen, no tu su „kriva“ prednja svjetla jednostavnog oblika, dok je kod branika opet dizajnerski detalj okomite linije u krajevima, kako bi se naglasila širina vozila.

A da je dovoljno širok govori i činjenica o tome da ćete se jako rijetko dodirivati sa suvozačem. Sprijeda je iznimno prostrano kako po širini, tako i po dužini, no onima iznad 1,95 metara visine mogao bi zasmetati krov, koji je nešto niži i radi panoramskog stakla. No bez obzira na to, moći ćete se udobno smjestiti i lako naći idealan položaj na udobnim i velikim kožnim sjedalima koja su grijana i ventilirana, te električno podesiva. Ispred vas se nalazi dvokraki grijani upravljač s fizičkim tipkama, a iza njega je postavljen 12,3-inčni zaslon digitalnih instrumenata, na koji se odmah nadovezuje i multimedijski zaslon iste dijagonale. Zaslon s instrumentima je prilagodljiv i uvijek dobre čitljivosti, dok multimedijski ponekad nudi previše podizbornika pa se teško snaći. No s vremenom se naviknete. Iako brz u radu, pri uključivanju automobila potrebno mu je neko vrijeme da proradi punom brzinom, što zna biti frustrirajuće ako želite isključiti obavijest o brzini pri kretanju. Rješenje je, sjesti i odmah uključiti automobil, a dok se namještavate na sjedalo i zavežete pojas i isključite funkciju praćenja trake na upravljaču, i zaslon se „zagrijao“.

Uvijek hvalimo i odvojene komande klimatizacije, koje ovog puta dolaze s dodirnim zaslonom, no dobro su postavljene pa podešavanje neće biti problem. Središnjom konzolom između sjedala dominiraju držači čaša i bežični punjač, a tamo se nalaze i prekidači električnih prozora i zaključavanja. Više volimo kada su prekidači na vratima, no nakon nekog vremena se naviknete. Ručica mjenjača je postavljena na upravljač, niže od ručice brisača, a iza upravljača su postavljene i dvije polugice, koje u ovom slučaju ne mijenjaju brzinu, već omogućuju upravljanje regenerativnim kočenjem, odnosno kojom snagom će automobil usporavati kada otpustite papučicu gasa. Ioniq 6 nudi i vožnju putem jedne papučice, što se pokazalo idealno u gradskim gužvama.

No ono što treba posebno navikavanje su digitalni retrovizori. I dok je na strani suvozača ekran koji prikazuje sliku s desne kamere pod prirodnim kutem gledanja, onaj s vozačeve strane je postavljen pod drugim kutem, a ako upravljač držite s lijevom rukom na položaju 10 sati onda ćete prekriti ekran. Nakon tjedan dana smo se uglavnom priviknuli, no još je bilo situacija da smo retrovizor tražili van kabine. Kamere su visoke rezolucije, kao i ostale kamere raspoređene u 360 stupnjeva, koje uvelike olakšavaju parkiranje. Kad smo već kod parkiranja, ako vam se netko parkirao direktno na vozačeva vrata, nije nikakav problem, jer putem daljinskog upravljača možete izvesti automobil s parkinga i lako ući u njega.

Što se pak stražnje klupe tiče, mjesta za noga ima na pretek, no svatko iznad 1,8 metara visine će zapinjati za krov. Danak je to dizajnu, a ionako se smatra kako će kupci ovog vozila straga voziti samo djecu. Njih će dočekati grijana sjedala i dva USB priključka za punjenje uređaja, kao i ventilacijski otvori. A kako je riječ o limuzini, prtljažnik nije praktičan.  Iako mu je obujam 401 litru, on je prilično nizak i dug, pa će u njega stati samo predmeti manjih dimenzija. Naslon stražnjih sjedala se može spustiti, no uz ionako mali otvor dodatno smeta i stepenica stražnjih naslona. No za dizajn se treba i žrtvovati na nečemu, zar ne?

Za kraj ostaje cijena, koja se kod testnog modela popela na 66.010 eura bez poticaja, no treba imati na umu kako je testni model vrh ponude s ugrađenim svim opcijama koje ovaj model nudi. Cijene kreću od 46.990 eura za izvedbu s 53 kWh baterijom i 151 KS, odnosno od 52.190 eura za izvedbu sa 77,4 kWh baterijom i 228 KS, a obje dolaze s pogonom na stražnje kotače. Najpovoljnija izvedba s dva motora, pogonom na sve kotače i 325 KS pak košta 55.690 eura, a na sve te cijene treba uračunati i poticaje.

S modelom Ioniq 6 Hyundai jasno dokazuje kako je vrlo ozbiljan igrač i u segmentu električnih vozila, i to ne samo dizajnom, već cjelokupnim dojmom koje je ovaj model ostavio na nas.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4855 x 1880 x 1495 mm
Osovinski razmak 2950 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 2095 kg/ 425 kg
Veličina prtljažnika 401 litra
Vrsta motora Električni – 2 motora, sprijeda i straga
Pogon 4WD
Mjenjač Automatski
Snaga 239 kW/325 KS (100 KS + 225 KS)
Okretni moment 605 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 185 km/h / 5,1 s
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) 19,7
CO2 emisija 0 g/km
Cijena 66.010 eur
Oprema 12,3-inčni multimedijski sustav + 12,3-inčni digitalni instrumenti, automatski dvozonski klima-uređaj, Matrix LED svjetla, kožna sjedala, grijana i ventilirana, parkiranje na daljinski, BOSE zvučnici, kamere umjesto retrovizora, panoramski krov, 20-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI