Test: Citroen e-C4 X Max

Test: Citroen e-C4 X Max

Citroen s električnom izvedbom modela e-C4 X ulazi na tržište bez direktne konkurencije zahvaljujući svojem trovolumenskom izgledu, ali i pomodnoj karoseriji u vidu crossovera, što donosi jedinstvenost s kojom se želi osvojiti što veći broj kupaca.

Audi uvodi uslugu punjenja Audi charging, a odmah će biti dostupna i kod nas
Citroen postaje jeftina marka: novi električni ë-C3 po cijeni Dacije Spring
Reli automobil s posebnom porukom: Opel Corsa Rally Electric

Limuzinska karoserija u 2024. godini? Rijetkost je u ponudi, a pokretana isključivo strujom je još veća rijetkost. Kupci su već odavno prešli na crossovere i SUV-ove, a zašto ne bi kombinirali  crossoverski podignutu karoseriju s limuzinskom karoserijom kupeovskih linija? E pa upravo su tako razmišljali u Citroenu, a rezultat toga je C4 X, odnosno e-C4 X u slučaju testnog modela. Osim toga, dizajn je prilično zanimljiv i nije samo dodan prtljažnik, već je napravljena skladna linija dugog spuštanja s krova na poklopac prtljažnika, pa u neku ruku možemo reći i kako je riječ o kupeovskim linijama. One su čak i nešto više izražene neko kod nekih modela koji baš spadaju u kategoriju coupe limuzina.

A koje su mane ovakvog tipa karoserije? Veliki prtljažnik manje iskoristivosti. Naime, kao i kod svake limuzine, otvor prtljažnika je nešto manji, a iako se nasloni stražnjih sjedala da preklopiti, mogu se utovariti dugi, ali ne obujmom preveliki komadi prtljage. Za pohvalu je i što električna izvedba nudi jednak obujam prtljažnika kao i benzinska izvedba, bez obzira na bateriju. Osnovni obujam mu je 510 litara, što je dovoljno veliko, no praktičnost je manja radi šarki poklopca prtljažnika koja ulaze u prostor. To je oduvijek bio problem kod mnogih modela, a samo su rijetki imali plinske amortizere koji ne smetaju prtljazi. Osim velike površine za pohvalu je i otvor za skije, pa će zimovanje proći jednostavnije i bez prljavih skija.

A kako je s prostorom na stražnjoj klupi? Pa iznenađujuće je što je prostora sasvim dovoljno ako ste visoki do 185 cm, jer tada nećete ni zapinjati glavom, a ni koljenima za naslon prednjih putnika, čak i ako su prednja sjedala pomaknuta do kraja. Osim toga, tu su i dva USB priključka za punjenje uređaja, kao i ventilacijski otvori, te udobna sjedala, pa putnicima straga neće ništa nedostajati. Sprijeda je isto tako dostupno mnogo prostora, a ni najviši vozači neće imati problema s postavljanjem idealne vozačke pozicije. Prostora za glavu je i više nego dovoljno, a jedino bi voljeli da je naslon između prednjih sjedala malo mekši, jer ovako na dužim putovanjima zna žuljati. A sam izgled unutrašnjosti je jednak ostalim izvedbama modela C4, uz nezaobilazne plave detalje, koje možemo vidjeti i vani na karoseriji.

Advanced Comfort sjedala su serijska oprema a baš ona uvelike pomažu općem dojmu udobnosti u vožnji zahvaljujući svojoj veličini, ali i odlično pogođenoj tvrdoći. Upravljač je također dobro odmjerene veličine i debljine, a maleni digitalni instrumenti daju osnovne informacije. Puno pregledniji je 10-inčni središnji multimedijski zaslon koji je dovoljno brz pri upotrebi, ali i pregledan te ga se može poprilično dobro prilagoditi vlastitim željama. Tu je i praktična tipka za paljenje, odnosno kotačić za podešavanje glasnoće, fizička tipka za povratak na početni zaslon, ali i fizička tipka za prečace za isključivanje sustava u vožnji.

Za pohvalu su i komande dvozonskog automatskog klima uređaja koji donose fizičke tipke i kotačiće, pa je sve moguće podešavati bez gledanja. Nezaobilazan je i bežični punjač, polica za sitnice i dva držača za čaše koja se mogu prekriti. Ispred suvozača se nalaze nesvakidašnja rješenja, pa je tako na vrhu smještena posebna mala ladica koja skriva nosač za tablet, a ispod nje se nalazi dodatna izvlačna ladica u koje možete pohraniti A4 papire, te ih time zaštititi od oštećenja. A ispod njih se nalazi i standardni pretinac za rukavice koji je poprilično velik, i to ne samo za današnje pojmove.

A sad ono glavno, elektromotor koji pokreće e-C4 X je već jako dobro poznati motor koji razvija 100 kW/136 KS i nudi 260 Nm okretnog momenta, a koji se može naći u mnoštvo modela iz Stellantisovog portfelja, od Peugeota 206 preko Corse, Astre, Ypsilona i mnogih drugih modela. Nudi vožnju u tri načina rada – Eco, Normal i Sport, gdje je Eco režim rada prvenstveno namijenjen vožnji kreni-stani u jutarnjim i popodnevnim gužvama, dok će Normal način rada poslužiti u većini slučajeva, dok u Sport načinu rada ovaj model postaje prilično brz, pa je odličan za prestizanje ili vožnju na autocesti, no istovremeno je vožnja u ovom načinu rada i najrastrošnija, pa je u prosjeku preko 20 kWh/100 km. U Eco načinu rada je od 11 do 13 kWh/100 km, dok u Normal načinu rada troši između 15 i 16 kWh/100 km. Nama je prosjek na kraju testa bio 14,9 kWh, što je odličan rezultat, ali moramo napomenuti i kako je vrijeme bilo toplo s temperaturama koje nisu išle ispod 12 stupnjeva, a često su bile 20 i više stupnjeva. Samim time, ugrađena baterija od 50 kWh nudi autonomiju od oko 320 km, što je gotovo 40-ak km manje od deklariranog, a zimi je ta razlika još veća.

Već smo rekli da je odziv na gas dobar, a ubrzanje od 0 do 100 km/h e-C4 X odrađuje za 9,7 sekundi, a maksimalna brzina mu je elektronski ograničena na 150 km/h. Neki će reći kako je to malo, no s druge strane i s papučicom gasa pritisnutom na kranu pri vožnji autocestom ne možete prekoračiti ograničenje. Uostalom, pri maksimalnoj brzini je potrošnja oko 30 kWh, što znači da autonomija pada na manje od 200 km, pa se tako brzo ni nećete voziti, već ćete kao i svatko drugi s električnim automobilom voziti do 110 km/h.

Za pohvalu je i što se nudi punjenje snagom do 100 kW, a takvi punjači kod nas gotovo ni ne postoje, pa smo uglavnom punili pri snazi od 40 do 50 kWh, s time da je nakon što je baterija napunjena na 80 % snaga punjenja pala na oko 12 kWh. U ponudi je i snažnija izvedba sa 156 KS i baterijom tek malo većeg kapaciteta od 54 kWh, a za nešto malo više autonomije i malo življi motor treba doplatiti 1200 eura.

No ovako opremljen model kakav je testni ćete platiti 43.500 eura, a do sljedeće godine neće biti poticaja (izuzev za pravne osobe) pa morate računati na oko 10.000 eura višu cijenu nego kod benzinske izvedbe. Također, razlika između najpovoljnije izvedbe You (40.900 eur) i testne Max je tek 2500 eura, a za taj iznos dobijete i više nego izdašnu opremu.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4600 x 1834 x 1525 mm
Osovinski razmak 2670 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1659 kg/ 381 kg
Veličina prtljažnika 510/1360 litara
Vrsta motora Električni
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski
Snaga 100 kW / 136 KS
Okretni moment 260 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 150 km/h / 9,7 s
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) 14,9
CO2 emisija 0 g/km
Cijena 43.500 eur
Oprema 10-inčni multimedijski sustav, automatski dvozonski klima-uređaj, Advanced Comfort sjedala, grijana sjedala, head-up ekran, stražnja kamera, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, nadzor mrtvog kuta, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI