Test: Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4WD 7DCT Premium Plus

Test: Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4WD 7DCT Premium Plus

Bogato opremljena Kona koju pokreće snažan turbo benzinski motor s automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače sigurno neće biti čest izbor domaćih kupaca, no imali smo prilike družiti se s njom i prenijeti vam informacije o modelu koji je jedan od snažnijih u ponudi, a konkurencija gotovo da ni ne postoji.

Kia EV6 – konačno znamo sve detalje o novom električnom crossoveru
Predstavljen je Jeep Grand Cherokee L s tri reda sjedala
Cadillac XT4 stiže na europsko tržište sa 174 KS snažnim dizelašem

Prva generacija Kone je bila veliki hit zahvaljujući svojem jedinstvenom dizajnu u klasi, a i druga se generacija može pohvaliti isto tako jedinstvenim izgledom, koji je evolucija prethodnika. Naravno, Kona sada ima i podosta veće dimenzije, pa je od prethodne generacije duža za 18,5 cm, viša za 2 cm i šira za 2,5 cm, dok je međuosovinski razmak narastao za 6 cm. Da, Kona je sada ozbiljniji i veći auto, a kako i ne bi bila kad je trebalo napraviti mjesta za nešto manji Bayon. No za pohvalu je što Hyundai i dalje nudi čistokrvne benzinske izvedbe, uključujući i najsnažniju izvedbu sa 198 KS, a upravo je ova izvedba jedina i dostupna s pogonom na sva četiri kotača, što nije čest slučaj u ovoj klasi. A upravo nam je takva izvedba stigla na test, a uključivala je i najbogatiji paket opreme Premium Plus s ugrađenom dodatnom opremom.

Nova Kona je postavljena na novorazvijenu K3 platformu, a testni je model pokretao 1,6-litrenu turbo benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 146 kW/198 KS i pritom nudi 265 Nm okretnog momenta koji je dostupan od 1600 okretaja, no osjeti se mala turbo rupa, pa će pri nižim okretajima auto biti potpuno trom, dok će nakon 1600 okretaja doslovno zalijepiti tijelo za sjedalo. Naravno, svemu tome pridonosi i automatski mjenjač s dvije spojke i sa 7 stupnjeva prijenosa koji bi ipak mogao biti malo uglađeniji. Naime, isto nam se događalo bez obzira jesmo li se vozili u eko, normalnom ili sport načinu rada. Doduše, Hyundai je ugradio i polugice iza upravljača, pa sami možete ublažiti turbo rupu. A ono što se mora priznati je kako ovako motorizirana Kona može biti i zabavan auto u vožnji. Doduše, radi nešto višeg težišta ne smijete pretjerivati, ali u današnje vrijeme je teško naći hot hatch model, pa je upravo ovakav model jedina zamjena.

Iako nema nikakvu bateriju ili blagi hibridni sustav, prazna Kona teži 1525 kg, a rezultat toga je i potpuna opremljenost sa svime što se s ovim modelom nudi, no i dalje ostaje 475 kg opterećenja. Kona može postići maksimalnu brzinu od 210 km/h, dok za ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,1 sekundu, iako se u vožnji čini da je još brža. Ima dobar odziv na gas, posebice u Sport načinu rada, kada vas jednostavno tjera da papučicu gasa pritisnete još malo. No tada je i potrošnja viša pa raste i preko 10 litara, no na otvorenoj cesti u normalnom načinu rada će trošiti oko 6 litara. U gradu s mnogobrojnim gužvama je to oko 9 litara, a prosjek testa je bio 9,3 litre. Doduše, da smo malo manje pretjerivali s papučicom gasa potrošnja bi pala za jednu litru. I da, testna kona je imala i pogon na sve kotače, pa i to treba uzeti u obzir. No, isto ne nude mnogi konkurenti, pa je Kona i ovdje u prednosti pred drugima, a opremljena je i s blokadom diferencijala. Vožnja je udobna, ali i tiha, a veća buka se primijeti tek pri brzinama iznad 150 km/h.

Kožom presvučena sjedala dolaze s grijačima sprijeda i dva vanjska straga, dok su prednja sjedala i ventilirana, što dobro dođe pri višim temperaturama. Svijetle su boje pa će se i manje zagrijavati na suncu, a siva je čitava unutrašnjost, dok se za razbijanje monotonije koristi fluorescentno zeleno-žuta boja koju možemo vidjeti na sjedalima, upravljaču, oblogama vratiju i prednjoj konzoli. Iako je dizajn prednje konzole moderan s dva 12,3-inčna zaslona, hvalimo što je Hyundai ostao vjeran fizičkim tipkama, što uvelike olakšava upravljanje. Osim tipki za brzi pristup postavkama, tu su i dva kotačića za glasnoću i za traženje stanica, a i komande dvozonske klime dolaze s jednostavnim upravljanjem.

Osim toga, u središnjoj konzoli je i jedno jako zanimljivo rješenje. Naime, postoje dva USB-C priključka od kojih jedan služi isključivo za punjenje uređaja, dok se za drugi priključak može izabrati hoće li ga se koristiti samo kao punjač ili kao punjač i prijenos podataka. Tik ispod toga je i polica s bežičnim punjačem, a ispod nje se nalaze tipke grijanja i hlađenja sjedala, ali i veliki kotač za odabir načina vožnje. Između prednjih sjedala je velik prostor za pohranu stvari, a tamo stane i poveća ženska torba, ako ne koristite držače čaša i pospremite ih sa strane. Osim toga, Hyundai je napravio i malenu policu ispred suvozača u koju stanu sitnice, no voljeli bi da postoji gumeni umetak kako stvari ne bi klizale po njoj. Bolje išta nego ništa.

Ergonomija je dobra i sve je postavljeno logično, a jedino bi voljeli da je korištena malo mekša plastika, jer je sve u unutrašnjosti tvrdo na dodir. Digitalni instrumenti su klasičnog dizajna, a mogu se i prilagođavati izgledom, a nudi se i opcija prikaza mrtvog kuta kada uključite pokazivač smjera. Naime, ako uključite desni pokazivač, na mjestu brojača okretaja vam se prikazuje slika s bočne kamere, a na mjestu brzinomjera slika s lijeve kamere. To je odličan sustav, a uvelike može pomoći i pri parkiranju uz rubnjake ili uz nešto drugo što je nisko i ne možete vidjeti u retrovizorima. Naravno, pomaže i pri tome da ne lupite biciklista i pješaka kojeg možda niste na prvu vidjeli.

U Koni će u putnici straga biti razmaženi, kako prostorom, tako i dodacima, barem ako izaberete opremu testnog modela. Već smo rekli kako su stražnja vanjska sjedala grijana, a tu su i ventilacijski otvori te dva USB-C priključka za punjenje uređaja. U naslonu se skriva preklopni naslon za ruke, a prostora ima dovoljno i za koljena i za glavu. Stvari su dobre i u prtljažniku, koji u osnovi zaprima 466 litara prtljage, a kad preklopite stražnje naslone dobivate ravnu površinu i obujam od 1300 litara. Također, tu je i dvostruko dno, gdje možete staviti sve one sitnice koje vozite čitavo vrijeme u autu, kako vam ne bi smetale u prtljažnom prostoru.

Testna Kona 4WD Premium Plus s dodatnom opremom košta 37.360 eura i među najskupljim je benzinskim izvedbama, a najskuplja je Kona N s 280 KS čija je cijena 42.490 eura. Najpovoljnija izvedba sa 198 KS i pogonom na prednje kotače pak starta od 28.253 eura, dok pak najpovoljnija Kona sa 120 KS košta 23.990 eura. Hibridna izvedba sa 105 KS stara od 29.990 eura, dok pak električna Kona starta od 39.990 za izvedbu sa 156 KS, odnosno od 44.940 eura za izvedbu s 217 KS. Dakle, na izbor su mnogobrojne izvedbe, a iako će većina kupaca izabrati 120 KS snažnog benzinca, onoga tko izabere 198 KS snažniju izvedbu, neka je radije kombinira s dobrim ručnim mjenjačem, jer će tada dobiti još više od ovog motora.

 

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4350 x 1825 x 1585 mm
Osovinski razmak 2660 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1525 kg/ 475 kg
Veličina prtljažnika 466/1300 litara
Vrsta motora/broj cilindara Turbo benzinski/4
Pogon Na sve kotače
Mjenjač Automatski, 7 stupnjeva prijenosa
Snaga 146 kW / 198 KS
Okretni moment 265 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 210 km/h / 8,1 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 9,3
CO2 emisija 156 g/km
Cijena 37.360 eur
Oprema 12,3-inčni multimedijski sustav, 12,3-inčni digitalni instrumenti, automatski dvozonski klima-uređaj, grijana prednja i stražnja sjedala, ventilirana prednja sjedala, sjedala presvučena kožom, stakleni krovni otvor, potpuni sigurnosni paket, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI